Sorry - dette har vært tema en del ganger før altså...

Tjukkaaa

Forumet er livet
men jeg trenger feedback her![&o]

Snuppa har i dag prestert å bite 4(!!!!) barn og dytte flere[&o]. Hvorfor gjør hun det? Hun virker heller ikke å skjønne konsekvensen, eller få det med seg at hun blir kjeftet på... BHG kjefter på hun når hun gjør det og hun bare smiler...[8|] Tar og kryper opp på fanget deres og koser med de for å få dem til å bli glade igjen...

I dag når jeg hentet hun sa jeg til hun; Har du bitt i dag Alis? Du vet det ikke er lov. Ikke lov å bite - nei nei. Da smiler hun og peker på en av guttene hun bet og peker og sier: BITE![:D]...[8|]

Jeg trodde at dette var forbundet med farens reising. Men nå er alle hjemme. Jeg sover på morningene så faren står alene opp med hun - men jeg ser hun ettermiddagene så det blir vell drøyt å skylde på det ikke sant? ER det fordi hun har vært så mye hjemme? Men hvorfor da? Vi snakker par uker ikke par mnd...[&o][&o][&o][&o]

Feedback, takk![&o]

oi.. hakke peil på hva jeg skal komme me her sånn egentlig.... Men skjønner det ikke er greit å ha barn som biter heller [:o]

Beklager, men jeg har ingen erfaring med biting............ Hva med å snakke litt ekstra med helsesøster, for jeg syns ikke du skal la det gå for lang tid før du gjør noe mer med dette......

Hva sier de i barnehagen om det da?[8|]

En liten stund siden jeg har sett Alis nå, men hvordan er det med språket? Jeg tenker på at det kan være frustrasjon i forhold til at hun ikke får uttrykt det hun ønsker....? Ellers ville jeg jo ikke tro at det skulle ha noe å si at pappaen står opp pg leverer.... Har ikke så mange gode råd å gi dessverre, annet enn at det ofte bare er en liten periode som fort går over....

Kan være hennes måte å uttrykke seg på? At hun ikke helt forstår når de snakker til henne.
Men har du fått vite sammenhengen med når hun biter? Er det under lek eller?
Må være grusomt for dere.... Håper dere finner utav det!

ORIGINAL: Vand

Beklager, men jeg har ingen erfaring med biting............ Hva med å snakke litt ekstra med helsesøster, for jeg syns ikke du skal la det gå for lang tid før du gjør noe mer med dette......

Hva sier de i barnehagen om det da?[8|]

Hva bhg sier? tjah si det[8|]. Ingenting. De rapporterer flittig om bitingen men jeg hører liksom aldri noen forslag om tiltak til å stoppe dette[&o]. Bare at hun biter og så virker det som at hun ikke skjønner konsekvensen. Og så rister alle oppgitt på hodet[&o].

Nei jeg tviler på at hs her kommer til å ha noe mer å si enn bhg - hun visste ikke hvor tid 2års jekslene skulle komme engang[8|]. Virker å være litt feilplassert der. Nei jeg vet ikke hvem jeg skal ta det opp med for å få hjelp altså[&o]

ORIGINAL: *Skjønningene*

Off vet ikke jeg [&o] skjønner at du er fortivlet.

Vi alle tar dette på forskjellige måter, Jonathan bet meg en gang når han var mindre.
Jeg bet han FORSKIKTIG tilbake, ikke hardt men nok til at han kjente at det var vondt. Og har har ALDRI biti siden.

Vet mange syns det er helt tragisk, samtidig som det er en del som gjør dette.

Håper du finner en løsning tjukkaa, må være fortvilende [:(]

Sikkert noe jeg også ville ha prøvd, i en VELDIG alvorlig tone med stemmen og hele settingen[;)]

ORIGINAL: Lene1986

Kan være hennes måte å uttrykke seg på? At hun ikke helt forstår når de snakker til henne.
Men har du fått vite sammenhengen med når hun biter? Er det under lek eller?
Må være grusomt for dere.... Håper dere finner utav det!

Nei jeg har ikke fått sammenhengen.. god ide. Men de snakker også om hvor hissig hun er og hvor fort hun blir sint så jeg antar at det er der det skjer. Men kommer til å spørre dem imorgen om dette.

Tanken har faktisk slått meg at hun biter fordi hun kan! avdelingen har for dårlig kontroll der nede syns jeg[&o]. Kan godt tenke meg at de ikke er på plass der de bør være, altså de ansatte...[&o]

ORIGINAL: tingeling1

En liten stund siden jeg har sett Alis nå, men hvordan er det med språket? Jeg tenker på at det kan være frustrasjon i forhold til at hun ikke får uttrykt det hun ønsker....? Ellers ville jeg jo ikke tro at det skulle ha noe å si at pappaen står opp pg leverer.... Har ikke så mange gode råd å gi dessverre, annet enn at det ofte bare er en liten periode som fort går over....

Det er jo mulig at det er språksproblemer her. Men jeg syns hun er blitt så flink å snakke og uttrykke seg.... men så er det jo blanding av norsk og islandsk så kanskje hun ikke blir forstått i bhg...

(eller fordi de ikke har tid til å prøve å forstå hun?[8|])

det er kanskje litt teit av meg - men jeg syns det er rart at jeg aldri har blitt spurt om et eneste ord hun sier. På islandsk altså. At ikke de lurer på hva hun prøver å si når hun gjentar ordene sine mange ganger - fordi det gjør hun her hjemme og jeg er ganske sikker på at hun gjør det der nede og.

Off vet ikke jeg [&o] skjønner at du er fortivlet.

Vi alle tar dette på forskjellige måter, Jonathan bet meg en gang når han var mindre.
Jeg bet han FORSKIKTIG tilbake, ikke hardt men nok til at han kjente at det var vondt. Og har har ALDRI biti siden.

Vet mange syns det er helt tragisk, samtidig som det er en del som gjør dette.

Håper du finner en løsning tjukkaa, må være fortvilende [:(]

Sikkert noe jeg også ville ha prøvd, i en VELDIG alvorlig tone med stemmen og hele settingen[;)]

Ja!!

Det tror jeg at jeg kommer til å prøve altså! Men problemet er det at hun har ikke prøvd å bite oss på evigheter... virker som den problematikken er isolert for bhg. Men om hun skulle prøve seg på meg igjen så tror jeg at jeg prøver dette altså.
Tusen takk jenter[:)]

Kom på at det kan jo være for å få oppmerksomhet også... Er kanskje ikke det de får mest disse jentene våre.... I bhg altså.

Kom på at det kan jo være for å få oppmerksomhet også... Er kanskje ikke det de får mest disse jentene våre.... I bhg altså.

Sant... tenker litt i disse baner også altså... Men du vet da hvem sitt merke det er hvis Nora har et bitemerke i dag[&:]

Tror jeg kommer til å ta dette opp med H*** på møtet den 4..,. men herregud jeg har DEN listen over alt som irriterer meg fra før av[&:]
Jeg blir nok ikke tatt seriøs hvis jeg kommer bort for å så bare klage på alt liksom?[&:]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Sant... tenker litt i disse baner også altså... Men du vet da hvem sitt merke det er hvis Nora har et bitemerke i dag[&:]

Tror jeg kommer til å ta dette opp med H*** på møtet den 4..,. men herregud jeg har DEN listen over alt som irriterer meg fra før av[&:]
Jeg blir nok ikke tatt seriøs hvis jeg kommer bort for å så bare klage på alt liksom?[&:]

det er ALDRI moro å klage på barnehagen, men alikevel, det er jo der de er hele dagen[&:]

Jo, du må bare si i fra til dem, men skjønner hva du mener..... Vi klaget på at vi aldri blir møtt i gangen mer, og da så H*** bare uforstående på oss....

Nora har ikke sagt noe om at hun har blitt bitt, hun svarte bare som vanlig i dag da jeg spurte om hvem hun hadde lekt med: LullaAlis vel! Hun sier de to navnene i ett liksom [:D] Nora er jo fæl til å dytte når hun blir sint da, så hun er vel ikke så mye bedre....

det er ALDRI moro å klage på barnehagen, men alikevel, det er jo der de er hele dagen[&:]

Nei det er sant... men altså er det en måte for meg å pakke dette inn på en måte eller? Jeg blir veldig takknemmelig for hjelp på denne fronten altså. Har en hel side A4 med punkter om alt jeg er misfornøyd med og jeg vet at jeg vil angre hvis ikke jeg tar alt opp men samtidig tør jeg nesten ikke[8|]

Nei det er sant... men altså er det en måte for meg å pakke dette inn på en måte eller? Jeg blir veldig takknemmelig for hjelp på denne fronten altså. Har en hel side A4 med punkter om alt jeg er misfornøyd med og jeg vet at jeg vil angre hvis ikke jeg tar alt opp men samtidig tør jeg nesten ikke[8|]

hvis det er så mye, hva med å skrive det ordnetlig ned på ett ark, og levere noen dager i forveien... da kommer de litt bedre forberedt og da får du kanskje bedre svar...? At de får litt tid til å drøfte og tenke hva som kan gjøres bedre?

Sant... tenker litt i disse baner også altså... Men du vet da hvem sitt merke det er hvis Nora har et bitemerke i dag[&:][&:]

Jo, du må bare si i fra til dem, men skjønner hva du mener..... Vi klaget på at vi aldri blir møtt i gangen mer, og da så H*** bare uforstående på oss....

Nora har ikke sagt noe om at hun har blitt bitt, hun svarte bare som vanlig i dag da jeg spurte om hvem hun hadde lekt med: LullaAlis vel! Hun sier de to navnene i ett liksom [:D] Nora er jo fæl til å dytte når hun blir sint da, så hun er vel ikke så mye bedre....

Så dere har vært altså? Seriøst? fikk dere ikke noe respons til det?[8|]

hvis det er så mye, hva med å skrive det ordnetlig ned på ett ark, og levere noen dager i forveien... da kommer de litt bedre forberedt og da får du kanskje bedre svar...? At de får litt tid til å drøfte og tenke hva som kan gjøres bedre?

Ja kanskje det... Men egentlig så vet de allerede hva jeg er misfornøyd med. Mailet til og med mine klager til hovedstyren av bhg (ved et uhell da!) og hun har jeg truffet veeeeeldig mange ganger siden og hu nsmiler og chit chatter om ingenting - men nevner ikke mailen èn eneste gang eller spør om ting har bedret seg eller noe...

Nesten som at alle bare vil late som at ingenting er gale og alle er blide og fornøyde...[8|]

Ja kanskje det... Men egentlig så vet de allerede hva jeg er misfornøyd med. Mailet til og med mine klager til hovedstyren av bhg (ved et uhell da!) og hun har jeg truffet veeeeeldig mange ganger siden og hu nsmiler og chit chatter om ingenting - men nevner ikke mailen èn eneste gang eller spør om ting har bedret seg eller noe...

Nesten som at alle bare vil late som at ingenting er gale og alle er blide og fornøyde...[8|]

Høres merkelig ut..........[&:]

akkurat som du beskrive rmin sønn når han var 2.
han beit, slo og dyttet, han bare lo når de snakka til han...
de tok tak i det med engang.. han ble tatt vekk når han gjorde det, de forklarte hvorfor sånn at det ikke var lov, ble det gjort helt til han sluttet. var ikke noe moro å sitte på utsiden( sattd er i 2min)
det tok 14 dager så gjorde han ikke det i mer.
men årskaen her var  en stor overgang i livet hans med at vi fikk elisabeth og all det som hørte med med sykehus og mye vekk...
samtidig som han testet litt og at han var i en fase med språket.

snakk emd barnehagen, ta henne vekk fra leken når det skjer... og personlet må være må passe ekstra på så går dets eg til...
er ofte en periode barna er gjennom mye ift språket...

Back
Topp