Sove ute?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Gjør babyene deres det?

Min lille frøken sover i vogna ute for første gang i dag. Til nå har vi tatt vogna inn etter tur så hun sov i gangen

Jeg elsker å gå tur, og hunden skal jo luftes, så tur går vi så ofte vi har tid.

Men først var det syk unge, så var det så innmari guffent vær. Og så ble vanen bare sånn. I går skulle jeg sette henne ute, men hun våknet mens jeg var inne for å finne babycall og myggnett.

I dag sover hun ute. Det er jo så godt med frisk luft, så det er en vane jeg har tenkt å la henne ha

Jeg har vært veldig pysete på det, så hun har bare sovet ute når jeg har gått tur. Nå har temperaturen blitt bedre ute, så har tenkt til å legge henne ut. Håper hun sover bedre da, nå sover hun veldig korte lurer på dagtid, med mindre jeg ligger sammen med henne.

Hun sov ute et par ganger etter trilletur før hun ble syk, men nå våkner hun hver gang vi triller inn på tunet... Fanget er visst det aller beste stedet å sove for tiden. Får gjort innmari mye! :/ Men det er kos også da :)

Han sover ute etter tur og at jeg triller han ut til dubb på dagen uten tur først . Vi har heldigvis god plass ute for å sette vogna i le for vind og vær og jeg prøver å ikke la været begrense det :)

Hun sover ute etter vi har gått tur. Skal få det inn som vane å legge henne ute uten å ha gått tur også. Godt for henne å få frisk luft.

Har så langt sovet ute kun når vi går tur.

Lillemann sover helst 2 ganger ute i vogna på dagen, kan legge han ut er par timer etter i har stått opp og sover gjerne i 3 timer ;) så sover mye bedre der enn inne! :)

Hun sover mens vi går tur. Foreløpig tar jeg vogna inn hvis hun fortsatt sover når vi kommer hjem. Jeg venter med å la vogna bli stående ute til snøen er borte, for da lan jeg trille henne rundt til "riktig" side av huset :p Vil ikke ha henne stående ved utgangsdøra, for den går ut mot veien, og jeg har ikke oversikt over den siden fra stua.

Jeg setter vogna utenfor inngangsdøra, men så bor vi i enden av en blindvei da, det er vel og merke "gjennomganstrafikk" her i form at en åpenbar snarvei for gående (og syklende) gjennom hagen vår, som sparer skolebarna sånn rundtom 3 meter i stedet for å gå gangveien... men altså alt i alt såpass fredlig at jeg ikke har noe problem med å la henne stå der selv om jeg ikke ser dit uten å gå ut på verandaen. Å trille henne på andre siden av huset går ikke, da må vi opp i hagen rett og slett.

Jeg tør ikke sette ho ut enda.. Men når våren kommer kan jeg trille bak huset:)

Vi har vogna på terrassen (skjermet fra veien og alt innsyn), og mini på 1 år sover ute når været tillater det.
Vi legger ham i vogna, og han får flaske før han sovner.
Hvis han sovner på tur, lar vi bare vogna stå på verandaen utenfor kjøkkenvinduet. (Også skjermet for innsyn..)

Bare et tips til alle som bruker babycall: Ikke alle babycaller tåler lave temperaturer, så pass på det. :)

Min sover ute på terrassen stort sett daglig, både i vind og regn. Det er faktisk i uvær han sover aller best:-) Har oversikt over vogna innenfra, bruker babycall og kattenett. Så er han er godt sikra;-) Som oftest sover han ute etter at vi har trillet tur, men kan sovne uten å gå tur også.

Vær obs på sola nå fremover. Still vogna i skyggen, og kjenn etter om det blir for varmt nedi vogna. Her har jeg måttet åpne voksiposen, og det hender jeg har byttet ut posen med dyne. Kan bli varmt, selv i skygge nå på våren. Men deilig med frisk luft! Selv sitter jeg ofte ved siden av med kaffen og strikketøyet:-) Er vel en hønemor ja..

Sola er et problem ja.

Det var det ikke der vi bodde da de andre var små mener jeg. Men her er det jo ikke naturlig å trille vogna gjennom hagen (på plenen) akkurat, og den siden av huset hvor vi har vei, parkeringsplass og trapp og sånn, der ligger det meste i sol, de dagene det er sol da. Kan sette henne i skyggen av trappa i alle fall i vår usikker å hvordan det blir til sommeren når sola står høyere på himmelen.

Lille sover i vognen ja. I begynnelsen måtte vi være på tur og i bevegelse hele tiden. Men nå leger jeg hun i vognen og rekker jeg ikke å nå terrassen før hun sovner. Nå sovner hun nesten bare i vogn og vil ikke et annet sted. Litt morsomt....

Her tror jeg vi må tilbake til fjellet igjen. I påska sov hun 2 1/2 - 3 timer i vogna. I går ble det rundt en time i bilstolen og i dag det samme i vogna :rolleyes:

Jeg var bevisst på å ikke venne henne på å kun sove i vogn i bevegelse (måtte trille 6 timer om dagen med storebror), så her sov hun i babynestet stort sett alltid de første 3 mnd'ene. Nå sover hun i vogna enten inne eller ute, men sover bedre ute, så triller henne som regel ut og setter vogna foran huset hvis vi ikke triller oss en tur :)

Hun har sovet godt i vogna når den er i ro også. I dag ble det to trilleturer da. Måtte teste ut ståbrettet til storesøster etter barnehagen :)

Back
Topp