Sove på eget rom?

Ayliss

Blir kjent med forumet
Sover den lille på eget rom og isåfall hvor gammel? Vi vurderer å flytte vesla på eget rom da vi sover dårlig alle sammen pga hennes kalving og "snorking" Hun er snart 3 mnd

Her sover hun fortsatt på rom med oss. Storesøster flyttet vi inn da hun var 9mnd, kunne ha gjort det lenge før, men jeg hadde ikke lyst. Men hun sov mye bedre når hun kom på egent rom. Da slapp vi og vekke henne da vi la oss. Syns dette er avgjørelse som familier må ta selv, da de føler det passer best for de. Barn er så forskjelige da de sover. Husker jeg fikk kjeft fordi "det riktige" var å kunn ha de på samme rom i 6 mnd...

Flyttet første på eget rom da han var 8 uker!! Nettopp fordi vi alle sov så dårlig!
Jenta fikk ikke eget rom før 9 mnd pga utbygging, og det var (for oss) altfor lenge..
Nå er vi på ferie enda, og poden ligger på rom med meg. Han er 11 uker. Regner med å flytte han på eget rom et par uker etter at vi kommer hjem - bare se at nettene går like bra der som her først;)
Tenker alle må gjøre hva som er best for seg og sin baby - hos oss sover vi best på hvert vårt rom (utenom mannen min og meg da, vi deler rom)! :)

Vi kunne flyttet ham og hatt på baby call, men han sover så rolig og mye at vi kan bare fortsette ha ham hos oss

Vi flyttet eldstemann på egetrom da hun var tre mnd ettersom vi måtte bygge ut senga og det ikke var plass på vårt rom.

Denne gangen venter vi nok noe lenger. Jeg fullammer og det er veldig deilig å ikke måtte forlate rommet hver natt. Vi har en stol ved senga som jeg ammer i, så kan jeg sove litt der samtidig. Pluss at vi har full kontroll på storesøsteren som blir litt vel ivrig til tider og vil klatre opp til lillesøster :P

Vi flytter nok ikke frøkna fra oss føre hun nærmer seg året:) men det for min del:p ho sover så godt sammen med oss at jeg ønsker å ha henne på samme rom. Men endrer søvnmønsteret seg flytter hun nok tidligere:)

Lillemor sover i egen seng på vårt soverom og kommer til å gjøre det til hun blir ihvertfall 1 år (kanskje enda lenger). Etterpå kommer hun til å dele rom med storesøstera,så jeg må nesten se litt an når begge to er klare for det

Sover den lille på eget rom og isåfall hvor gammel? Vi vurderer å flytte vesla på eget rom da vi sover dårlig alle sammen pga hennes kalving og "snorking" Hun er snart 3 mnd

Sniker i forumet. Min sønn flyttet også på eget rom rundt 3 måneder. Han «snakket» i søvne så jeg sov dårlig. I tillegg vekte jeg han da jeg sjekka om han var våken. Det fungerte godt her, men du må være forberedt på en del vandring mellom rommene. Min sønn sov ikke natta igjennom før han var over 1,5 så har blitt en del turer frem og tilbake.

Eneste vi må gjøre er å ta inn smokken noen ganger så sovner ho av seg selv etter hvert. Jeg sover så innmari dårlig, trur vi skal prøve etter vi har vært på ferie. Kjem jo te å ha på babycallen om natta og vi ligg vegg i vegg☺

Sniker i forumet. Min sønn flyttet også på eget rom rundt 3 måneder. Han «snakket» i søvne så jeg sov dårlig. I tillegg vekte jeg han da jeg sjekka om han var våken. Det fungerte godt her, men du må være forberedt på en del vandring mellom rommene. Min sønn sov ikke natta igjennom før han var over 1,5 så har blitt en del turer frem og tilbake.
Samme her med tanke på å sove dårlig, samt vekke han! Men den eldste og yngste (som jeg flytter "tidlig") sov natten gjennom fra omtrent 8 uker - så lite vandring. Veldig glad for det kjenner jeg.. ;)

Her kommer vi nok ikke til å flytte lille på eget rom enda. Han er 3 1/2 mnd og sover i egen seng helt inntil min side av sengen... Vet ikke når han flyttes da... Må se an lille og når både han og mor er klar for det :p

Vi samsover så han sover naturligvis på vårt rom, i bedside crib. :)

Pga redusert risiko for krybbedød ved å dele soverom med foreldrene er det uaktuelt å flytte han på eget rom før han er minimum 6 måneder. Å sove i egen seng på foreldrenes soverom gir lavest risiko for krybbedød.

https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/

Pga nattamming og samsoving blir han sikkert som søstra å dele rom med oss myyye lengre enn som så. Sover godt med han i senga jeg, tross mye kaving og lyder. Blir det riktig ille putter jeg en ørepropp i det ene øret bare. :P

Når hun blir for stor for å sove i bedside crib og må inn i større seng. Den får ikke plass på soverommet vårt og da må jeg uansett stå opp fra senga for amming. Men både vi og mini sover godt og hun bryr seg ikke om hun sover alene eller med oss i rommet. Akkurat nå er rommet hennes full av pappesker og motivasjonen for å pakke ut de er lav enn så lenge :)

Flyttet første på eget rom da han var 8 uker!! Nettopp fordi vi alle sov så dårlig!
Jenta fikk ikke eget rom før 9 mnd pga utbygging, og det var (for oss) altfor lenge..
Nå er vi på ferie enda, og poden ligger på rom med meg. Han er 11 uker. Regner med å flytte han på eget rom et par uker etter at vi kommer hjem - bare se at nettene går like bra der som her først;)
Tenker alle må gjøre hva som er best for seg og sin baby - hos oss sover vi best på hvert vårt rom (utenom mannen min og meg da, vi deler rom)! :)

Hvordan gjorde du det med amming/flaske med første om nattan da? :) hadde du baby callen på og gikk inn på rommet hans og gav han mat? Eller sov han natta gjennom allerede da? :)

Hvordan gjorde du det med amming/flaske med første om nattan da? :) hadde du baby callen på og gikk inn på rommet hans og gav han mat? Eller sov han natta gjennom allerede da? :)
Første sov fra 2130-05 veldig tidlig, så jeg hentet han inn til meg på ammingen kl 05. Varte noen uker (veldig koselig å våkne sammen), så sluttet han å spise kl 05 også.
Brukte babycall første uka, men holdt på å bli gal av lyden og lyset den ga, så slo den av.. Hører barna veldig lett på natten, uten babycall (mulig jeg alltid sover med et halvt øye åpent for å være sikker da:p)
Man lærer liksom så veldig lydene til babyen - også på eget rom, så i hvert fall reagerer jeg momentant når lydene er annerledes! Sover med dørene åpne da!
:)

Her flyttes hun nok på eget rom etter sommerferien. Hu sover godt og hele natta fra 9-7 så å si på minuttet. De to største flytta også på eget rom da de var 3-4 mnd. For oss alle tre er det det beste. Vi vil i allefall prøve og se om hun sover like godt der inne.

Back
Topp