Sosiale medier ja/nei?

Har ikke delt noe om graviditeten på FB, og kommer ikke til å gjøre det. Men kommer nok til å legge ut bilde med mål og sånn etter fødselen. Har gitt beskjed om at ingenting skal på nett til de nærmeste så jeg ville blitt veldig overrasket om de ikke respekterte det. Nå har denne artikkelen blitt sendt rundt på FB og da, så tror flere tenker seg litt om.

Har ikke lagt ut om graviditeten på FB, men det kan vises at magen har vokst litt på et bilde. Jeg og samboer har begge sperret veggen vår på FB så ingen andre kan legge ut noe på vår vegg. Håper våre nærmeste skjønner at de ikke kan legge ut om fødselen på FB før evt vi gjør det, men når jeg leste denne tråden så jeg at flere av dere har opplevd at familien legger ut uten samtykke. Kanskje vi bør snakke med de ang dette synes for mye deling av egne barns hverdag og glede og sykdom er en uting. Håper det blir mer og mer slutt på dette for barnas skyld

Har ikkje delt graviditeten enda og veit ikkje om eg komme til å gjere det heller. Sist var det andre som begynna å gratulere oss på veggen før vi fikk delt det der sjølv, men eg synes egentlig det bare var koselig. Hadde jo informert dei nermaste pr tlf først.

Vi har heller ikke delt på facebook om graviditeten. Tenker å dele nyheten når veslegutt kommer, før andre kommer meg i forkjøpet ;) bilder av babyen derimot kommer vi ikke til å legge ut

Har ikke delt noe, og kommer heller ikke til å gjøre det. Kommer ikke til å legge ut bilder av babyen heller. Familie og venner som bor et stykke unna vil få oppdateringer på mail og via Skype. :)

Ett vennepar av meg ble kjørt til føden av et annet vennepar, de gikk da inn, mens de som kjørte dro hjem igjen, det somaliere da ødela et vennskap, og jeg forstår dem så godt. De som kjørte la ut på Facebook at nå hadde de kjørt dem på sykehuset og ønsket dem lykke til, så den vordende barnefaren ble ring før fødselen var fullt i gang og bombardert med gratulasjoner.... Den er lumpen as!

har delt etter oul.denne ungen har vært ønsket mange år og min første og eneste.så følte for å rope det ut:)

Jeg hadde også fortalt de hjemme at det var vi som bestemte (logisk nokk) og at hvis noe skulle bli lagt ut, så var det fra oss. De sa seg helt enige og skulle ikke legge ut noe, men hva ser jeg... Et bilde av kopper jeg gav dem når vi fortalte, en med bestemor, en med hjerte og siste med bestefar... :angry4 Da ble det oppvaskmøte ja.

Jeg skjønner at de hjemme gjerne vil fortelle, det er tanten min som steppet inn som fostermor etter at jeg mista min egen mor når jeg var 13, hun har ingen barn selv, så at hun skulle få lov til å bli bestemor var veldig stort for henne, men fy f**n jeg kokte over!

Jeg kan passordet hennes da, så trua henne med facebooknekt i en mnd hvis hu gjorde det igjen :laughing014

Har ikke lagt ut graviditet på Facebook. Jeg har en jobb som gjør at jeg har en mer profesjonell Facebook-profil hvor jeg også har jobbkontakter som såkalte "venner". I tillegg er sosiale medier en del av arbeidet mitt, noe som gjør meg ekstra bevisst. Jeg legger aldri ut nærbilder av ansiktet til datteren min på Facebook, og heller ikke statuser som handler om at hun er syk, de gangene hun er det. Hun skal tross alt bli stor hun også. Å legge ut bilde litt etter at et barn er født, synes jeg er helt ok- for å dele en hyggelig begivenhet. Det blir som en fødselsannonse i en avis.
På instagram har jeg en lukket og privat profil hvor jeg kjenner alle følgeren mine godt. De som følger meg det er venner og familie, ingen "bekjente". Der deler jeg hyggelige glimt, hvor det hender at datteren min er avbildet. Men også der tenker jeg meg nøye om. Tror det er viktig.
I min jobb ser jeg oftere at voksne blir for private på åpne nettfora, enn ungdom. Faktisk tenker mange ungdommer seg nøyere om. Det viktigste er å tenke seg om to ganger før man poster.
Eksempel; Hadde det vært greit for deg om noen la ut bilde av deg og spybøtta og dyna di fem minutter etter at du har kastet opp? Ser mange eksempler på det og liknende når det kommer til bilder av "å være hjemme med sykt barn".
Jeg synes ikke det er greit, men folk er forskjellige og det må jeg jo respektere.

Back
Topp