Sove på eget rom

Vi samsover med barna til de selv er klar for å flytte på eget rom. :) Eldste var 3 1/2 da hun fikk eget rom og mellomste på 2 sover i sin seng som er satt opp som bedside crib ved vår seng.
Liten sover i vogna si og jeg på sofaen siden han var 2 uker [emoji30]
Pga styrtfødsel plages han litt med ryggen og liker å ligge mykt og så har toåringen vært plaget med mye sykdom (første året i bhg). Men etterhvert flytter vi tilbake til de andre og han har sin seng som bedside crib på min side av sengen. :)
 
Plnen er ikke før etter at ganeoperasjonen er tatt ved 9-12 mnd alder, men han kommer til å få hoftegips ved 6 mnd alder så kan hende han må over i egen sprinkelseng da og den er det ikke plass til på vårt soverom..
 
Det blir på søndag, rommet er vegg i vegg. Har kjøpt vanlig enkeltseng til rommet hans slik at vi kan ligge der på skift i starten.

Har sovet i senga si fra dag en, men vi har ikke sprinkelbeskytter og har stått ved min side.

Det hører med at han lager mye lyder som jeg våkner av og han blir urolig av oss.
 
Jeg kommer til å ha lille på vårt rom minst til han er 6mnd og sikkert lenger. Spesielt pga at det øker risikoen for krybbedød hvis de ligger på eget rom før det, men også fordi jeg ammer på natten og har ingen planer om å stå opp og gå inn på et annet rom for å amme.
Hvordan kan risikoen for krybbedød øke for at de sover på eget rom lurer jeg på?
 
Hvordan kan risikoen for krybbedød øke for at de sover på eget rom lurer jeg på?
De har vist forsket på det og risikoen økte ganske mye de første 6 månedene. Anbefalingene fra krybbedødsforeningen sier det samme. Det handler både om at det er trygt og bra for babyen å føle nærheten til foreldrene, men også at det er lettere å oppdage hvis noe skulle skje (annerledes pust f.eks) når man er på samme rom :)
 
De har vist forsket på det og risikoen økte ganske mye de første 6 månedene. Anbefalingene fra krybbedødsforeningen sier det samme. Det handler både om at det er trygt og bra for babyen å føle nærheten til foreldrene, men også at det er lettere å oppdage hvis noe skulle skje (annerledes pust f.eks) når man er på samme rom :)
Okej :)
 
Personlig tenker jeg tidligst 6 mnd. Helst 12 mnd.
Men syns det viktigste er at en gjør det som passer seg og sitt best. Noen babyer trenger kanskje roen med eget rom fra fødsel av, mens andre kanskje trenger å være nær mor og far lenge:)
 
med min første så sov hun i egen seng inne med oss til hun var 7 uker. sluttet å amme når hun var 8 uker.
hun våknet av snorking og lyder, så når hun begynte på mme, og sov på eget rom, sov hun fra 21-05 og fra 06-09. hun er nå akkuratt blitt 5 og aldri hatt en eneste våken natt.

nå når lillebror kommer, så sover han med oss så lenge jeg ammer, og sover han godt, så flytter han inn til storesøster[emoji4]
 
Så fort som mulig, lei av å henne på rommet. Ville ha henne på eget rom med engang men det var ikke vi eller hun klare for men nå er tiden inne og vi er klare, skal begynne fra og med neste uke, da er hun 3,5 mnd :)
 
Her kommer vi til å ha lille på vårt rom til hu vokser ut av bedside crib'en. Det er ikke plass til sprinkelsenga, så da blir det bytte. Håper det blir en stund til enda, hvertfall forbi 6 mnd.
 
Tror vi også kommer til å gjøre som dette. Akkurat nå har vi bedside crib, og god plass til det inne på soverommet vårt, men når hun vokser ut av den er jeg spent på hvordan det blir. Har i utgangspunktet ikke plass til sprinkelsengeb inne på rommet vårt, så da må vi eventuelt gjøre noen endringer. Ser ikke for meg at det blir noe stort problem, men hadde vært fint om hun først vokste ut av bedside criben når vi er komfortable med å legge henne på eget rom :)

Samme som her :)
Jeg skulle gjerne ha henne på eget rom, men dels våkner hun fortsatt for mat som regel mellom 03 og 06, og så har storebror det andre soverommet på den her etasjen. Han må da flytte opp en etasje aleine og jeg vet ikke om han er litt liten for det.... blir 4 om en uke, og kommer fortsatt inn til oss på nettene :/
Vi ska begynne å ordne et nytt rom til han oppe etter dåpen er over, så får han bestemme selv når han vil flytte opp :)
 
Etter et år liker å høre henne og at hun har det godt selv om jeg våkner når hun promper og sånn ❤️❤️❤️
 
2,5 måned ble det eget rom. Mini er 4 måneder og sover fra ca 2100 - 0700 :)
 
Back
Topp