Sopp

Mamma til 4

Elsker forumet
Noen flere som er plaget med det ? Jeg er ekstremt plaget. Etter jeg fikk ny kjæreste i desember har jeg hatt sopp annen hver måned :( hva Jan jeg bruke nå som jeg er gravid ? Tok sånn pervyl på torsdag men føles ikke som det hjalp No. Tenkte jeg skulle dra å kjøpe canesten nå men usikker på om jeg skal ta engsngskur eller sånn over flere dager. Hva er best?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

sist jeg hadde det så gikk det ikke bort med Diflucan engang, så etter å ha lett etter kjærringråd prøvde jeg å vaske meg der nede med saltvann, litt saltere enn sjøvann. Skulle egentlig ha blanda i eddik også men saltvannet tok knekken på det :) vaska meg med salt etter hvert toalettbesøk og morgen og kveld. Nå tar jeg gjerne med meg litt salt i dusjen og bruker som skrubb og passer på å få litt saltvann rennende inn på rett plass ;)

Jeg slet veldig med å få det bort forrige svangerskap,
Endte opp med å trenge en sånn tablett fra legen, man skal vel egentlig ikke ta det som gravid men ble helt hoven og alt.
Behandle både deg og gubben med canesten over en uke eller 2!

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Men jeg har det helt klart må og må behandles innvendig. Har prøvd prevyl eller hva den heter men fungere ikke. Har kjøpt canesten nå

Gå til gynekolog og få en hestekur. Ikke bruk trange bukser, bruk undertøy av bomull og sov naken :)
Jeg hadde vanvittig mye sopp etter førstemann, men har aldri hatt det siden, etter jeg gjorde tingene over her. Husk å heller aldri vask underlivet med såpe, ikke engang asan eller dr.greve. Underlivet er selvrensende, så spyle med vann og vaske med såpefri klut skal holde i massevis :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Føler meg ikke akkurat rein uten såpe. Vil leve et normalt liv :) sover naken og alt det andre :)

Jeg er også plaget med sopp siden jeg bruker crinone. På det verste har det gått sånn utover søvnen da det klør og klør, ble kjempe hoven og det sved veldig når jeg tisset. Smørte canesten morgen og kveld i en uke og litt av og på etter det, så det er mye bedre. Kan ikke behandle innvendig nå som jeg bruker crinone på morgenen, men bruker ecovag i stedet før jeg legger meg. Det tar kløen på innsiden og er helt naturlig (melkesyre). Jeg ble verre når jeg spiste snop og kaker, så prøv å holde deg unna det. Soppen lever av sukker og karbohydrater!!

Termin 2. februar 2015

Naturell yoghurt ? Kan jeg bruke tampong når jeg er gravid ?

Naturell youghert ja :-) ja det vil jeg nå si du kan! :-) fosteret er jo god gjemt lenger opp, så skader på ingen måte! Det er det som funka på meg når ingenting annet funka lenger, youghert dreper den sure bakteriefloraen som omdanner sopp! Jeg har vært en av de som har vært ekstremt plaget! Å tydde til alle slags mulige løsninger, å dette funka som bare rakkern, fikk tipset av ei som jobber på apotek! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Naturell youghert ja :-) ja det vil jeg nå si du kan! :-) fosteret er jo god gjemt lenger opp, så skader på ingen måte! Det er det som funka på meg når ingenting annet funka lenger, youghert dreper den sure bakteriefloraen som omdanner sopp! Jeg har vært en av de som har vært ekstremt plaget! Å tydde til alle slags mulige løsninger, å dette funka som bare rakkern, fikk tipset av ei som jobber på apotek! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum
Men hvor lenge skal jeg ha den der ? Skal jeg Gjøre det flere ganger ?

Og da forsvant det? Men naturell yoghurt får man kjøpt i vanlig mat butikk? Står det naturell på? Tusen takk for tips hvertfall :)

Jeg har hørt at man ansolutt ikke bør bruke tampong under graviditeten. Syntes du skal høre med legen jeg:)

Termin 4. januar :)
Så lenge den bare er der noen timer så kan det vel ikke gjøre noe? Man har jo sex når man er gravid og det man putter inni der da er da langt større enn en tampong:P Og livmorhalsen er jo lukket så det skal jo ikke komme bakterier opp uansett...

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Back
Topp