Sovedag?

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
I dag har lillegull plutselig bestemt seg for å ha en sovedag! Hun har akkurat sovet i nesten 6 timer. Vekte henne for å gi henne mat, hun sovnet ved puppen så jeg måtte vekke henne igjen. Spiste, og sovnet på nytt. Nå sover hun som en stein igjen.

Litt stressa for jeg vet ikke om hun har tømt brystet tilstrekkelig.. Også sover hun 5-6 timer i strekk om natta også, så brystene blir lite tømt på et døgn når hun sover så lenge på dagen også.

Andre som har opplevd lignende? Hun bruker å våkne hver 3. time for mat til vanlig.. Ikke alltid hun sover imellom måltidene heller.

Nesten bekymret for henne..

Spiste hun mye i går? Her og er det våkendager, sovedager og spisedager. Sikkert normalt, men jeg også hadde blitt litt stressa for puppespreng

I dag har lillegull plutselig bestemt seg for å ha en sovedag! Hun har akkurat sovet i nesten 6 timer. Vekte henne for å gi henne mat, hun sovnet ved puppen så jeg måtte vekke henne igjen. Spiste, og sovnet på nytt. Nå sover hun som en stein igjen.

Litt stressa for jeg vet ikke om hun har tømt brystet tilstrekkelig.. Også sover hun 5-6 timer i strekk om natta også, så brystene blir lite tømt på et døgn når hun sover så lenge på dagen også.

Andre som har opplevd lignende? Hun bruker å våkne hver 3. time for mat til vanlig.. Ikke alltid hun sover imellom måltidene heller.

Min sover konstant bortsett fra mating
Og bleieskift. Vært slik hver dag siden hun kom 1mars. Opp til 7t i strekk på natten

Her vekker vi henne hver 3-4 time minst (byttrr bleie for å vekke orntlig) og sā ammer jeg

I dag har hun vært litt vãken og spist noe oftere. Men ellers må vi alltid vekke

Spiste hun mye i går? Her og er det våkendager, sovedager og spisedager. Sikkert normalt, men jeg også hadde blitt litt stressa for puppespreng

Haha, så rart!! Høres helt ut som henne!! For to dager siden spiste hun heeeeeeeeeele dagen! Var tom i begge brystene når vi la oss, og jeg tenkte det ville bli våkennatt pga at jeg ikke skulle rekke å få melk nok til hun våknet. I går var hun våken heeele dagen, og jeg bekymret meg for at hun ikke skulle klare å sove om natten heller. Og i dag har hun sovet heele dagen, og jeg har vert bekymret for at hun ikke skulle få nok mat, og at det skulle gå ut over produksjonen :p

Min sover konstant bortsett fra mating
Og bleieskift. Vært slik hver dag siden hun kom 1mars. Opp til 7t i strekk på natten

Her vekker vi henne hver 3-4 time minst (byttrr bleie for å vekke orntlig) og sā ammer jeg

I dag har hun vært litt vãken og spist noe oftere. Men ellers må vi alltid vekke

Høres ut som min de første 7 dagene. Så er hun mer våken, men sover forsatt mye! Første uker er jeg sikker på at hun sov i alle fall 21 timer pr døgn!

Deilig med sovebaby da!! :)

Her fikk tulla mat og sovnet kl halv ti igår. Har prøvd å gi mat i natt, men hun ville bare sove. Fikk ny bleie kl fire, da spiste hun litt men sovnet fra puppen. Og nå sover hun fremdeles, til tross for storebror som ser på barne-tv og herjer rett ved siden av:)
Spiste mye igår da, så kanskje hun ble utslitt:p Vanligvis spiser hun 1-2 ganger om natten da, men det er helt overkommelig! Storebror var helt motsatt, så er veldig godt med en sovebaby denne gangen - håper det holder seg slik:D

Skulle ønske det var sovedager (eller aller helst sovenetter) her også.. Her sliter vi med å få henne til å sove for tiden, for hun har problemer med magen. Kan sovne på en av oss, men våkner som regel med en gang vi prøver å legge henne ned i redet sitt.
Men får tro det bedrer seg snart. Her er det mest mme, så trenger ikke bekymre meg for brystspreng, selv om jeg aller helst ville ha ammet henne.

Her er det både og, noen dager er sove dager, mens andre er han lys våken.
Helsesøsteren vår sa at dette ville vare fram til ca tre måneders alderen.

Hver obs på om du får veldig spreng og kuler i puppen, her endte en sove dag i brystbetennelse :(
Så neste sove dag kommer jeg nok til og pumpe meg litt ;)

Sovedag her også, men våkner hver 2-3 t for mat

Back
Topp