Sosiale medier i arbeidstiden!!

Min jobb involverer også sosiale medier. Jeg bruker både privat og jobben sin. Både for å se om det skjer noe jeg bør hive oss på, eller for å dele informasjon.
Jeg sender snap og er på 4 forskjellige kontoer på IG også for å nevne noe.
Ok. Men hadde vært spesielt om det bare var din personlige konto og ikke jobbkoto etter min mening :)

Forskjell fra plass til plass også da. Søstra de jobber på sykehjem sant? Mye mer å gjøre der på en nattevakt enn en bolig der jeg jobber. Vi er to ansatte som passer på 6 personer, som som regel sover gjennom hele natta. Har uansett fått lov av leder å sitte på pc/mobil, og da ser jeg ikke problemet.
Ja, sykehjem. Mamma jobber på bolig hver tredje helg. Der har de ikke lov å bruke tlf. Om vi skal ha tak i henne om det er krise må vi ringe til jobben. Mye dødtid der, helt klart forskjell fra plass til plass, men i prinsippet syns jeg ikke noe om det.

Alt for å vinne premier tydeligvis ;)

Det er mange måter å sanke poeng på, og konkurransene er vel til for at folk skal skrive.
Hvordan man sanker poeng har vel ingen andre noe med, så lenge mam holder seg til reglene :)

Og jeg syns ikke akkurat ts har gjort noe galt i å lage denne tråden, og ser ikke at dette heller evnt. skulle hjelpe så veldig mye på poengsanking.
Lurer hun, så må hun jo få lov til å opprette en tråd på det på lik linje med alle andre :)

Last edited:
Ja, sykehjem. Mamma jobber på bolig hver tredje helg. Der har de ikke lov å bruke tlf. Om vi skal ha tak i henne om det er krise må vi ringe til jobben. Mye dødtid der, helt klart forskjell fra plass til plass, men i prinsippet syns jeg ikke noe om det.
Hos oss får vi bruke pc/mobil/nettbrett på natt, på dagtid kun i pauser. Jeg forholder meg til reglene på min arbeidsplass. Ser ikke forskjellen på om jeg sitter og surfer på nett eller glor på tv.

Hos oss får vi bruke pc/mobil/nettbrett på natt, på dagtid kun i pauser. Jeg forholder meg til reglene på min arbeidsplass. Ser ikke forskjellen på om jeg sitter og surfer på nett eller glor på tv.

Er annerledes når man har lov til å bruke det da :-) her får vi også lov til det på natta :-)

Er annerledes når man har lov til å bruke det da :-) her får vi også lov til det på natta :-)
Mener også d må være greit når det er tillatt, men yummy er i prinsippet mot det uansett tydeligvis. Så lenge jeg holder meg innenfor reglene på min arbeidsplass må det vel være greit?

Mener også d må være greit når det er tillatt, men yummy er i prinsippet mot det uansett tydeligvis. Så lenge jeg holder meg innenfor reglene på min arbeidsplass må det vel være greit?
Er ikke opp til noen her hva du gjør på din arbeidsplass ;) Så lenge det ikke går ut over jobben, så ser jeg ikke problemet.

Er ikke opp til noen her hva du gjør på din arbeidsplass ;) Så lenge det ikke går ut over jobben, så ser jeg ikke problemet.
Hehe, det vet jeg ;) prøvde bare å få frem at i enkelte jobber kan man fint sitte på mobil/pc osv uten at det går utover en eneste sjel.

Jobber er jo forsjellige. Har en venninne som jobber en plass der de ansatte har fått beskjed om at de får lov og være innom facebook og slikt så lenge det ikke går utover arbeidsoppgavene.

I de jobbene jeg har hatt (på butikk, tannlegeklinikk og sykehjem) har jeg aldri brukt telefon eller data til eget bruk, utenom i pausen min da jeg synes det hadde vært veldig uprofesjonellt og gjøre det med en konstant strøm av kunder eller brukere som kan se det.
Men forstår jo at ting er annerledes på for eksempel nattevakter.

Synes ikke det er greit at barn bruker telefon i klasstimene, men de har jo flere friminutt i løpet av en dag der de kan gjøre det :)

Kontaktlærere innkaller ikke til slike møter. De konfiskerer telefoner.
Og sammenligningen er ellers helt på jordet.

Noen plasser er det greit å være på nett i arbeidstiden, andre steder er det påkrevd (som hos meg) og andre steder er det ikke greit. Sjefer bør helt klart informere om hvilken kategori jobben din havner i og handle deretter om du ikke følger reglene.

PS: jeg er sykmeldt denne uken, derfor er jeg også her inne på dagen. Neste uke ser du meg ikke her inne i arbeidstiden ;-)

Skolen sønnen min går på innkaller til møte med foreldre og elev hvis det er et vedvarende problem, så jo - noen kontaktlærere gjør det.

Jeg forstår at det er mye dødtid. Men kan heller ikke forstå at det ikke finnes andre ting å gjøre i de rolige tidene på jobb enn å sitte på tlf. Nå har jeg en kontorjobb, så jeg har mer kontroll over arbeidsdagen min enn det du har. Søsteren min jobber også turnus. Hun har tlf sin i vesken hele vakten, samme om det er dag eller nattvakt. :)

Vet det har blitt nevnt, men nattevakter er veldig ulike. Jeg jobbet hvilende nattevakt, men sov fryktelig dårlig der, så da brukte jeg mye tid på telefon/nett. Kunne ikke drive med andre oppgaver da det var et bofellesskap og miljøterapeutens ansvar var husarbeid og lignende, kan ikke støvsuge når man har fire ungdommer som skal på skolen neste dag ;) Så - i jobbsammenheng mener jeg som jeg og sa i den andre tråden at det finner tilfeller hvor personlig bruk av sosiale medier er OK.

Deirmot mener jeg ikke det er ok å bruke i timene på skolen, da de er der for å lære, og det å sitte med mobil er respektløst ovenfor læreren som bruker tiden sin på dem.

Nei, hvis det er lov er det lov. ;)

• Liker
Reactions: BMC
Jeg er overrasket egentlig jeg, over hvor avhengige folk er av mobilen sin. Var på et mattekurs i Oslo for to uker siden, og det var maaange som stadig satt å trykket på mobilen sin... voksne mennesker liksom?

Alt for å vinne premier tydeligvis ;)
Skjønte ikke helt denne. Rett meg om jeg tar feil, men for å vinne premier må man være på topp 100 listen, og dit kommer man ved å skravle. Ett poeng per innlegg. Lurer derfor på hvordan denne tråden liksom skal få meg til å vinne premier? Skravlingen tar jeg inne på skravletrådene. Syns du faktisk er litt barnslig som kommer med den kommentaren. ;) Dette er et forum. Her kan vi diskutere og dele meninger, og det må jeg også få lov til, takk ;)

Jeg er overrasket egentlig jeg, over hvor avhengige folk er av mobilen sin. Var på et mattekurs i Oslo for to uker siden, og det var maaange som stadig satt å trykket på mobilen sin... voksne mennesker liksom?
Ja, man sitter gjerne og trykker når man er i selskap også. Dette var ikke et problem for 10 år siden. Er egentlig en litt skummel utvikling.

Ja, man sitter gjerne og trykker når man er i selskap også. Dette var ikke et problem for 10 år siden. Er egentlig en litt skummel utvikling.

Veldig skummel.
Jeg og mannen har innført to kvelder i uka totalt mobil/nettbrettfritt på stua, og kunne i grunn godt hatt mer.

Anbefaler folk å laste ned LifeLog eller lignende og se hvor mye tid som faktisk går med. Tror mange vil bli skremt.

Back
Topp