Sove om natten med eller uten babynest?

Tror nok bare det blir babynest på dagen når jeg kan holde øye med han. I sprinkelsenga har vi investert i en ganske dyr madrass, og da tenker jeg at han sover best rett på den, samtidig som vi unngår en evt. risiko som babynest måtte medføre.
 
I egen seng. Hadde og vært på eget rom om vi hadde hatt et ledig. De to andre har sovet på eget rom fra dag 1 hjemme og det har fungert supert for oss. Babynest ser jeg ikke behov for. Sover i liten seng som mannen sin bestefar har laget eller i vognen på dag.
Godt å høre at det er flere som putter babien på eget rom med en gang:)
 
Skal på eget rom så fort det går, i starten kan vi evt bare flytte senga fra babyrommet til vårt rom.
 
Enten bare rett i senga eller i sleepyheaden. Husker ikke når vi tok i bruk sleepyheaden sist. Klarer ikke å samsove, hverken mannen eller jeg sover godt da!
 
Kanskje denne artikkelen du tenker på?

http://www.tv2.no/a/7845876/

Tror ikke det men sto noe av det samme det ja. Kanskje bare legge henne i vugge om natta da. Er litt redd for å skape dårlig vane med samsoving også egentlig...

Har også lest en studie fra USA som er sterkt i mot babynest. Tror man finner studier som sier både for og i mot. Ikke lett å bli klok

Vi har sprinkelbeskytter i senga, men uten tråden og den er ikke myk... Velger og tror at det går bra når jeg er nesten like redd for babyen kan sitte fast eller klemme seg på noen måte mellom sprinkelene. Huff, så mye å ta hensyn til for en nervøs førstegangs mor... :confused:
 
Skal på eget rom så fort det går, i starten kan vi evt bare flytte senga fra babyrommet til vårt rom.

Vi har vugge vi kan ha der så lenge :) Håper egentlig vi får henne på eget rom ganske fort vi også.

Enten bare rett i senga eller i sleepyheaden. Husker ikke når vi tok i bruk sleepyheaden sist. Klarer ikke å samsove, hverken mannen eller jeg sover godt da!

Sleepyhead? Redd vi ikke vil sove så godt da heller men vi får se hvordan det blir. :rolleyes:
 
Vi har sprinkelbeskytter i senga, men uten tråden og den er ikke myk... Velger og tror at det går bra når jeg er nesten like redd for babyen kan sitte fast eller klemme seg på noen måte mellom sprinkelene. Huff, så mye å ta hensyn til for en nervøs førstegangs mor... :confused:
Det går helt sikkert bra! Selv om artikkelen også sier at baby ikke klarer å skade seg i sprinklene;)
Nervøs førstegangsmor her og ja, check...
 
Jeg har samsovet med mine to første barn og tenker å samsove med babyen når han kommer. Jeg sover mye bedre med babyen i sengen. Og når man ammer slipper man å stå opp om natten for å ta den opp når den vil ha mat. Man sover veldig lett i denne perioden, så det skal være helt trygt. Jenten min ble født med luftveisproblemer og jeg hadde full kontroll på henne når hun lå i armkroken min hele natten. Da har jeg skrudd opp varmen på soverommet, slik at jeg har sovet uten dyne på brystet. Vil ikke at babyen skal få hodet under dynen og ikke få nok luft. Har lurt litt på å skaffe et slikt babynest, men tror ikke det blir brukt. Har ikke kjøpt babyseng denne gangen heller, for den blir bare stående tom.
 
Skal ikke ha babynest. Bebi skal sove i sprinkelseng ved siden av meg og vi fjerner den ene langsiden slik at det ligner bedsidecrib. Skal ha bebis madrass litt lavere enn vår da slik at det er et naturlig skille mellom oss.
 
Back
Topp