Sosialkontoret???

Ja for meg er det noe som skurrer...

Tusen takk for informasjonen Star83...
Er så deilig å ha dere her inne...

Med første mann fekk vi engangstønad og hjelp fra sosialen i ett halvt år før eg begynnte å jobbe igjen 6mnd etter fødselen.Det var veldig bale å måtte gå i fra jenta mi ,nå ho var sålita,men hadde ikke noe valg.vi fikk 6000 tusen å leve¨på i mnd,og så dekka dei husleiga,men 6000 var ikke mykje til rekninger og mat.Me vi fikk det til på et eller annet vis.

Avhengig av hva man har av utgifter,så bør en kunne greie seg med litt lite i starten...
Det første halvåret til ungen krever jo ikke h*n så mye.
Som regel så ammer man,og det er jo rimlig billig![;)]
Bare man har riktig instilling,så får e ntil det meste...[:D]

jeg er ridelærer, opg samboer er hovslager lærling, så vi har levd på 9000 i mnd fra januar og til nå, jeg lurer litt på hva vi har krav på når babyen kommer, jeg burde jo egentlig ikke jobbe nå heller da halve jobben min består i å ri, det er vel ikek bra når man er gravid? Så blir kanskje vanskelig for meg jobbe de mnd man skal (er mye hardt fysisk arbeid og stor yrkesrisiko) Samboer skal være lærling i 40 mnd til og vil få 6000 i mnd.. Da har vi vel krav på noe? :\

Hei janne b! Er du i fast jobb og ikke kan bli omplassert i en "avdeling" der du kan jobbe har du krav på SVANGERSKAPSPENGER
full lønn mens du går hjemme. Fastlegen din har skjema (i alle fall i mitt tilfelle) så skreiv han at eg burde ikke gjøre jobben min for den var helsefarlig for meg og fosteret. Siden bedriften eg jobbet i ikke kunne omplassere meg til noe eg kunne utføre skreiv de under på at eg måtte på sv.penger (det koster ikke firmate du jobber i noe, du får penger rett fra trygdekontoret) Det var kjempe fint, hjemme med full lønn frå januar til da permisjonen begynner å virke.

oi, det hørtes jo bra ut.. Får forhøre meg med legen. >Takk skal du ha :)

gjør det!!!
LYKKE TIL!!!![:)]
(finn en hobby, for dagene bli laaange når en slutter jobbe!!!!!)

hehe ja, det kjenner jeg til... Jeg har gudskjelov dyrene og beskjefige meg med, og dette forumet! hehe

Back
Topp