Sove på eget rom?

Ser ikke problem med å ba baby'n på eget rom fra dag 1 så lenge man har baby call :) vi skal ha vår frøken på eget rom
Ingen problem om man orker å løpe frem og tilbake hele natten hver gang babyen vil ha mat, smokken ramler ut eller babyen bare vil ha kos :)
De fleste orker bare løfte babyen over i halvsøvnet :-D
Våres sov ikke første ukene uten at jeg eller mannen hadde en hånd liggende over henne så hun følte nærhet. Og ikke mimst smokken som måtte dyttes inn 15 ganger i timen :D
Heldigvis går det over, men jeg hadde ikke orket å ha frøkna på eget rom første 2 månedene til hun begynte å sove mer stabilt og 5+ timer i strekk.

Ser ikke problem med å ba baby'n på eget rom fra dag 1 så lenge man har baby call :) vi skal ha vår frøken på eget rom
Der er jeg enig med Malvinka:) Jeg sitter og ammer, også på natta, men kjære vene det er tøft nok!! Har babyen i egen seng, hatt det med alle 3, men på vårt rom inntil sammenhengende søvn. Det har vært "opp til" hvert enkelt barn når jeg og de er klare for eget rom.
Og alle bekymringene man har første ukene da! Nei, trygt for både mor og barn å være i umiddelbar nærhet;) Mener jeg:p

Der er jeg enig med Malvinka:) Jeg sitter og ammer, også på natta, men kjære vene det er tøft nok!! Har babyen i egen seng, hatt det med alle 3, men på vårt rom inntil sammenhengende søvn. Det har vært "opp til" hvert enkelt barn når jeg og de er klare for eget rom.
Og alle bekymringene man har første ukene da! Nei, trygt for både mor og barn å være i umiddelbar nærhet;) Mener jeg:p
Hvorfor sitter du og ammer?

Aldri likt å ligge og amme med noen av barna rett og slett! Videre var det viktig for meg med førstemann at han sov i egen seng (jeg sover ekstremt dårlig inntil noen og er da mye våken...), så har liksom blitt sånn med alle 3.. :)
Ok. Bare nysgjerrig :)
Våres sover i egen seng også. Jeg klarer ikke sove godt med henne i vår seng. (Med unntak av når hun ligger på mannen sin halvdel etter at han har gått på jobb eller er på jobbreise.)
Men jeg ammer liggende på natta og bare dytter henne tilbake i sin bedside crib da når hun er ferdig:)

Våres sover i egen seng også. Jeg klarer ikke sove godt med henne i vår seng. (Med unntak av når hun ligger på mannen sin halvdel etter at han har gått på jobb eller er på jobbreise.)
Men jeg ammer liggende på natta og bare dytter henne tilbake i sin bedside crib da når hun er ferdig:)
Skulle ønske jeg kunne det. Junior våkner av den minste bevegelse. :(

Bare å spørre:)
Vårt nye rom er bygd etter vår seng sine mål (visste lite om baby når vi tegnet nytt soverom, bad og gang), så ikke plass til bedside crib! Har poden i sprinkelseng i fotenden av vår seng!
Hadde supergod ammestol til de første, men ikke plass til den heller nå så sitter på senga. Enda godt lille så og si aldri spiser på natta;) :p

Bare å spørre:)
Vårt nye rom er bygd etter vår seng sine mål (visste lite om baby når vi tegnet nytt soverom, bad og gang), så ikke plass til bedside crib! Har poden i sprinkelseng i fotenden av vår seng!
Hadde supergod ammestol til de første, men ikke plass til den heller nå så sitter på senga. Enda godt lille så og si aldri spiser på natta;) :p
Jeg prøvde å sitte å amme i senga i begynnelsen når jeg hadde utrolig vondt, men fant aldri en behagelig stilling. Jeg er helt avhengig av ammepute og god sittestilling. Så når jeg endelig kunne amme uten at det gjorde vondt så gikk jeg over til liggende. Merker det når vi er ute og jeg må amme så blir det fort tungt uten ammepute. Redder meg litt at frøkna er rask til å spise og fint kan gå 4 timer når vi er ute uten mat aå blir liksom ikke for mye.

Jeg prøvde å sitte å amme i senga i begynnelsen når jeg hadde utrolig vondt, men fant aldri en behagelig stilling. Jeg er helt avhengig av ammepute og god sittestilling. Så når jeg endelig kunne amme uten at det gjorde vondt så gikk jeg over til liggende. Merker det når vi er ute og jeg må amme så blir det fort tungt uten ammepute. Redder meg litt at frøkna er rask til å spise og fint kan gå 4 timer når vi er ute uten mat aå blir liksom ikke for mye.
Merker at det tar på uten ammepute ja, men har gode ammeputer hjemme, og prøver alltid å finne noe å støtte under med ute også. Her ammes det ca hver 1,5 time hele dagen så må liksom kunne amme over alt;) Mini spiser foreløpig såååå sakte så kan fint bli sittende i 20 min per pupp! Håper han blir raskere etter hvert:p

Ikke noe problem kanskje, men den største forebyggende faktoren for krybbedød er å ha spedbarnet på samme soverom som foreldrene.

Her venter vi en stund. Hun sover gjennom snorkinga til mannen så vi trenger ikke å være redde for å vekke henne med et host eller nåe vi snur oss. Men tenker kanskje mellom 6 og 9 mnd omtrent.

Vi prøver først å få han til å sove i egen seng. Ikke lett når han sliter med å sovne inn. ( kolikkbarn så har blitt bysset og trillet mye). Men håper å få han på eget rom etterhvert. :)

Sniker fra januar 2015. Gutten vår på 1,5 sover fortsatt på vårt rom. Rett og slett av mangel på flere rom, skulle hatt han i stua om han skulle ut av rommet vårt eller at vi skaffet oss sovesofa i stua og det er ikke et fristende alternativ :P

Her er frøkna 4 mnd og sover i egen seng på vårt soverom. Samboer sover så tungt at han bryr seg ikke, og frøknas soverom ligger såpass langt vekk fra vårt at jeg hadde ikke følt meg trygg med å ha hu på eget rom riktig enda.. Tror nok jeg venter til hu kan gi skikkelig lyd fra seg når hu er våken. (Selv om vi har babycall.. Stoler ikke 100% på den heller når jeg sover.. Ja jeg vet, teit :p ) Men det er jo uansett anbefalt å ha de på samme rom til de er 6 mnd, og jeg tror nok det blir enda litt lenger her i huset.
For all del, ingen kritikk til de som flytter de over tidlig fordi de sover dårlig, søvn er VIKTIG når man har disse små:p Men jeg sover godt med hu på samme rom :)

Jane har sovd på eget rom i tja, 2 uker nå? Går helt supert. Har dørene oppe når vi legger oss pluss babycallen på selv om jeg våkner av det minste lille knyst fra ho... Deilig å ha rommet for seg selv igjen mtp snorkinga til mannen, nå sover ho som oftest til halv 6 så det er bare et par timer ho er i vår seng.

12 timer uten mat :-O
Det er lenge. Er det morsmelk hun får da?
Her føler vi oss heldige med 6-7 timer før første måltid på natta :-)

Mi sover også 10-12 timer uten mat. Går helt fint det. Har gjort det siden hu var mellom 1-2 mnd:-) Hu drikker den mengden hu skal ha iløpet av dagen uansett.
Får tillegg.

Jane har sovd på eget rom i tja, 2 uker nå? Går helt supert. Har dørene oppe når vi legger oss pluss babycallen på selv om jeg våkner av det minste lille knyst fra ho... Deilig å ha rommet for seg selv igjen mtp snorkinga til mannen, nå sover ho som oftest til halv 6 så det er bare et par timer ho er i vår seng.

Nesten som her... 2 uker på eget rom nå.!hører godt på babycallen når hu er våken. Selv om hu aldri skriker så hørres plundrelydene når hu er våken:-) sover mye bedre både jeg og hu:-)

Back
Topp