Nå blir jeg sikkert skutt her inne, men la gå[;)]
Jeg har ei jente som vi har hatt søvnproblemer med fra dag 1 omtrent. Det har variert fra at hun bare ville sove oppå en av oss, til at hun etterhvert kunne sove i egen seng etter myye skrik og hyl. Sovnet sent, og våknet tidlig. Var aldri ordentlig opplagt, og våknet ofte flere ganger i løpet av en liten soveperiode. Jeg var totalt utslitt, sambo var utslitt og vesla hadde det ikke bra. Vi har sjekket om det kan være noe som skal forårsake dette, men finner ingenting(har vært til kiropraktor, manuellterapeut og lege uten resultat). Til slutt ble det vallergan på oss. Vi har bare brukt det 1 uke nå, men herregud som hun sover på natta. Første natta gav vi ho dosen som legen sa, men det merket vi var for mye. Hun sov 11 timer i strekk, og da måtte vi vekke henne. Etter det gav vi mindre, og hun sov som regel rund 11 timer før hun våknet for dagen. Nå er vi i nedtrappingsfasen, og vi merker at det ikke er like lett å legge henne, og hun sover litt mer urolig, men mye bedre enn før iallefall. Skal kutte det helt ut å se hvordan det blir. Blir det for ille igjenn skulle vi begynne på igjenn sa legen. Alt dette skal selvfølgelig gjøres samtidig som man har gode leggerutiner slik at det etterhvert blir en vane.
Legen sa dette var mye omdiskutert blant helsepersonell, men noen ganger er det til det beste selv om ungen er mindre enn 2 år.
Det gjenstår å se om dette får ønsket effekt, men vi krysser fingrene. Og vil si til deg trådstarter at det går ann å prøve dette. [:)] Ingen er tjent med å ha det sånn over lang tid.