soppinnfeksjon

Blueheart

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har hatt kraftig soppinnfeksjon der canesten ikke funker? Nå har jeg prøvd både canesten og diflucan + en reseptbelagt krem. Jeg blir værre og værre er det noe annet jeg kan gjør for å slippe dette marerittet? Takk for hjelpen! :D
 
Du har ikke fått sånn stikkpille av lege da? Har du sprøytet kremen innvendig? Vet ikke om jeg har så mange råd i forhold til behandling, men sånn ellers.

Ville droppet sukker i kosten, det har lett for å forverre infeksjoner og er jo generelt ikke noe kroppen vår har behov for med mindre man er diabetiker og plutselig må få opp blodsukkeret raskt.

Ellers, kun vask med vann, regelmessig bruk av vivag-kapsler eller annet for å holde balansen, kun bomullstruser, kan kanskje være lurt å sove naken om natta (men jeg liker ikke det, så skifter heller ekstra om kvelden hvis jeg føler behov for det). Truseinnlegg som skiftes kan kanskje også hjelpe til?
 
Jeg var veldig plaget med at den kom tilbake hele tiden. Helt til jeg begynte å spyle meg nedentil etter sex, byttet ut alle truser til bomullstruser og kuttet ut såpe mellom kjønnsleppene. Prøver også å være mer bevisst på kosthold. Prøver da å kutte ut gjær og sukker. Lykke til, håper du blir kvitt det! Er forferdelig å gå rundt med!
 
Hadde en heftig en gang, da fikk jeg antibiotika.
 
Tusen takk for svarene. Jeg har fått dette 4 ganger siden februar. Tror dere det kan vær hormonspiralen? Jeg prøver å ikke spise noe med sukker/gjær men er vanskelig da en av tingene er mye i mat. Skifter truse ganske ofte og går i bomulltruser. Ofte sover jeg naken også. Vasker kun med vann nedentil. Hvis ikke dette gir seg etter 2 døgn fra nå går jeg til legen for å spør om noe nytt. :(
 
Mener å huske det startet etter en stor antibiotikakur pga nyrebekkenbetennelse.
 
Mener å huske det startet etter en stor antibiotikakur pga nyrebekkenbetennelse.

Ikke uvanlig med sopp etter antibiotikakur, er fordi den har drept en del av de gode bakteriene nedentil. Får spørre legen om noe kraftigere for å knekke soppen, er jo så vondt å gå med. Så ville jeg brukt vivag-kapsler (trenger ikke ta full dose, men kanskje en annenhver dag for å holde floraen nedentil ganske jevnt etter at du først har blitt god igjen), og ta full dose av det om du må ta antibiotika igjen.
 
Har du vært hos gyn og fått bekreftet sopp?
 
Jeg har vært hos legen gang på gang med soppinfeksjon siden februar. Hun tok gynekologundersøkelse der hun sa at jeg hadde kraftig soppinfeksjon. Jeg har de samme symptomer nå som jeg har hatt ca i øve 2 uker. Sist gang jeg gikk til legen var i midten av mai. Canesten funket ikke sist eller nå. Diflucan har funket litt nå, men er fremdeles sårt og klør. :(
 
Back
Topp