Sosiale medier i arbeidstiden!!

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Syns det er mange som syns det er greit å bruke pc og mobil i arbeidstiden. Hvordan er det da om kontaktlærer innkaller til møte fordi barna deres sitter og trykker på tlf sin i klassetimene. Er det også greit da!!?? O.o

Kontaktlærere innkaller ikke til slike møter. De konfiskerer telefoner.
Og sammenligningen er ellers helt på jordet.

Noen plasser er det greit å være på nett i arbeidstiden, andre steder er det påkrevd (som hos meg) og andre steder er det ikke greit. Sjefer bør helt klart informere om hvilken kategori jobben din havner i og handle deretter om du ikke følger reglene.

PS: jeg er sykmeldt denne uken, derfor er jeg også her inne på dagen. Neste uke ser du meg ikke her inne i arbeidstiden ;-)

Noen plasser er det greit å være på nett i arbeidstiden, andre steder er det påkrevd (som hos meg) og andre steder er det ikke greit. Sjefer bør helt klart informere om hvilken kategori jobben din havner i og handle deretter om du ikke følger reglene.

PS: jeg er sykmeldt denne uken, derfor er jeg også her inne på dagen. Neste uke ser du meg ikke her inne i arbeidstiden ;-)

Enig! :) Er noen som ikke forstår at vi har alle forskjellige jobber :p

Det er forskjell på jobber. Jeg jobber natt og jobben min består da av å ha tilsyn inne hos beboerne hvert 30. minutt og gjøre unna det som står på vaskelista at skal gjøres. Jeg har 10 timer jeg skal slå ihjel og i tillegg holde meg våken. Jeg syns det er lettere å både høre om det skjer noe og å holde meg våken ved å sitte på pc/nettbrett enn om jeg ser på tv som mange av de andre nattevaktene gjør. Burde jeg sitte rett opp og ned å se i veggen i 10 timer? Bruker selvfølgelig aldri telefon o.l. når jeg går dagvakter og skal samhandle med beboerne. Da ligger tlf nede i garderobeskapet til jeg er ferdig på jobb.

Merkelig sammenligning :) Selvfølgelig skal ikke elevene sitte på face i løpet av timen?! Man sitter ikke på jobb på nett heller untatt når man evt har pause :) De er som oftest ikke lønnet og kan dermed benyttes til slikt :) Elever har friminutt og kan benytte seg av sosiale medier der :)

Jeg bruker forsåvidt ikke sosiale medier når jeg er på forelesning heller, men sjekker i pausene.

Hva vet du om det? Naboen ble nettopp innkalt til et møte på skolen. Klagde over det for et par dager siden. Fordi sønnen satt på tlf!

Merkelig sammenligning :) Selvfølgelig skal ikke elevene sitte på face i løpet av timen?! Man sitter ikke på jobb på nett heller untatt når man evt har pause :) De er som oftest ikke lønnet og kan dermed benyttes til slikt :) Elever har friminutt og kan benytte seg av sosiale medier der :)
Hvorfor er det en merkelig sammenligning? Det er jo prinsippsak. Og det er mange her som har sagt at de sitter mye på mobil, selv utenom pausene.

Enig! :) Er noen som ikke forstår at vi har alle forskjellige jobber :p
Alle har forskjellige jobber, hva har det med saken å gjøre? I noen jobber er det mye dødtid, så da er det greit å sitte på tlf? Hvis jeg ikke syns det er greit å bruke mobil i arbeidstiden, betyr det at jeg ikke forstår at folk har forskjellige jobber!? Nei! ;)

Er enig i at alle jobber er forskjellige, så vanskelig å si...(men noen som kan utdype åssen man "må" være på sosiale medier på jobb? Hvilke jobber er det?)

Jeg er lærer (sykmeldt nå pga en operasjon) men jeg er aldri på sosiale medier i arbeidstida mi.

Det er forskjell på jobber. Jeg jobber natt og jobben min består da av å ha tilsyn inne hos beboerne hvert 30. minutt og gjøre unna det som står på vaskelista at skal gjøres. Jeg har 10 timer jeg skal slå ihjel og i tillegg holde meg våken. Jeg syns det er lettere å både høre om det skjer noe og å holde meg våken ved å sitte på pc/nettbrett enn om jeg ser på tv som mange av de andre nattevaktene gjør. Burde jeg sitte rett opp og ned å se i veggen i 10 timer? Bruker selvfølgelig aldri telefon o.l. når jeg går dagvakter og skal samhandle med beboerne. Da ligger tlf nede i garderobeskapet til jeg er ferdig på jobb.
Jeg forstår at det er mye dødtid. Men kan heller ikke forstå at det ikke finnes andre ting å gjøre i de rolige tidene på jobb enn å sitte på tlf. Nå har jeg en kontorjobb, så jeg har mer kontroll over arbeidsdagen min enn det du har. Søsteren min jobber også turnus. Hun har tlf sin i vesken hele vakten, samme om det er dag eller nattvakt. :)

Sosiale medier er en del av jobben min:p
Forresten, hva slags jobb har du? :)

Er det en del av jobben din å skravle her inne? Eller oppdatere din personlige status på andre sosiale medier? Er det en del av jobben din å sende snaps av det du driver med eller legge ut bilder på instagram? Dette er noen av tingene jeg mener. Da snakket jeg ikke om bedriftens profil i sosiale medier, men din personlige. :) ;)

Hva vet du om det? Naboen ble nettopp innkalt til et møte på skolen. Klagde over det for et par dager siden. Fordi sønnen satt på tlf!

Da tenker jeg at skolen har et problem med rutinene sine og konsekvenspedagogikken forsåvidt også. Du får ikke slutt på et mobilproblem ved at de voksne prater sammen.
De fleste skoler velger konfiskering hvor foresatt må kvittere ut telefonen igjen.

Jeg forstår at det er mye dødtid. Men kan heller ikke forstå at det ikke finnes andre ting å gjøre i de rolige tidene på jobb enn å sitte på tlf. Nå har jeg en kontorjobb, så jeg har mer kontroll over arbeidsdagen min enn det du har. Søsteren min jobber også turnus. Hun har tlf sin i vesken hele vakten, samme om det er dag eller nattvakt. :)
Forskjell fra plass til plass også da. Søstra de jobber på sykehjem sant? Mye mer å gjøre der på en nattevakt enn en bolig der jeg jobber. Vi er to ansatte som passer på 6 personer, som som regel sover gjennom hele natta. Har uansett fått lov av leder å sitte på pc/mobil, og da ser jeg ikke problemet.

Forresten, hva slags jobb har du? :)

Er det en del av jobben din å skravle her inne? Eller oppdatere din personlige status på andre sosiale medier? Er det en del av jobben din å sende snaps av det du driver med eller legge ut bilder på instagram? Dette er noen av tingene jeg mener. Da snakket jeg ikke om bedriftens profil i sosiale medier, men din personlige. :) ;)

Min jobb involverer også sosiale medier. Jeg bruker både privat og jobben sin. Både for å se om det skjer noe jeg bør hive oss på, eller for å dele informasjon.
Jeg sender snap og er på 4 forskjellige kontoer på IG også for å nevne noe.

Var det virkelig nødvendig å lage en ny tråd om dette her? Er vel opp til hver enkelt om de bruker mobilen sin på jobb til andre ting enn de egentlig skal.

Personlig syns jeg det sender feil signaler når man sitter på sosiale medier på jobb, dødtid eller ikke.

Var det virkelig nødvendig å lage en ny tråd om dette her? Er vel opp til hver enkelt om de bruker mobilen sin på jobb til andre ting enn de egentlig skal.
Det var nødvendig for meg, og derfor lagde jeg tråden. Opp til meg om jeg lager tråd eller ikke. Du må ikke klikke deg inn om det ikke interesserer deg da vel? ;)

Back
Topp