Sosiale medier

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvor mye deler dere på sosiale medier? Da tenker jeg på hvor mye dere deler om barna?
Jeg for min del deler svært lite på facebook, har ikke lagt ut noen bilder av lillegutt der. Har en lukket instagram-konto med bare nære venner og familie som følger meg og der har jeg lagt ut et par bilder, men er veldig restriktiv der også.
Jeg tenker at lillegutt skal få kunne velge selv om han vil utlevere seg på sosiale medier når han blir gammel nok til det og ikke oppleve at det alleredeligger massevis av bilder ute av han som jeg har lagt ut.

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg legger ut litt bilder innimellom. Har også et album på facebook, men det er bare for spesielt utvalgte (nær familie og noen nære venner). Bruker snapchat mye da, kanskje litt for mye :p

Februar-14 mamma <3

Jeg legger ut litt bilder innimellom. Har også et album på facebook, men det er bare for spesielt utvalgte (nær familie og noen nære venner). Bruker snapchat mye da, kanskje litt for mye :p

Februar-14 mamma <3
Ja samme her! Snapchat er gøy :D

Lillegutt 5/3-14 <3

Legger ikke ut nei. Skjønner alt folk er stolte av barna sine, men de fleste har ingen interesse av å se bilder av andres barn. De bare "liker" for å være hyggelige.

Jeg har et eget album på facebook, som bare nære venner og familie har tilgang til. De fleste slektninger på begge sider bor langt unna, så det er koselig å kunne dele bildene med dem siden vi ikke får sett dem så ofte! Og de syns det er veldig hyggelig! Ser ikke noe problem med det. På instagram har jeg lukktet konto, men legger ut få bilder av henne siden jeg har flere følgere som ikke nødvendigvis er familie eller nære venner. Og de jeg legger ut er ikke nødvendigvis av ansiktet hennes. Ellers er det jo noen bilder på snapchat.

Jeg legger ut bilder av barna. Men det er kun venner som kan se de (har kun venner på fb som er venner i virkeligheten også). Men jeg legger prøver å være bevisst hvilke type bilder. At jeg ikke utleverer de. Har lagt ut strandbilder fordi jeg tenkte rett og slett ikke på at det kan misbrukes. Har også hørt at bilder av barn som spiser is kan manipuleres. Men hvis det bare er mine venner og familie som kan se de så skal der vel gå greit?

Sent from my iPhone using BV Forum

Legger ikke ut nei. Skjønner alt folk er stolte av barna sine, men de fleste har ingen interesse av å se bilder av andres barn. De bare "liker" for å være hyggelige.
Hmmm jeg har veldig interesse av å se bilde av venners barn. Jeg klikker ikke liker bare for å være hyggelig nei. Er jo glad i barna til mine venninner og synes de er søte og kule småfolk, og synes det er fint å se bilder av hva de har gjort i ferien feks :)

Vi sender heller tekstmeldinger med bilder til familie og venner som ikke bor her, sånn slipper man at facebook ol sider blir mellomkanaler. Har hørt at bilder som blir lagt ut på facebook ikke nødvendigvis forsvinner selv om de blir slettet.

Lillegutt 5/3-14 <3

Vi sender heller tekstmeldinger med bilder til familie og venner som ikke bor her, sånn slipper man at facebook ol sider blir mellomkanaler. Har hørt at bilder som blir lagt ut på facebook ikke nødvendigvis forsvinner selv om de blir slettet.

Lillegutt 5/3-14 <3
Tror det er noe slik som at alle bilder du poster på facebook er fritt frem for facebook å bruke hvis de vil, men har aldri satt meg inn i det der.. Burde vel bli mer restriktiv kanskje.

Februar-14 mamma <3

Om jeg synes bilde var spessielt, veldig pent og søtt legger jeg det ut. Jeg synes det er hyggelig å se bilder av venners barn, og velger å tru de synes det er hyggelig å se mitt:)

Tror det er noe slik som at alle bilder du poster på facebook er fritt frem for facebook å bruke hvis de vil, men har aldri satt meg inn i det der.. Burde vel bli mer restriktiv kanskje.

Februar-14 mamma <3

Hvorfor skulle facebook misbruke bilder av barn? Jeg ser det bare ikke helt for meg. Da hadde veldig mange reagert hvis bildene hadde kommet på avveie, iallfall når man deler en mappe kun en begrenset gruppe mennesker. Mulig jeg er naiv, men jeg føler jeg har tatt forhåndsregler siden bare en gruppe mennesker kan se bildene.

Jeg legger ut bilder av barna. Men det er kun venner som kan se de (har kun venner på fb som er venner i virkeligheten også). Men jeg legger prøver å være bevisst hvilke type bilder. At jeg ikke utleverer de. Har lagt ut strandbilder fordi jeg tenkte rett og slett ikke på at det kan misbrukes. Har også hørt at bilder av barn som spiser is kan manipuleres. Men hvis det bare er mine venner og familie som kan se de så skal der vel gå greit?

Jeg hadde ikke lagt ut bilder av dem nakne... pga ekle pedofile. Jeg la ut et bilde av henne i bassenget, men da så man bare ansiktet hennes, og såvidt beina bak henne.

Hva tenker folk om å legge ut bilder her inne da? Jeg er jo egentlig mer skeptisk til det, men syns det er koselig å dele bilder og se bilde av de andre babyene da :-) Legger bare ut på skjult da.

Hva tenker folk om å legge ut bilder her inne da? Jeg er jo egentlig mer skeptisk til det, men syns det er koselig å dele bilder og se bilde av de andre babyene da :-) Legger bare ut på skjult da.
Jeg legger ikke ut bilder her inne heller. Ikke fordi at jeg tror noe vondt om noen her, men jeg er skeptisk. Jeg er nok kanskje i overkant forsiktig, men jeg føler det er bedre å være for forsiktig.

Lillegutt 5/3-14 <3

Hvorfor skulle facebook misbruke bilder av barn? Jeg ser det bare ikke helt for meg. Da hadde veldig mange reagert hvis bildene hadde kommet på avveie, iallfall når man deler en mappe kun en begrenset gruppe mennesker. Mulig jeg er naiv, men jeg føler jeg har tatt forhåndsregler siden bare en gruppe mennesker kan se bildene.
Har ingen tro på at facebook noensinne kommer til å misbruke bilder av barn, er vel derfor jeg "tørr" å legge ut bilder. Vet bare at noen aldri legger ut bilder av hverken seg selv eller barna fordi facebook visstnok eier alle bilder man legger ut og kan i grunn disponer de slik de vil. Om det stemmer eller ei har jeg ikke satt meg inn i.

Februar-14 mamma <3

Jeg er forsiktig med å legge ut bilder av mini. Har lagt ut noen få på fjesboken av mini siden han kom til verden.. Vil ikke legge ut for mye bilder fordi jeg vil ha en hvis kontroll :) Bruker snapchat litt, da de du sender til ikke får beholde bildene :D

Jeg er forsiktig med å legge ut bilder av mini. Har lagt ut noen få på fjesboken av mini siden han kom til verden.. Vil ikke legge ut for mye bilder fordi jeg vil ha en hvis kontroll :) Bruker snapchat litt, da de du sender til ikke får beholde bildene :D

De kan ta skjermbilde av bildet du sender da... men da får du jo beskjed om det.

De kan ta skjermbilde av bildet du sender da... men da får du jo beskjed om det.

Det vet jeg, men da får jeg beskjed som du sier :) Å de som tar skjermbilde, sender jeg ikke til ;)

Legger ikke ut noen bilder hverken her eller på facebook. Mye pga facebook eier rettighetene til alle bilder som er lagt ut. Har lagt ut et par på instagram der jeg har få venner uansett.

Celia 11.01.14

Jeg legger ut bilder på facebook og instagram. Men er veldig nøye på hva slags bilder. Skal ikke være nakenhet, og ikke i skjemmende situasjoner. Jeg legger ikke ut mange, men i ny og ne. Ellers blir folk bare lei. Tror ikke folk liker for å være hyggelige! Jeg synes også det er veldig koselig å se andres barn, men ikke hele tida. :)

Back
Topp