Sove på eget rom

Mammasom21

Andre møte med forumet
Hva tenker dere om å la de små sove på eget rom?
Når tenker dere å begynne med det?

:)
 
Tenker å la ham flytte inn på naborommet rundt den tiden han fyller 1 år :)
 
Når hun sover natta rundt, evt om hun blir veldig forstyrret av oss. Men tidligst rundt 6-7 mnd, sikkert lenger :p
 
Min er 4,5 måneder og sover fortsatt inne hos oss.

Syns det er litt tidlig for oss å flytte mini på eget rom. Rett og slett på grunn av amming gjennom natten. Enklere for meg å bare slenge ut puppen fremfor å stå opp og gå inn på naborommet for å amme.

Edit:
Regner med at baby flyttes på eget rom når vi får litt mindre amminger på natten og samtidig har fått innført fire måltider om dagen med fast føde (sikkert nærmere ett års alderen tenker jeg - og håper jeg).
 
Før han kom: rundt 6 mnd
Nå: kanskje når det kommer ny baby..?

Nei, jeg vet ikke helt. Han må i hvert fall sovne før vi skal legge oss om natta. Blir vel nærmere året tenker jeg.
 
Vi hadde godt kunna hatt lille på eget rom, da hadde jeg og samboer kunna sovet i vår seng begge to. Som det er nå kan ikke samboer sove i samme rom som henne fordi hun lager så mye lyder når hun sover og samboer våkner så lett. Hun sovner som regel 23-00 og sover til 05-06, og jeg hadde godt kunna satt meg på stua og sett Netflix den ammingen, da gjør det ingenting om hun bruker tid på å sovne ;)
Men nå har vi ikke noe rom til henne før storebror flytter opp i 2.e etg, og det skjer ikke før til sommeren, så hun og jeg får ha soverommet for oss selve en stund til :)
 
Han må dele rom med storesøster og da må vi få tak i ny seng til snuppa og få mer praktisk oppbevaringsplass.
Han har endelig begynt å sove på natta så vi begynner nok å finne ting til dem når våren kommer [emoji4]
 
Hun sover på eget rom. Vi la henne inn der da hun var to mnd, er idag tre mnd:) Jeg fikk ikke sove noe da jeg bare lå og hørte på lydene hennes og tulla våknet av lukten av meg hele tiden:) nå bare jeg går inn for å se etter henne, våkner hun og vil ha mat :)

Idag sover vi alle sammen mye bedre, hun sover vegg i vegg, men jeg har fremdeles babycall ved siden av meg:)

Dette fungerte for oss, men litt tidlig for de fleste :) lykke til, det er kun dere som vet hva som er best for dere :)
 
Jeg kommer til å ha lille på vårt rom minst til han er 6mnd og sikkert lenger. Spesielt pga at det øker risikoen for krybbedød hvis de ligger på eget rom før det, men også fordi jeg ammer på natten og har ingen planer om å stå opp og gå inn på et annet rom for å amme.
 
Han må dele rom med storesøster og da må vi få tak i ny seng til snuppa og få mer praktisk oppbevaringsplass.
Han har endelig begynt å sove på natta så vi begynner nok å finne ting til dem når våren kommer [emoji4]
Samme her, lillebror skal dele rom med storesøster og tenkte å få ham på plass når han er ca. 1 år gammel. Skal sove på vårt rom til da.
 
Vi la han på eget rom når han var to måneder. Dette for at både han og vi skal få sove bedre. Han er 2 1/2 mnd i dag, og sover fra 21 til 07.00 de fleste netter.
Satser på å få endret dette til 19.00-07.00 når vi begynner med grøt om kvelden (rundt 4 mnd)

Greit å høre litt hva andre mener og gjør
:)
 
Jeg kommer til å ha lille på vårt rom minst til han er 6mnd og sikkert lenger. Spesielt pga at det øker risikoen for krybbedød hvis de ligger på eget rom før det, men også fordi jeg ammer på natten og har ingen planer om å stå opp og gå inn på et annet rom for å amme.

Tror vi også kommer til å gjøre som dette. Akkurat nå har vi bedside crib, og god plass til det inne på soverommet vårt, men når hun vokser ut av den er jeg spent på hvordan det blir. Har i utgangspunktet ikke plass til sprinkelsengeb inne på rommet vårt, så da må vi eventuelt gjøre noen endringer. Ser ikke for meg at det blir noe stort problem, men hadde vært fint om hun først vokste ut av bedside criben når vi er komfortable med å legge henne på eget rom :)
 
Last edited:
Kommer ikke til å gjøre det før lille er rundt 6 mnd, føler jeg har mer kontroll på han når vi har han inne hos oss.
 
Vi skal begynne med sprinkelseng inne på vårt rom når vi flytter i februar, så ser vi an hvor godt hun sover der. Om det blir 4 timer eller mer mellom amming så flytter vi henne inn på eget rom etter noen uker :)
 
Rundt 1 år :)
 
Back
Topp