Sove ute i kulden?

ma15&17

Gift med forumet
Marsmellows-15
Marsboerne2017
Aprillykke 2017
Mini sover dagduppene ute i vogna si hver eneste dag - frem til nå med 15- synes jeg det er for kaldt.. Han sov ute dupp nr. 2 i går med 9-, jeg kler jo på godt og han er god og varm så aner ikke hvorfor jeg har fått for meg den "grensen".. Også må det nevnes at han sover minimum 2 timer da, så han blir jo liggende en stund.

Hvor går grensen deres på kuldegrader og soving i vogn?
 
Har lest -10 flere steder i det siste. I bhg snuppa skal begynne i er grensa -12. Her er det nærmere 20 kalde nå, så jeg har henne ikke ute i vogna nå.
 
Har lest -10
 
Jeg også har lest 10-, men fikk beskjed av HS om at barn er forskjellig og så lenge påkledning er tilstrekkelig og vogna er dyp er ikke 12- "farlig". Men mammahjertet mitt sier nei til rundt 10 kalde. Lurte bare på hva dere andre gjør.
 
Her har det ikke vært kaldere enn -7 men han har ikke vært ute noe særlig i det heller
 
her har hun faktisk ikke sovet ute en eneste gang. Triller henne inn i gangen - så står hun der og sover :)
 
her har hun faktisk ikke sovet ute en eneste gang. Triller henne inn i gangen - så står hun der og sover :)
Her har vi latt han sove etter vi kom hjem før men fordi han våkner over dørterskelen
 
så dere setter han igjen ute?
Ja gjort det flere ganger. Ikke no når det har vært kaldt men ellers. Triller tur og la han ligge ute :) vi bor på bakkeplan så vi kan se han gjennom vinduet
 
Ja gjort det flere ganger. Ikke no når det har vært kaldt men ellers. Triller tur og la han ligge ute :) vi bor på bakkeplan så vi kan se han gjennom vinduet
Har enebolig vi også, så det hadde ikke vært no problem. Men liker å ha henne inne. Da kan jeg gjør husarbeid eller bevege meg rundt i huset uten å være redd for at en hund eller katt skal komme bort til vognen.

Mye dyr rundt der vi bor
 
Har enebolig vi også, så det hadde ikke vært no problem. Men liker å ha henne inne. Da kan jeg gjør husarbeid eller bevege meg rundt i huset uten å være redd for at en hund eller katt skal komme bort til vognen.

Mye dyr rundt der vi bor
Kommer ikke hund i Hagen vår og katt veldig sjelden så ikke redd :)
 
Ja gjort det flere ganger. Ikke no når det har vært kaldt men ellers. Triller tur og la han ligge ute :) vi bor på bakkeplan så vi kan se han gjennom vinduet
Vi gjør det likt. Triller en mini tur og setter vogna ute med babycall. Hun sover som regel bedre i frisk luft enn om vi tar henne med inn. Ute tåler hun mye mer lyd (type biler, dyr, arbeid..) inne våkner hun bare vi puster tungt :p
 
Har enebolig vi også, så det hadde ikke vært no problem. Men liker å ha henne inne. Da kan jeg gjør husarbeid eller bevege meg rundt i huset uten å være redd for at en hund eller katt skal komme bort til vognen.

Mye dyr rundt der vi bor
Det er ei nabokatt som er sinnsykt irriterende, men jeg har _alltid_ på myggnetting når han sover ute, i tillegg til babycall. Godt med frisk luft :)
 
Vi gjør det likt. Triller en mini tur og setter vogna ute med babycall. Hun sover som regel bedre i frisk luft enn om vi tar henne med inn. Ute tåler hun mye mer lyd (type biler, dyr, arbeid..) inne våkner hun bare vi puster tungt :p
Akkurat samme her. Om han sover inne kan jeg bare glemme å feks støvsuge. Så ekstremt lite produktive dager nå i kulden :p
 
Får se det ann mot våren. I dag er det -10 ute, så da er det greit å få ta henne inn synes jeg :)
Jepp, enig. Her er det 18- i dag så her blir det nok en innedag, takk Gud for god varme i huset vårt :p
 
vi har vannbåren varme. Alltid varmt og godt på golvet. Eeeeelsker det :D
Ja det er deilig med varmt gulv, så lenge gulvet er godt og varmt har ikke resten så mye å si synes jeg ;-)
I går kjøpte vi elektrisk peis til loftstua vår da, himmel. Nå er alle rom god og varm, herlig! Jeg haaaater å fryse.
 
Ja det er deilig med varmt gulv, så lenge gulvet er godt og varmt har ikke resten så mye å si synes jeg ;-)
I går kjøpte vi elektrisk peis til loftstua vår da, himmel. Nå er alle rom god og varm, herlig! Jeg haaaater å fryse.
hvordfan fungerer det egentlig. Sånn elektrisk peis?

https://www.google.no/search?q=elek...UIBygB&biw=1066&bih=646#imgrc=KP-hUVKAhGBeTM:

synes disse er så fine. Men er det noe særlig varme altså? I forhold til strømkostnader da?


*økonomen i meg er skeptisk :p*
 
Back
Topp