Sorterer dere søppel??

Her er det kun 2 kontainere. Papp og vanlig avfall.

er pappen full kaster jeg pappen i vanlig søppel.
det gjør jeg fordi før så tømte de pappen 2 ganger i mnd og nå har de økt komunale avgifter og tømmer 1 gang i mnd.

så drit og dra.

gidder ikke samle søpla mi opp inne i huset.

kaster glass og alt i den andre. gidder ikke reise milevis for å kaste et glass eller to 1 gang i mnd.

Bleiene skal i matavfall hos besteforeldra mine som bor i oppland. der står det svart på hvitt i allefall. her går de i vanlig søppel, borte blir det[8D]
Bestemor og bestefar de bruker jo sikekrt flere timer hver dag bare pgr den søppel ordninga, jeg blir gal hver gang jeg er der. de har 100 poser i huset, et for glass og et for plast osv[:-]

er det rart folk dævver av stress[&:]

ORIGINAL: Trisella

ORIGINAL: IdaK

ORIGINAL: kråkebolle

Ja. Til og med ungen vet hvor ting skal. [:D]
Bleier skal bakerst, i restavfall-bøtta.
Bananskall og annen matrester skal i den grønne. [:)]
Hun er så flink.

Bleiene skal vel i matavfallet!? Det gjør vi her i hvert fall. [8|]

Det trodde jeg en stund også men så leste jeg en brosjyre som fulgte med og der sto det at det skal i rest..

Kommer an på hvor i landet man bor hvor man skal kaste bleier. Her er det i restavfall.

ORIGINAL: Alexandra82

Her er det kun rest og mat. Resten må på miljøstasjonen. Pleier å ta plast der.
Papp og papir går i peisen på denne tiden av året.

Mat sorterer jeg ikke. Gjorde det der jeg bodde før. Greit om vinteren, men fytti H****** for en stank om sommeren. Og så mye mus og fluer det trakk til seg [:'(]
Ble tømt annenhver uke, ikke akseptabelt for matavfall.

Mormoren min knyter fulle matavfallsposer og har de i frysen (egen hylle) til samme dag som matavfallet hentes. Da slipper man lukt.

Jeg har ikke plass til å sortere alt, føler jeg. Her skal mat, plast, rest, glass/metall og papp for seg. I en leilighet på 50 kvm med åpen kjøkkenløsning sliter jeg litt med å få plass til alle dunkene.

Også mister man litt motet når man dra på dynga og ser at alt blir dumpet på samme sted.[&o]

Vi har halve gårdsrommet med dunker... en til rest, en til bleier, to grønne, en plast og en til matavfall... Rest avfall (og bleier) blir kun tømt en gang i mnd, så vi er nødt til å sortere godt for at det ikke skal hope seg opp.

Her sorteres
- plast
- papir
- våtorganisk
- rest
(før hadde vi egen bleiedunk, men nå bruker vi tøybleier på lillemor, og storebror har sluttet)

I tillegg reiser vi med jevne mellomrom ned på miljøstasjonen med glass og metall

Vi sorterer mat,rest,plast og papir. restavfallet tømmes bare annenhver uke,så her må man sortere om man skal ha plass til alt rest avfallet. Om med 2 bleie barn i hus,så blir det en del rest avfall ja

vi sorterer ikke, å det syns jeg er veldig synn.. men problemet her er at vi bor i borettslag å Pappsøpla er ALLTID full, virker som den aldri blir tømt. så hver gang vi er ute i søpla å ha med papp så må vi kaste det i restavfall fordi pappen er full.

Tror det har vært mulig å kaste papp i pappen 1gang , å vi har bodd her i 2år !

må legge med at det tar meg 5min å gå til søppelkassa så når jeg først kommer ned dit så tar jeg ikke med meg søpla hjem igjen for å si det sånn

her jeg bor er ikke folk helt gode i huet tror jeg[:-]
de legger aldri i riktig dunke[:'(] så da gidder ikke heg det lenger heller. sortere papp  bare

ORIGINAL: Candykikk

vi sorterer ikke, å det syns jeg er veldig synn.. men problemet her er at vi bor i borettslag å Pappsøpla er ALLTID full, virker som den aldri blir tømt. så hver gang vi er ute i søpla å ha med papp så må vi kaste det i restavfall fordi pappen er full.

Tror det har vært mulig å kaste papp i pappen 1gang , å vi har bodd her i 2år !

må legge med at det tar meg 5min å gå til søppelkassa så når jeg først kommer ned dit så tar jeg ikke med meg søpla hjem igjen for å si det sånn

samme her

ORIGINAL: Durken

Ja, her er det tilrettelagt for sortering av papir, plast, glass, metall og restavfall, så det gjør vi

Samme her.

Har en dunk til boss generelt, og en til plast/papir.
Så jeg sorterer dét iallefall.. [8D]

Gidder ikke det styret der.....
Johan er litt sånn miljøforsvarer, men nå har jeg satt plastposer i begge beholderene og han har ikke sagt noe enda[:-][:D]
Så her går alt i restavfallet ute, så når den er full hiver jeg det i matavfallet....

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Trisella

ORIGINAL: IdaK

ORIGINAL: kråkebolle

Ja. Til og med ungen vet hvor ting skal. [:D]
Bleier skal bakerst, i restavfall-bøtta.
Bananskall og annen matrester skal i den grønne. [:)]
Hun er så flink.

Bleiene skal vel i matavfallet!? Det gjør vi her i hvert fall. [8|]

Det trodde jeg en stund også men så leste jeg en brosjyre som fulgte med og der sto det at det skal i rest..

Kommer an på hvor i landet man bor hvor man skal kaste bleier. Her er det i restavfall.

Nå måtte jeg sjekke på nettsiden til renovasjonsfolka for sikkerhets skyld, og her som vi bor (Nordland) skal bleier i matsøpla. Da har jeg ikke gjort feil, puh... [:)]

Sorterer papir, plast, metall og glass.
Skulle ønske vi hadde matavfallsortering i Bergen også...

Vi kaster papp/papir i en dunk, restavf i en annen dunk. Panter flasker. Og leverer batterier, elektronisk avf osv på grønmo etc.

Skulle ønske vi hadde litt mer tilrettelagt sortering i oslo her vi bor[>:]

Vi har ikke organisk avfall her, så det går med restavfall, men jeg panter flasker, kaster glass og hermetikk i glassigloer, og sorterer plast og papir

ORIGINAL: StinkiStini

Mat og papir er det eneste her.
Har to dunker, en boss og en papir/papp.

her og . men de har beg med plastsekker som plasten skal i. må inrømme jeg ikke er så flink og gjøre det :S

Sorterer det jeg kan, for tenker at alle kan gjøre litt og da vil det utgjøre en forskjell.

sorterer plast, papp/papir, metall, glass.

Back
Topp