Har ikke lagt ut graviditet på Facebook. Jeg har en jobb som gjør at jeg har en mer profesjonell Facebook-profil hvor jeg også har jobbkontakter som såkalte "venner". I tillegg er sosiale medier en del av arbeidet mitt, noe som gjør meg ekstra bevisst. Jeg legger aldri ut nærbilder av ansiktet til datteren min på Facebook, og heller ikke statuser som handler om at hun er syk, de gangene hun er det. Hun skal tross alt bli stor hun også. Å legge ut bilde litt etter at et barn er født, synes jeg er helt ok- for å dele en hyggelig begivenhet. Det blir som en fødselsannonse i en avis.
På instagram har jeg en lukket og privat profil hvor jeg kjenner alle følgeren mine godt. De som følger meg det er venner og familie, ingen "bekjente". Der deler jeg hyggelige glimt, hvor det hender at datteren min er avbildet. Men også der tenker jeg meg nøye om. Tror det er viktig.
I min jobb ser jeg oftere at voksne blir for private på åpne nettfora, enn ungdom. Faktisk tenker mange ungdommer seg nøyere om. Det viktigste er å tenke seg om to ganger før man poster.
Eksempel; Hadde det vært greit for deg om noen la ut bilde av deg og spybøtta og dyna di fem minutter etter at du har kastet opp? Ser mange eksempler på det og liknende når det kommer til bilder av "å være hjemme med sykt barn".
Jeg synes ikke det er greit, men folk er forskjellige og det må jeg jo respektere.