Sove i egen seng

Sov hele natta i senga si! Men ville stå opp og starte dagen kl 6.
 
Her var det pappan som fikk til at hun sovnet i egen seng. Da jeg begynte å jobbe måtte det bli sånn siden jeg ofte har kveldsvakt.
Men hun må fortsatt holdes nede, hvis ikke reiser hun seg opp. Synger og stryker på henne og, kommer litt an på uroen. Sovner ofte innen 15min. Kjemper i mot nesten hver gang, men det går greit. Hun er jo trøtt!

Utover natta samsover vi, men jeg har blitt flinkere til å legge henne ned (eller tilbake etter amming) ettersom hun er blitt så mobil. Er redd for at hun skal falle ut av senga vår.

Har hatt en periode nå som hun har sovet lurene sine på dagen i sengen. Får ikke sove i vogna.



Jeg prøvde først "gradvis og snill" tilvenning i forskjellige varianter, men det funket ikke. Først når pappan begynte å legge henne ble det lettere. Han har jo ikke pupp..
 
Dere som holder ungen nede, har dere prøvd sånn nattpose med seler som de kan festes med?
 
Nei, synes det er mer brutalt :p

Hehe ja. Føles litt feil å stroppe dem faet i senga ja! Har ei venninne som opplevde at det var forskjellen på nattesøvn og ikke nattesøvn. Tror jeg hadde kunnet funnet på å teste det ut, hvis det ikke var for at han klør seg sånn hele tiden. Det er armene på denne som skulle vært tjoret fast :p
 
Det er ikke brutalt at vi ikke har samsovet.
Ja vi har sovnet begge to etter amming osv noen ganger, men både han og jeg sover bedre når vi sover hver for seg. Og siden både jeg og mannen beveger mye på oss i søvne, ville ikke jeg risikere å klemme han ihel eller værre. Og han får bestandig mye kos på dagtid og gjerne rett før han skal sove. Har mang engang lagt en sovende baby fra armkroken og ned i senga.

Gutten min er en blid og fornøyd gutt som stortrives. Og jeg trur ikke han er påvirket av at han ikke har samsovet noe særlig med mammaen.
 
Hehe ja. Føles litt feil å stroppe dem faet i senga ja! Har ei venninne som opplevde at det var forskjellen på nattesøvn og ikke nattesøvn. Tror jeg hadde kunnet funnet på å teste det ut, hvis det ikke var for at han klør seg sånn hele tiden. Det er armene på denne som skulle vært tjoret fast :p

Det er ved innsovning han må holdes, ikke etter han har sovna :p
 
Det er ved innsovning han må holdes, ikke etter han har sovna :p

Ok. Det funker sikkert greit på de ungene som kaver i søvne slik at de våkner. Noen av dem værtfall :) jeg tenker ofte på at det hadde vært interressant å teste ut sånne seler, men gidder ikke bruke flere hundre kroner på noe jeg ikke tror funker på han her :p
 
Ok. Det funker sikkert greit på de ungene som kaver i søvne slik at de våkner. Noen av dem værtfall :) jeg tenker ofte på at det hadde vært interressant å teste ut sånne seler, men gidder ikke bruke flere hundre kroner på noe jeg ikke tror funker på han her :p

Vil liksom ikke begrense bevegeligheten hans heller. Selv om begge mine sover sykt urolig. Eldste på 3 klarer å falle ut av ei stor dobbeltseng på natta liksom :eek:
 
Vil liksom ikke begrense bevegeligheten hans heller. Selv om begge mine sover sykt urolig. Eldste på 3 klarer å falle ut av ei stor dobbeltseng på natta liksom :eek:

Enig. Høres så ekkelt ut å ligge strak ut på rygg hele natten lang :hungover:
 
Nå sovner jenta på sitt eget rom og sover der en del timer. Virker som hun sover bedre der. Hun sover feks fra 19-01, hvor hun ellers har pleid å våkne 2-3 ganger mellom der før.
Det er på 4 natta nå da. Resten av natta sover hun oppe hos oss, siden jeg synes det blir litt tungt og mye styr å stå opp flere ganger hver natt når jeg jobber :angelic::bag:
Forsøkte en natt å legge henne ned igjen og fortsette med søvnen, men etter tre turer opp og ned på 2 timer midt på natta så orket jeg ikke mer :dead:
Men må fortsatt holde henne nede til hun sovner. Håper den biten blir bedre etterhvert.
 
Last edited:
Back
Topp