Sontanabort eller ikke?

Ullegull

Stol på den som viser det!
Septemberlykke 2021
I dag på jobb fikk jeg utrolig vondt i magen og korsrygg. Kom meg straks til lege, hun konkluderte med at det ikke var så mye å gjøre (smertene hadde gitt seg). Hun mente det bare var livmoren som utvidet seg og presset på organer rundt. Er i uke 7. Når jeg kom hjem hadde jeg begynt å blø...rent blod. Begynte å grine selvfølgelig. Kjemperedd for at det er spontanabort. Har milde mensmurringer nå, blødningen har avtatt. Ikke hatt klumper enda. Merkelig at verken lege eller jordmor vil sende meg til ultralyd. Skal bare ligge hjemme og se hva som skjer.

Nej men din stackare. Ja tycker du ska ringa din Lege imorgon och säga att du blöder och att du vill på ul. De hade ja gjort!

Vil absolutt ikke skremme deg, men jeg har nettopp sa og det var etter litte bitt blod og masse murringer i mage og korsrygg. Vil ikke lege henvise til ul, hadde jeg krevd en annen lege. Men igjen kan henvisning ta litt tid, og jeg ville tatt privat ul, der får du nærmest på dagen. Koster litt, men er verdt det!!

Håper virkelig det ikke er noe alvorlig! <3

Det er ganske vanlig at man får noen sikkerlige tak innimellom så jeg skjønner at lege sendte deg hjem.
Men nå som du har hatt blødninger ville jeg ringt legen ASAP i morgen og be om henvisning til UL!

Føler sånn med deg <3 Opplevde selv en blødning forrige uke, og det var som om verden raste sammen. Nå skal jeg ikke gi deg falske forhåpninger, men hos oss sto alt bra til og det var helt fantastisk å se et bankende hjerte på UL. Ring legen i morgen, og ikke gi deg før du får på UL. Jeg måtte krangle skikkelig, og fikk ikke inn på UL før dagen etter. Stå på kravene :-) Håper dette går din veg og at du får bekreftet at alt står bra til i morgen. Sender deg mange lykkeønskninger! <3

Ring legen! Forferdelig å ikkje vite! Lykke til :)

Fikk ikke ultralyd :( maste masse, men det var heit uaktuelt. Skal måle hcg på mandag...for å se etter stigning. Den var på 46151 i går

Men skal ringe i morgen å høre. De hadde stengt i dag når eg var ferdig hos legen.

Så kjipt :( Er det på grunn av ventetid at du ikke får? Eller hadde legen en annen begrunnelse?

Back
Topp