Sovekurer

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Eller heter det skrikekur? Noen som har erfaring? Skulle så gjerne hatt min til å sovne av seg selv, er helt avhengig av meg og puppen. Bor omtrent på soverommet hele kvelden, og blir vanskelig med barnevakt.

Anbefaler å kjøpe boken leggetid av goboken den fikk jeg veldig mye tips fra i hvert fall :) står masse om forskjellige "skrikekurer" mm, samt en del tips. Så forskjellig hva som funker på hver unge, og hva man klarer som foreldre (hvor mye gråt man tåler :P ). Men går sikkert å Google seg til det meste også, men hva jeg vet funker det! W har egentlig sovnet godt av seg selv frem til for noen uker siden, men regner med at det er en fase så vil ikke prøve noen skrikekur før det har gått en tid :)

Har den, men ikkw turt å prøve noe enda. Vil høre noen med erfaring først ;)

Vi brukte opp-ned metoden på største. Hun var avhengig av pupp/bæring for å sove og tok ikke smokk. Men tror hun var 6 mnd da, har ingen erfaring før det.

Den fungerte i hvert fall bra. Går ut på å legge ned baby, ta opp når den skriker, roe og legge ned igjen. Gjenta. Ungen skriker aldri alene og blir tatt opp så fort den gjør det. Tok noen kvelder og det tok tid å roe til å begynne med men det funket altså.

Okei, den opp ned metoden høres jo grei ut. Nå har han faktisk begynt å ta smokken (siden i går kveld), så forhåpentligvis slipper vi å prøve den ;)

Går ut på å legge ned baby, ta opp når den skriker, roe og legge ned igjen. Gjenta. Ungen skriker aldri alene og blir tatt opp så fort den gjør det. Tok noen kvelder og det tok tid å roe til å begynne med men det funket altså.
Holder på med samme kur. Ikke hver kveld han gråter i det hele tatt, men når han gråter så går vi inn og roer ham ned enten med smokk, holde i hånda eller ta ham opp og sitte med ham på fanget til han har roet seg ned.
Kaller det for 'skrikekur' da..

Det ville aldri fallt meg inn å bruke skrikekur. Skrikekur=omsorgssvikt. Etterhvert som man har blitt kjent med barnet sitt hører man gjerne forskjell på gråten. Er det kun sutring og kaving trenger man selvfølgelig ikke ta opp barnet. Men om han/hun ligger å hylgråter så selvfølgelig skal man ikke la barnet ligge slik.

Har egentlig aldri tenkt på "skrikekur" så bokstavelig. Ville aldri latt babyen mn ligge å skrike seg i søvn. Trudde det gikk ut på å la de klage/sutre litt lengre, før man gikk inn til de eller tok de opp.

Opp-ned metoden er jo definert som en variant av "skrikekur", dog en mildere en da...

Skjønner ikke hvorfor for man lar jo ikke babyen gråte, man er jo der hele tiden, syntes ikke man kan sammenligne det med at man lar babyen gråte så og så lenge

Skjønner ikke hvorfor for man lar jo ikke babyen gråte, man er jo der hele tiden, syntes ikke man kan sammenligne det med at man lar babyen gråte så og så lenge
Det kanskje blir klassifisert som en skrikekur, men helt enig, det er det absolutt ikke :) man trøster jo og er der!

Det kanskje blir klassifisert som en skrikekur, men helt enig, det er det absolutt ikke :) man trøster jo og er der!

Det er kun hva jeg har lest. Man trøster jo også under skrikekur. Men det er opp til enhver å finne ut hva som er til det beste for sitt barn :)

Back
Topp