Sove i egen seng :)

spispilladisjøl

Gift med forumet
Siden Baby J våknet hver gang vi la oss, som resulterte i opp til flere nattvåkninger har vi nå valgt å legge henne inn på egent rom. Det gikk forsåvitt kjempe fint, for hun er jo vant med å sove i sengen sin fra dagsoving. (Vugge hos oss på natten og senga si på dagen)

MEN første natten våknet samboeren min brått og oppdaget at babycallen var tom for strøm og gikk inn til henne, der lå hun på magen med ansiktet ned i madrassen, Vet de skal klare å vende hodet om de ikke får puste, men det er jo ekkelt, så jeg hentet henne inn til meg, hehe.

I natt prøvde vi igjen, da la jeg ammeputa ved siden av henne slik at hun ikke klarte å rulle rundt. HELMAKS! :) I natt våknet hun kun en gang. nå er jeg kjempe spent på kommende natt, om hun kanksje sover hele.

Sover de små deres på egent rom?
Våkner de mye om natten ?

Uff..så ekkel opplevelse! Skjønna godt du tok ho inn te deg ;) Hadde eg og gjort! Og sikkert med hjerta i halsen.. uff...

Oda sove i senga si, ved siden av vår seng. Før kunne me prata, ha på lyset osv uten at ho merka oss. No derimot merkar ho at me kjem og legg oss, og at me er der i løpet av natta. Men me har øvt oss på å smyge oss inn for natta, så det går fint! Oda pleie å våken 1 gong for mat i løpet av natta. Noken netter glimtar ho til og søv heile natta gjennom ( fra 19 - 06/07)

Eg hadde tenkt og ha Oda inne hos oss lengst mulig, gjerne til ho e opp mot 1 år. Men vår sjå det litt an. Om ho blir forstyrra av oss, så kan eg gjerne flytte ho før. Rommet hennas ligg vegg i vegg med vårt.

Lykke til med nattens søvn!

Ja, om man vekker de små når man legger seg, så vekker man dem fra den dype søvnen, de vil da kunne bli mere urolige utover natten med flere våkninger. Det er derfor vi forsøkte egent rom. Det er deilig å slippe å snike seg :) Når hun våkner på mårran for pupp, så henter jeg henne inn til oss også koser vi/sover litt til ;)

Mine sover på eget rom, å det funker kjempebra:) Våkner kun for og spise:) Innsovningen derimot....

Emilian sover på eget rom, våkner 1 gang om natten for mat

Jeg har helt pænikk for det at han sover på magen, han snur seg hele tiden, å jeg har pakket opp med dyner, puter og gud vet hva..... Men enda klarer han å snu seg over, så har gitt opp... Og som ikke det er nok, så gjør han akkurat det samme som Jennie, eller.. jeg har funnet han sånn to ganger med ansiktet ned i madrassen... Huff... Kjenner jeg blir stressa bare av å skrive det....emoticon

Huff for en fæl opplevelse, skjønner du ikke likte d. Emil lå også plutselig på magen når vi våkna en morgen, riktig nok med hode til siden, men liker ikke mageleie jeg asså! Så flott d funka fint med ammeputa, håper d fortsetter sånn :)

Han sover i vogge enda inne hos oss, d har vært problemfritt. Sover fra 21 til han vekkes 8. Han må gjerne fortsette sånn

Her sover mini inne med oss i egenseng enda.. Men tror vi må ta å tenke på å flytte henne..
Fordi vi vekker henne ofte når vi legger oss , og det er ikke bra..
Tror både hun og vi kommer til å sove bedre hver for oss :)

Artig at du skrev akkurat dette, for igår klarte jenta mi å snu seg over på magen i senga, over alle hindringene mine... Fra 19.45 til 21.30 var vi inne å snudde henne 140ganger, d er jo supergøy å ligge på magen i senga. Ikveld skal jeg ta tipset ditt og legge ammeputa oppi der. Tviler på hun klarer å rulle over den ;-)

Nå ligger ikke hun på eget rom, men når den tid kommer vil jeg være sikker på at hun ikke havner med snuten ned i madrassen...

Uff, skremmende opplevelse altså!
Mikkel hater og ligge på magen, så når han snur seg så hyler han etter en liten stund.

Han sover på eget rom nå og det går veldig fint. Da slipper vi og vekke han når han har lagt seg. Fant ut at vi måtte være fryktelig stille for og unngå det. Og vil jo ikke vekke han fra den dype søvnen.
Han våkner sjeldent om natten. Kanskje en gang før vi legger oss for og få smokken.
Ellers våkner han mellom 4 og 5 for mat. Problemet i det siste er at han ikke sovner igjen daemoticon Blir jo totalt utslitt av og starte dagen 4-5.. Det er natta for meg! Uansett hva jeg gjør så er det ikke mulig og få han til og sovne igjen..
Jaja, det var litt off topic, menemoticon

Usj.. Ekkelt å finne henne slik da. Tror hjerte hadde gjort et ekstra hopp i brystet mitt da... Elias snur seg heldigvis ikke om natta. Enda  i allefall. Har han på samme rom som oss. Kommer nok til å ha han der frem til året, om det fortsetter å funke like bra som nå

Snuppa mi sover på rommet vårt sammen med oss men hun har alltid vært vant me lyder og lys på rommet. Vi har aldri lista oss eller vært stille for henne så hun sover som en stein hele natta fra 20.00-08.00 :D Helt supert!!

Har vurdert å flytte henne på eget rom, problemet er bare at det er i forskjellig etg, å det holder meg igjen!
Hun snur seg enda ikke i senga, i grunn rart, siden hun ikke gjør annet en å rulle på dagtid:P 
Men ligger i en "bue" så er kanskje bare tidsspørsmål:)

Skjønner det var en skummel skummel opplevelse, trur det hadde satt hjerte i halsen på meg også!:S

Har vurdert å flytte henne på eget rom, problemet er bare at det er i forskjellig etg, å det holder meg igjen!
Hun snur seg enda ikke i senga, i grunn rart, siden hun ikke gjør annet en å rulle på dagtid:P 
Men ligger i en "bue" så er kanskje bare tidsspørsmål:)

Skjønner det var en skummel skummel opplevelse, trur det hadde satt hjerte i halsen på meg også!:S

Så flink hun er da, som ikke klager over å sove på eget rom :) Skjønner godt at du ble skremt.. Det hadde jeg blitt og! Jeg fant Linnéah på magen i sengen sin, med hodet mot siden. Men likevel ble jeg skremt, fordi det er jo så mye negativt rundt dette med babyer i mageleie når de sover. De er jo store nok nå til å flytte på seg, som du sa, men de er jo fortsatt små så tanken skremmer meg fordet.. :p

Linnéah sover inne hos oss enda. Vi har ikke 2 rom, så eget rom får vente til vi finner leilighet :) Hun våkner ikke når vi legger oss, og vi trenger heller ikke være veeeldig stille :) Men hun er jo vant med "bråk" når hun sover, fra hun var nyfødt så det kan jo ha gjort susen :)

Så flink hun er da, som ikke klager over å sove på eget rom :) Skjønner godt at du ble skremt.. Det hadde jeg blitt og! Jeg fant Linnéah på magen i sengen sin, med hodet mot siden. Men likevel ble jeg skremt, fordi det er jo så mye negativt rundt dette med babyer i mageleie når de sover. De er jo store nok nå til å flytte på seg, som du sa, men de er jo fortsatt små så tanken skremmer meg fordet.. :p

Linnéah sover inne hos oss enda. Vi har ikke 2 rom, så eget rom får vente til vi finner leilighet :) Hun våkner ikke når vi legger oss, og vi trenger heller ikke være veeeldig stille :) Men hun er jo vant med "bråk" når hun sover, fra hun var nyfødt så det kan jo ha gjort susen :)

minime2010 skrev:
Usj.. Ekkelt å finne henne slik da. Tror hjerte hadde gjort et ekstra hopp i brystet mitt da... Elias snur seg heldigvis ikke om natta. Enda  i allefall. Har han på samme rom som oss. Kommer nok til å ha han der frem til året, om det fortsetter å funke like bra som nå

Signerer denne :)

Jennie er vant med bråk hun også, kan støvsuge og henge opp bilder på veggen mens hun sover,  Men når vi skrur av alt og begynner liste oss, da våkner hun, haha.. men er kanskje fordi da blir en liten lyd mere hørt, enn når det er lyder overalt ..

Men sånn er jeg også. jeg kan sovne hvorsomhelst. men når det blir stille i rommet og noen lister seg, da våkner jeg, kan være underbevistheten om at man skal våkne når det er noe muffins ? Hehehe, nei jeg vet ikke jeg.

Vi er midt i flyttefase så vi har ikke fått orden på barnerommet enda så da sover han på samme rom som oss. Det fungerer fint, merker ikke til at han våkner noe mer av den grunn. Han har nok måtte lære seg å sove til høye lyder fra fødsel av, da sambo snorker som et lokomotiv

Men merker faktisk litt forskjell hvis han sovner i samme seng som oss (om jeg har ammet, sovnet og glemt å legge han tilbake i sengen sin) så våkner han oftere. Tror han lukter puppen, våkner og vil da ha mer hehe.

her har hun sovet på eget rom fra hun var 5,5 mnd.. men vi har enda vuggen hennes på vårt rom itilfelle hun blir umulig,  vi har fått bruk for den også, når det er veldi varmt ute så blir rommet hennes som et drivhus!! det er ikke til å puste der å da har hun sovet inne hos oss det er et mye kjøligere rom...
men det har gått kjempe fint å ha henne på sitt rom hun sover som en stein

Back
Topp