Sosiale medier ja/nei?

Vi har ikke delt graviditet på sosiale medier (bortsett fra her!).
Vil selv gi beskjed til familie og venner når babyen er født, så kommer ikke til å skrive noe før vi selv har delt nyheten på ordentlig måte. :-)

Fortalt på fb om svangerskapet. Men kommer til å drøye med å fortelle at jeg har født til jeg har kommet hjem,

Vi har ikke delt på sosiale medier, og kommer nok ikke til å gjøre det. Har en søster som er veldig aktiv på sosiale medier, så kommer til å stenge veggen slik at hun ikke kan skrive noe der vi er tagga i det minste.. :)

Vi (jeg) delte nyheten på Facebook. Jeg er derimot veldig skeptisk til at jeg eller andre skal legge ut bilder av barnet. Det er noe jeg tenker mye på, og som jeg vil diskutere med mannen etterhvert. :)

Vi har bevisst valgt å ikke snakke om babyen på sosiale medier. Jeg har lukket profil på instagram og har lagt ut et bilde av en body der :)

Er ikke så interessert i at allslags folk jeg egentlig ikke kjenner lengre skal vite noe så intimt. Dersom de lurer på hvordan det går får spørre heller :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har ikke delt graviditeten på sosiale medier, og har vært beviste på det. Dessuten er det jo så gøy å si det ansikt til ansikt når man møter folk:) Vi kommer nok også til å drøye og dele fødselen, og naturligvis begrense bilder av gutten vår. Jeg synes en god regel er å tenke over om man ville lagt ut bilde av seg selv i samme situasjon, og samtidig være litt ekstra kritisk. Jeg ser ikke noe problem med å legge ut enkelte bilder av et smilende barn, men bilder av barn som er syke, sover (spess når de er litt eldre), gråter og er i andre sårbare situasjoner synes jeg ingen ting om. Har ei venninne på Facebook som deler alt for mye, og jeg synes det er ubehagelig å se privatlivet til barnet hennes delt på den måten.

Deler ikke graviditeten på sosiale medier, for det er morsomt å se reaksjonen når annonseringen av den nyfødte popper opp på Facebook :p

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Jeg har ikke annonsert noe på Facebook, men det er ikke sånn at jeg skjuler det heller. Jeg kommer nok til å legge ut ett bilde på face når Lillegutt er født, fordi mannens familie bor i utlandet, og vi har en del venner i andre land også. De som ikke har lagt to og to sammen til da får seg nok ett sjokk i mai :D

Vi har delt graviditeten på Facebook/instagram, og kommer nok til å dele nyheten om fødselen etterhvert også. Men vil selv være den som deler det når jeg er klar for det :) kommer nok ikke til å skje før den er godt overstått i alle fall! Har mye venner rundt omkring i landet og utenlands som setter stor pris på noen oppdateringer, men blir mest på instagram, ikke så mye Facebook :) vi delte heller ingenting før vi hadde fortalt alle nærmeste det ansikt til ansikt.

Vi har så langt ikke delt noe på sosiale medier, men regner med at dette sikkert kommer en stund etter fødselen :) Er ganske enig med deg jeanettetb; jeg vil nok også forsøke å vente til den er godt overstått!

Lurer forøvrig litt på om noen kommer til å dele nyheten for oss, eller om vi får gjøre det selv..

Ikke delt graviditeten på sosiale medier, men når vi kommer hjem fra sykehuset blir det nok en oppdatering om at vi har fått en lillebror i huset men ikke før da. Har allerede varslet enkelte i familien at vi ikke ønsker at de omtaler/bilder av våre barn på sin fb for de har en uvane å brette ut andres liv å bilder på sin fb å det liker jeg ikke! Vil ikke at de skriver om vår fødsel f.eks, det gjorde de sist å var ikke trivelig å logge på fb å se at de hadde lagt ut mms bilde vi hadde sent sammen med mål på babyen å "fødselshistorie" så denne gangen får de ikke noe beskjed om fødsel før vi er kommet hjem selv om de er besteforeldre....

Har heller ikke delt det, men holder det heller ikke hemmelig, umulig å ikke se at jeg er gravid :-) men har advart enkelte familiemedlemmer at dersom de ikke respekterer at vi vil annonsere det selv først, får de selv lese om at jenta er født den dagen jeg selv velger å annonsere det på FB :p

Vi har ikke delt noe på fb og det blir vel heller ingenting før etter fødsel:)

hvordan stenger man veggen sin på fb da ?
sist så satt gubben å skrev mld med vennene våres før vi gikk inn på selve fødestua mulig han gjorde det der også men jeg var i min egen verden så jeg veit ikke hva han drev med :P
jeg ringte ihvertfall rundt til noen i familien og skrev det selv på fb senere på kvelden når jeg hadde kommet meg men de fleste viste det jo da allerede :P
håper at jeg kan si det selv på tlf ihverfall :)

Vi har ikke delt nyheten om graviditeten på facebook. Gjorde det etter OUL med første, men det føltes ikke riktig denne gangen. Ved fødsel så ringte vi rundt til nærmeste familie og delte nyheten før vi la det ut på fb. Vi gav beskjed til de vi ringte til at vi ville dele det selv på sosiale medier. Så vi fikk være først, heldigvis

Ikke delt graviditeten på sosiale medier, men når vi kommer hjem fra sykehuset blir det nok en oppdatering om at vi har fått en lillebror i huset men ikke før da. Har allerede varslet enkelte i familien at vi ikke ønsker at de omtaler/bilder av våre barn på sin fb for de har en uvane å brette ut andres liv å bilder på sin fb å det liker jeg ikke! Vil ikke at de skriver om vår fødsel f.eks, det gjorde de sist å var ikke trivelig å logge på fb å se at de hadde lagt ut mms bilde vi hadde sent sammen med mål på babyen å "fødselshistorie" så denne gangen får de ikke noe beskjed om fødsel før vi er kommet hjem selv om de er besteforeldre....

Jeg tenker at vi desverre har en del i familien som kan komme til å gjøre akkurat det samme;) Tror nok vi kommer til å vente litt med å informere, slik at vi slipper at noen gjør som i ditt tilfelle...

Ikke på sosiale medier nei. Veldig få vet om graviditeten, og de er de nærmeste vi har. Mulig jeg legger et bilde på fb etter fødsel ;)

Vi har delt graviditeten på facebook og instagram, mest for å nå ut til samboers ekstremt store familie (han har mellom 35 og 40 søskenbarn på moren sin side).
Men ikke noe mer etter det. Er ekstremt skeptisk til å "dytte" graviditeten min på andre, da sambo har to søsken som sliter med å kunne bli gravide.

Her kommer vi til å reise hjem fra sykehuset så fort vi får lov. Jeg har ekstrem sykehusskrekk og vil ikke få angstanfall på sykehus en gang til (får holde med en gang i året :p).
Så jeg tror rett og slett ikke vi kommer til å informere andre en min mor og stefar før vi kommer hjem (De må nesten informeres, da storebror må dit).

Jeg snakket litt med mannen min om dette med å legge ut bilder av barnet sitt på nettet, og det at andre kan legge ut bilder av barnet på nettet.
Det ser ut til at vi ikke er enige der, og han synes jeg er overdramatisk og at jeg overbagatelliserer noe lite og ubetydelig.
Jeg synes det er ubehagelig at jeg ikke kan ha kontroll på hvem som legger ut hva av min sønn, og tenker mye på at jeg selv ikke ville satt noe pris på å senere i livet få se masse bilder av meg liggende på nettet uten at jeg hadde noen ytring om saken.
Det ble tydelig at jeg tapte og at han vil akseptere det så lenge det ikke er nakenhet i bildene...
Grøss!

Back
Topp