Sosialkontoret???

mamma84

Glad i forumet
Jeg har ikke jobbet nok til å få permisjonspenger. Jeg har fått utbetalt engangsstønad, men det jeg lurte på er når ungen er født... Må jeg på sosialkontoret for å få penger eller finnes det noen ytelser fra trygdekontoret???

Samboer tjener nemlig ikke nok til at vi skal klare å forsørge tre.

Noen med erfaring, som går hjemme?

Takknemlig for svar...

Min samboer tjener over 11000. Og da fikk vi beskjed om at ikke jeg fikk noenting... Så han blir nødt til å forsørge meg... helt grusomt! [:@]

Uff ja....

Samboer tjener mellom 7000 og 11000 i mnd. Han har timesbetalt, så alt avhenger av hvor mye han jobber.

Men hvordan skal man klare seg på 11000 i mnd på tre?? Vi har jo husleie på 4500 og regninger pluss mat...????

Skjønner ikke dette jeg... Er jeg liksom for matrealistisk nå eller???

Takk for det...

Er bare det at Trygdekontoret i Nedre Eiker suger, for å si det sånn. Det sitter gamle kjerringer i 50-60 åra og er skikkelig sure. Sikkert uten mann og barn selv, og prøver å hevne seg på stakkars gravide kvinner som ikke har orden på livet sitt. (tror de tenker sånn)

jeg får også engangsstøtnad... jeg får også overgangsstøtnad, barnetrygd for to og barnebirdrag. dette blir på ca 13000 i mnd. jeg er jo alene mor så jeg har andre rettigheter. men er godt mulig du også får ner penger fra trygdekontoret....

Skal ikke stole på trygdekontoret heller...Jeg har prøvd å få noe fornuftig ut av de den siste uken men gitt opp. ringte heller lønningskontoret i den kommunen jeg jobber for og der fikk jeg alle rettighetene lest opp og råd om hva som lønnte seg i min situasjon. På trygdekontoeret fikk jeg 3 ulike forklaringer på hvilke krav jeg hadde osv[:@]

Ikke engang jeg hadde klart å leve for 11000kr i mnd selv når jeg var alene og jeg er ikke materialistisk, så du må ha krav på noe!!!!Ellers må jeg si at jeg blir flau over landet jeg bor i[:o] Søren det er jo vanvittig dyrt å bare spise i det landet her og med en liten en som skal ha klær, mat,lege, utstyr,barnehage osv---åååå blir forbannet når jeg tenker på det. Her skatter de meg ihjel og hva går pengene mine til? Skulle ønske jeg kunne øremerke skattepengene mine til hva jeg selv ønsket[:)]

Hva med bostøtte?

Ja, jeg har tenkt på bostøtte....

Hvor søker man om det? Jeg er skikkelig grønn på dette.

Tror ikke jeg kan bare være blid mot det offentlige. Tror jeg må ha litt bein i nesa for å få dette til...

Boligkontoret...Ring servicetorget i kommunen din og be dem sette deg over[;)] Det gjør alltid jeg og da kommer jeg i alle fall til riktig sted,hehe...

Virker som du har det helt likt som meg! Men samboeren min tjener kanskje litt mer... Han er malerlærling (får hjelpearb. lønn ca 120 i timen max) + kjører taxi annenhver helg... Dette for å klare oss...
Men vi hadde altså samtale på trygdekontoret og fikk beskjed om at vi ikke fikk noenting i det hele tatt pga min samboer tjener penger...
Når det gjelder bostøtte så kunne vi søke på det, men man kan ikke søke før i Januar eller noe og da får man penger tidligst i mai... Så vi får vel leve fattige en stund...! Er helt latterlige regler, men ikkeno å gjøre med det...! [&o]

For noen regler...

Jeg er nok ikke den eneste som håper det blir litt forandring etter valget... Et svakt håp hvertfall, men jeg tviler...

Hei det samme skjedde med en bekjent. Hun fikk ikke oppgitt noe av hva hun hadde krav på av trygdekontoret, og gikk derfor til sosalkontoret og spurte hva hun hadde krav på. Der fikk hun all informasjinen hun trengte! Det er trygdekontoret som skal sørge for dette tror jeg. For man skal ha en viss sum i mnd og klare seg på utenom boutgifter og div andre utgifter utenom mat osv.

eg har også tenkt masse på dette viss eg sku bli gravid snart, for sida eg har gått på rehabilitering 1 år no, så har eg ikkje rett til noke anna enn eingangsstønad...
og dei seier at norge er eit godt land å bo i...tja, for dei rikeste så er det nok det...HÅPER PÅ FORANDRINGER VED VALGET JA!

De rike har det godt,og kommer til å få det enda bedre!!!

De "fattige" har det trangt, og kommer til å få det enda trangere!!!

Det er en slik oppfatning jeg sitter med når det gjelder "Verdens beste land å leve i"

TULLPRAT!

jeg som har jobbet to dager i uka får 13000 og engangsstøtnad på 33500... og sånn bostøtte.... greit jeg er alene... men de som er som deg mamma84... dere trenger mer penger....

Helt enig alenemor_19...

Vi kan ikke leve på 11000 i mnd...
Jeg må få undersøkt dette skikkelig...

11000 er fryktelig lite å leve av ja... Skal ikke være slik...! Vi får heldigvis de fleste babytingene av familie og venner... Er ikke så nøye på at det er nytt... Vi har IKKE rådtil å bruke eng. stønaden på det ihvertfall... Tenkte å få oss en rimelig bil for den... Blir tungvint uten bil fremover...!

Er nok ikke noen hjelp i trygdekontoret...
Du får jo en barnetrygd da,970,- pr mnd!
Bostøtte er noe dere har krav på når dere ikke har mer inn i mnd enn det dere har.
Og den søker du på 3 ganger i året- 10.feb, 10.jun og 10.okt...
Og så blir den betalt ut etterskuddsvis pr mnd,etter "situasjons perioden er over"!
Om ikke noe går som det skal skal dere nok kunne få noe hjelp fra sosialkontoret,er bare å ta kontakt der.
Men greier seg gjør en...Har ikke hatt stort mer enn slik inntekt til tider vi heller,og det har nå gått!
Tøft er det,men en greier det en vil. Samboeren din kan jo ta en ekstra jobb,så har dere litt mer...
Lykke til!!![:)]

Hvor er det jeg søker om bostøtte da? Hvor mye er det på?

Er igjennom husbanken...Du kan gå inn på siden dems på nett,og lese der! (Husbanken.no)
Også har du mulighet til å ringe kommunen,og få et møte på bostøttekontoret. Hvor du kan hjelp til å få søknaden ordentlig utfylt![;)]
Er litt forskjellige satser,men ligger et sted rundt 2000-4000 ekstra i mnd...

det er nesten latterlig vettu. dere som er tre skal leve på 11000 og jeg som er to skal ha 13000... reglene er rare.... tror du søker på trygdekontoret. det du får kommer ann på hvor mye du har i husleie og hvor mye du har i intekt fra før av...

Back
Topp