Sommerklær

Jeg syns det er veldig vanskelig å vite hva å ha klart. De to andre er vinterbarn så blir nytt dette med en nyfødt på sommeren. Men tenker at tynne langermet bodyer er helt sikkert bra i starten, og blir det meldt kjempe varme så får jeg kjøpe inn noe. Har noen kjoler som kan brukes uten body, så det burde lufte greit. Men skal ikke se bort i fra at det blir handlet inn litt mer sommerklær etterhvert.

Vi hadde sommerbarn sist også, og hadde ikke behov for kortermet da. Men kjøper som sagt hvis behovet melder seg i år :)

Vi brukte kun kortermet sist! [emoji4] hun var varm av seg! Husker legen sa til meg. Norske foreldre kler på ungene sine alt for mye:) ellers lå hun bare i bleia

Min første er av typen som aldri har godtatt å ha dyne på seg. Sparket den av seg fra dag 1 nesten. Det går ikke an å få han til å sove med noe oppå seg uansett hvor kaldt det er. Så han må ha helpysj den dag i dag (4,5 år). Så jeg har tenkt pysj til lillebror også, så får han evt. han bare tynt pledd/teppe i stedet for dyne på de varmeste nettene. Og om han er varmblodig, men liker dyne, så kjører vi body uten noe på bena.

Sånn er storebror her også. Må ha pysj og har aldri dyne over seg når jeg er innom han før jeg legger meg[emoji28] men når han var baby svøpte jeg han ofte i et teppe om natta, og da holdt det seg jo på. Gjorde at han kavet og sparker mindre og dermed sov bedre. Vi får se hva som fungerer på lillesøster [emoji4]

Sånn er storebror her også. Må ha pysj og har aldri dyne over seg når jeg er innom han før jeg legger meg[emoji28] men når han var baby svøpte jeg han ofte i et teppe om natta, og da holdt det seg jo på. Gjorde at han kavet og sparker mindre og dermed sov bedre. Vi får se hva som fungerer på lillesøster [emoji4]

Min sov dårligere om vi prøvde å pakke han inn. Jeg tror jeg våknet 75 ganger per natt for å ta på han dyna eller teppet, for jeg syntes det så så grusomt ut med en liten baby som skulle sove uten noe over seg.. Var jo til og med på vinteren :arghh: Får se om lillebroren er lik, det er jo ikke sikkert :-)

Kan meddele klær blir knapt brukt! Bare bleie! Kortermet body når vi er ute! Kunne aldri falt meg inn å ta på ull i denne varmen!

Kan meddele klær blir knapt brukt! Bare bleie! Kortermet body når vi er ute! Kunne aldri falt meg inn å ta på ull i denne varmen!

Her er det ullklær-vær [emoji23] har brukt alle ullklærne etter broren som var født i oktober.

Her også har vi knapt brukt klær. Vært utrolig varmt. Men ettersom jeg bærer han så mye så blir det faktisk minte klamt og varmt hvis han har på seg en kortermet body enn ingenting. Nå bruker han 56, men måtte opp i 62 i bukser og noen bodyer denne uka, hvilken str bruker deres barn nå?

Kjenner jeg er litt lei meg faktisk. Har såååå mange nydelige klær i str 56 som jeg ikke har brukt pga varmen.. Det har gått mest i kortarmet body fra vi står opp, kl 11-12 har han ligget i bleia.. Han har vært kjempe varm stakkar. Om natten sover han i bleie og har kun et tynt lillelam ull teppe på seg. Enda så er han svett..

Hihi! Hvor bor du? Har knapt nok hatt på en body! Her er vært mellom 28-33 grader da!

Trøndelag. Men i dag kom sola, og det er meldt fint en ukes tid. Håper vi får sjanse til å bruke de to kortermede bodyene vi har nå [emoji28]

Her går det mest i bleie. Han har kun brukt en tynn ullbody utendørs. Mesteparten av klær i 50/56 var nok overflødig ja :hilarious:

Vi bruker faktisk en del klær vi. Om ikke annet har han body på seg, både ute og inne. Han er en fyr som liker å kose, og det blir langt mindre klamt om han har på seg klær.

Her også har vi knapt brukt klær. Vært utrolig varmt. Men ettersom jeg bærer han så mye så blir det faktisk minte klamt og varmt hvis han har på seg en kortermet body enn ingenting. Nå bruker han 56, men måtte opp i 62 i bukser og noen bodyer denne uka, hvilken str bruker deres barn nå?
Min har lang overkropp, og korte ben og armer, så bodyer passer perfekt i ermene, men blir for korte i skrittet i str. 56, bukser i 56 passer perfekt. Han har nok bikket 5kg nå tenker jeg, seks uker gammel førstkommende mandag.

Her har vi også brukt endel klær, men temperaturene har jo svingt litt mer her enn sørpå da. Har brukt mest de langerma bodyene faktisk, så de korterma i strl 50 har vi ikke fått brukt. Syns også det blir mindre klamt med klær på, og han virker ikke å være for varm (men sånn som i dag så har vi vært mest inne, og kjølefunksjonen på varmepumpa har fått kjørt seg).

Min som ble 5 uker nå mandag har nettopp begynt med klær i 56.

Bor på vestlandet, så her varierer det sånn. Har fått noen sommerklær i gave. Håper de passer i slutten av aug, planlegger en sydentur med snuppa da.

Det trengtes visst en del mer sommerklær enn jeg trodde[emoji85] har kjøpt et par fine shortser så løser det ofte med å bruke body med lange ermer med shorts og bare ben [emoji4]

Jeg lette etter shortser til Alfred i dag, fant ingenting. [emoji19]

I dag har vi handla noe sommerklær, så nå kommer sikkert dårligere vær!! :-p
Vi skal til Spania i slutten av august så vi fant ut det var greit å ha noe sommertøy! Fant mye fint hos HM, rakk bare kikke der!

Back
Topp