Sove ute i kulden?

hvordfan fungerer det egentlig. Sånn elektrisk peis?

https://www.google.no/search?q=elek...UIBygB&biw=1066&bih=646#imgrc=KP-hUVKAhGBeTM:

synes disse er så fine. Men er det noe særlig varme altså? I forhold til strømkostnader da?


*økonomen i meg er skeptisk :p*
Vi hadde en i leiligheten vi bodde før, så vi har på en måte fått testa det ut før. Det "viktige" er at det er vifte på den, at det ikke bare fungerer som en panelovn (fordi det gir dårligere varme i tillegg til at det blir ganske varme; ergo passer ikke for små babyhender). Den vi har har to knapper også kan du finjustere i tillegg - hakk 1 gir (heter det gir?? Eller tar?? Haha) 1000w og nr 2 2000w, og det er i følge selger det samme som en god panelovn bruker i strøm. Vi merka det faktisk ikke på strømregning i det hele tatt.. Og nå har vi en oppe på loftstua og ingen panelovner i hele etasjen og alt er varmt (4 soverom+stue ekskl bad)! Ig det i 18-. I tillegg er jo flammen kun en lyspære, så det blir jo like mye strøm som en liten lampe. Vi har en fra dimplex
 
sniker fra november.. jeg leste ett sted at når det blir for kaldt ute så kan man sette opp vinduet på ett rom å la dem sove der i vognbaggen :) så det er praksis her :)
 
Vi gjør det likt. Triller en mini tur og setter vogna ute med babycall. Hun sover som regel bedre i frisk luft enn om vi tar henne med inn. Ute tåler hun mye mer lyd (type biler, dyr, arbeid..) inne våkner hun bare vi puster tungt :p
Ja her våkner han av hver minste lyd også :p veldig likt :p
 
Har lest -10, men at man også må vurdere vindforhold osv.
 
Jeg spurte hs om det og hun sa -10 er kun grense for nyfødte. Så lenge de er varme kan de være ute når det er kaldere jo eldre de blir :) men kjenner selv på at jeg har satt en grense uten noen begrunnelse annet enn at jeg synes det blir for kaldt :p
 
Her sover han ute fram til -12-13. Vi har temperaturmåler på babycall, og det har ikke blitt minusgrader nedi vogna. Lun og god. Når det har vært type 30 effektive så har vi satt vogna inne i gangen. Der er det kaldt siden det enn så lenge bare er vegger og det nederste tregulvet der. Holder på å pusse opp så. ;)
 
Her sover han ute fram til -12-13. Vi har temperaturmåler på babycall, og det har ikke blitt minusgrader nedi vogna. Lun og god. Når det har vært type 30 effektive så har vi satt vogna inne i gangen. Der er det kaldt siden det enn så lenge bare er vegger og det nederste tregulvet der. Holder på å pusse opp så. ;)
Hvordan vogn har du? Vi også har temperaturmåler på babycall, men ved 10- er det likevel minusgrader i vogna - ca 4. Vi har emmaljunga edge, den er ganske lun men tydeligvis ikke SÅ lun.
 
Jeg spurte hs om det og hun sa -10 er kun grense for nyfødte. Så lenge de er varme kan de være ute når det er kaldere jo eldre de blir :) men kjenner selv på at jeg har satt en grense uten noen begrunnelse annet enn at jeg synes det blir for kaldt :p
Her sa hs dette gjaldt barn 0-3 år :p men så sa hun at man kjenner sine barn best selv og noen er varmere enn andre.
 
Hvordan vogn har du? Vi også har temperaturmåler på babycall, men ved 10- er det likevel minusgrader i vogna - ca 4. Vi har emmaljunga edge, den er ganske lun men tydeligvis ikke SÅ lun.
Har også Emmaljunga, men City cross da. Legger babycallen oppå posen, ca ved brystkassen. Også har jeg stormtrekk da. Her om dagen da det var -15 så begynte det å pipe (har kuldealarm på -3) når jeg tenker meg om, men det var helt på slutten av luren, altså etter to timer. :)

Uansett er ikke -4 i vogna for mye så lenge kroppen er varm. :) Det som er viktig er jo at luften ikke er så kald å puste inn.
 
Har også Emmaljunga, men City cross da. Legger babycallen oppå posen, ca ved brystkassen. Også har jeg stormtrekk da. Her om dagen da det var -15 så begynte det å pipe (har kuldealarm på -3) når jeg tenker meg om, men det var helt på slutten av luren, altså etter to timer. :)

Uansett er ikke -4 i vogna for mye så lenge kroppen er varm. :) Det som er viktig er jo at luften ikke er så kald å puste inn.
Da skjønner jeg. Jeg henger babycall nederst i kalesjen, og der trekker det jo litt mer enn ved kroppen. Også er det vel ansiktet man skal passe på i tillegg til lufta, kroppen er jo lettere å holde varm :)
 
Da skjønner jeg. Jeg henger babycall nederst i kalesjen, og der trekker det jo litt mer enn ved kroppen. Også er det vel ansiktet man skal passe på i tillegg til lufta, kroppen er jo lettere å holde varm :)
Jo, men babycallen ligger ca tjue cm unna ansiktet, så den luften som han puster inn er den babycallen måler. Altså den gode lune luften i vognen. Har pleid å ha babycall ovenfor hodet oppå posen også, med samme resultat. :) Men den datt av og til ned i posen da så flyttet den.
 
Back
Topp