Sommermat

Det var jammen en god ide :) Vanskelig å lage potetsalat selv?
Denne salaten er ALLTID suksess!:

1 pk rømme
1 pk majones (sånn pose som man kjøper 2pk i et eske)
3/4 hakket purreløk
3 grønne epler i terninger
10-12 kokte poteter i terninger (ikke bruk mandelpotet)
Litt pepper

Bland sammen og la stå noen timer før servering.

Tvi tvi :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Denne salaten er ALLTID suksess!:

1 pk rømme
1 pk majones (sånn pose som man kjøper 2pk i et eske)
3/4 hakket purreløk
3 grønne epler i terninger
10-12 kokte poteter i terninger (ikke bruk mandelpotet)
Litt pepper

Bland sammen og la stå noen timer før servering.

Tvi tvi :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Vanlig med eple i?
 
:eek: aldri spist krabbe? Da kan jeg dortelle deg at du har gått glipp av noe stort! Ellers er jo fiskesuppe eller blåskjellsuppe fantastisk godt:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, skjønner vi bor innenlands :D Ikke mye sjømat i kosten her- nærmeste vi kommer er fiskeboller :cool: haha
 
Hehe:) jeg bor jo opp helt ute ved kysten:) og er oppvokst i båt og ved hytte helt i sjøkanten:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Spekemat er nok mer safe,ikke alle som liker reker men kan jo ha også?:)

Når jeg lager potetsalat tar jeg en pose majones, en boks lettrømme, 10poteter ca, en dæsj purreløk, 3skivede sylteagurker(finhakka), 1ss av safta på sylteagurken og litt sakt og pepper :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åå.. det var den gode pastasalaten din da! Oppskrift igjen..? :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Tar det litt på slumpen jeg da, men i hovedsak så er det en boks lettrømme, en pose majones, 1 liten purre i skiver, 2 fedd finhakket hvitløk,8 skiver finhakkede sylteagurk, 4-8 SS saften til sylteagurk (smakes til). En pakke salat kylling og ønsket mengde pasta. Mhm, nå fikk jeg lyst på.... :p
 
Tar det litt på slumpen jeg da, men i hovedsak så er det en boks lettrømme, en pose majones, 1 liten purre i skiver, 2 fedd finhakket hvitløk,8 skiver finhakkede sylteagurk, 4-8 SS saften til sylteagurk (smakes til). En pakke salat kylling og ønsket mengde pasta. Mhm, nå fikk jeg lyst på.... :p

Mmm.... ja det blir jo som potetsalat ja :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Har en nydelig lun pastasalat du kan lage. Tar 4-5 hvitløk som jeg presser, blander dette med nøytral olje. Kutter opp 2 pk soltørkede tomater og har i og tar i litt salt og pepper. Ha det i en STOR bolle. Så står dette og godgjør seg mens jeg lager det andre.

Kutt opp 2 pk sukkererter og 1-1.5 pk cherrytomater. Du trenger også 1 pk pinjekjerner, litt revet ost og 1-1.5 pk fløte.
Skjær 7-800 g kyllingfilet i biter og stek.
Kok 700 g pennepasta.
Bland til slutt pasta, kylling, sukkererter, cherrytomater, pinjekjerner, revet ost og fløte sammen med hvitløken og de soltørkede tomatene. Denne oppskriften er stor. Kan fint serveres til 8-10 stk.
Om det er noe igjen er den fin å spise til lunsj eller kvelds dagen etterpå. Serverer den med nystekte rundstykker.
Den er helt nydelig! Aldri servert den til noen som ikke har elsket den:)
Og om man kutter opp noe dagen i forveien er det fort å lage resten :)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Har en nydelig lun pastasalat du kan lage. Tar 4-5 hvitløk som jeg presser, blander dette med nøytral olje. Kutter opp 2 pk soltørkede tomater og har i og tar i litt salt og pepper. Ha det i en STOR bolle. Så står dette og godgjør seg mens jeg lager det andre.

Kutt opp 2 pk sukkererter og 1-1.5 pk cherrytomater. Du trenger også 1 pk pinjekjerner, litt revet ost og 1-1.5 pk fløte.
Skjær 7-800 g kyllingfilet i biter og stek.
Kok 700 g pennepasta.
Bland til slutt pasta, kylling, sukkererter, cherrytomater, pinjekjerner, revet ost og fløte sammen med hvitløken og de soltørkede tomatene. Denne oppskriften er stor. Kan fint serveres til 8-10 stk.
Om det er noe igjen er den fin å spise til lunsj eller kvelds dagen etterpå. Serverer den med nystekte rundstykker.
Den er helt nydelig! Aldri servert den til noen som ikke har elsket den:)
Og om man kutter opp noe dagen i forveien er det fort å lage resten :)


Sent from my iPhone using Tapatalk -

Hørtes veldig godt ut :)
 
Back
Topp