Sommerklær

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvor mye sommerklær har/skal dere ha klar til babyen? Hvor mye sånt er det bruk for om det blir litt varme? Tenker på kortermede bodyer f.eks. Her i Trøndelag er det jo fort mye dårlig vær, men etter all varmen vi har i mai begynner jeg jo å lure på om vi får en kjempefin sommer med mye varme. Førstemann ble født i oktober, så alle arveklærne er jo ull, langermede og varme plagg.

Jeg har ingenting sommerklær klart. Har termin helt i slutten av juni, og de første mnd tenker jeg at babyen helst ikke skal gå bart kledd. Han skal jo i tillegg ikke utsettes for sol, så han vil hele tiden være i skyggen. Hvis vi ser utover sommeren at det er behov for lettere klær kjøper vi da. Vi har en del langermet i bambus som jeg tenker å prøve først, det er svalt og godt :)

Jeg har ingenting sommerklær klart. Har termin helt i slutten av juni, og de første mnd tenker jeg at babyen helst ikke skal gå bart kledd. Han skal jo i tillegg ikke utsettes for sol, så han vil hele tiden være i skyggen. Hvis vi ser utover sommeren at det er behov for lettere klær kjøper vi da. Vi har en del langermet i bambus som jeg tenker å prøve først, det er svalt og godt :)

Har ikke tenkt å ha han i sola nei ;-) Men om det er 24-25-25 grader er det jo fort for varmt å sove ute i langermet. Spurte et par andre som har hatt sommerbarn, og de sa at kortermede bodyer + bleie funker bra når det er veldig varmt. Sover på lammeskinn + har pledd i tynn babyull over.

Har ikke tenkt å ha han i sola nei ;-) Men om det er 24-25-25 grader er det jo fort for varmt å sove ute i langermet. Spurte et par andre som har hatt sommerbarn, og de sa at kortermede bodyer + bleie funker bra når det er veldig varmt. Sover på lammeskinn + har pledd i tynn babyull over.

Vi hadde sommerbarn sist også, og hadde ikke behov for kortermet da. Men kjøper som sagt hvis behovet melder seg i år :)

Vi hadde sommerbarn sist også, og hadde ikke behov for kortermet da. Men kjøper som sagt hvis behovet melder seg i år :)

Hvor bor du? :-) Om vi får en typisk trøndersommer kommer vi ikke til å få bruk for det i alle fall.

Kjøper ikke noe før vi vet om det er behov for det! Har jo opplevd før at det er fint i mai og juni og dårlig i juli og august.
Satser på bomullsbody og bukser, så kan vi heller ta av buksa om det blir for varmt..

Hvor bor du? :) Om vi får en typisk trøndersommer kommer vi ikke til å få bruk for det i alle fall.

Vi bor i Kristiansand, så vi har jo ofte fine sommere da. Jeg syns bare at babyene fort blir kjølige på huden uansett, når de ligger i skyggen :)

Vi bor i Kristiansand, så vi har jo ofte fine sommere da. Jeg syns bare at babyene fort blir kjølige på huden uansett, når de ligger i skyggen :)

Min forrige var så sykt varmblodig. Er det fortsatt - får han ikke til å sove med dyne enda, nå er han 4,5 år.. Men han var o baby på vinteren, så da var det uansett ikke snakk om annet enn ull og varme klær.. Får se hvordan lillebror blir :-) Trenger vel uansett ingen mengder med sommerklær :-)

Jeg har kjøpt noen få korterma bodyer i 56 i tilfelle det blir nødvendig :) 2 stk tror jeg. Tenker å kjøpe inn mer dersom vi bruker de :)

Vi har ikke kjøpt kortermet i det hele tatt, har faktisk mest tynne ullklær og litt bomull. Bor i Bergen og tenker at en sval langermet body og bare bein er godt nok selv på varme dager, når babyen er så liten og ligger så mye i ro. Så får vi heller kjøpe hvis det viser seg å bli for varmt. Typisk gave med sommerklær også, tenker jeg.

Lite sommerklær innkjøpt her gitt. Langermet body og bare ben er etter min erfaring tilstrekkelig.

Ingen sommerklær. Blir det passe varmt - body. Blir det veldig varmt - kun bleie.. Men sjeldent så varmt. .

Jeg har lært at man skal kle babyen som man ville gjort selv + et lag.. Om det er fasit eller ikke vet jeg ikke, men har funket bra her. (3 sommerbabyer fra før)

Jeg har heller ikke kjøpt inn noe kortermet. Her blir det langermet bomull eller kun bleia. De er jo i skyggen uansett, og bomull er rimelig svalt og luftig tenker jeg.

Hadde nesten ingenting kortermet til guttungen i fjor sommer heller, han ble ett i oktober.

Vi har ikke kjøpt kortermet i det hele tatt, har faktisk mest tynne ullklær og litt bomull. Bor i Bergen og tenker at en sval langermet body og bare bein er godt nok selv på varme dager, når babyen er så liten og ligger så mye i ro. Så får vi heller kjøpe hvis det viser seg å bli for varmt. Typisk gave med sommerklær også, tenker jeg.

Det er et godt poeng - kommer helt sikkert noen sommerklær i gaver! Da lar jeg være å kjøpe så mye sånt :-) Finnes sikkert en topack eler noe med kortermede bodyer på HM.

Har en kortermet body i str 56[emoji28] tenker vi kjøper mer hvis det blir behov for det. Tror man kommer langt med å droppe sokker eller evt bukse også om det blir varmt. Kan ligge i body og tynt teppe feks [emoji4] har også noen kjoler da, som kan brukes uten body om det er varmt.

Mest usikker på hva jeg skal kle på, på natt. Blir fort varmt på soverommet vårt! Kan sikkert sove i kun body og teppe da også, evt får vi kjøpe kortermet pysj om det blir behov for det [emoji4]

Bor i Oslo og brukte en del kortermet på forrige julibarn. Noen sommerdager var fryktelig varme og da lå hun på brystet mitt å sov i bare den. Var ofte perfekt med bomullsbukse med fot + cardigan over kortermet body! :)

Har en kortermet body i str 56[emoji28] tenker vi kjøper mer hvis det blir behov for det. Tror man kommer langt med å droppe sokker eller evt bukse også om det blir varmt. Kan ligge i body og tynt teppe feks [emoji4] har også noen kjoler da, som kan brukes uten body om det er varmt.

Mest usikker på hva jeg skal kle på, på natt. Blir fort varmt på soverommet vårt! Kan sikkert sove i kun body og teppe da også, evt får vi kjøpe kortermet pysj om det blir behov for det [emoji4]

Min første er av typen som aldri har godtatt å ha dyne på seg. Sparket den av seg fra dag 1 nesten. Det går ikke an å få han til å sove med noe oppå seg uansett hvor kaldt det er. Så han må ha helpysj den dag i dag (4,5 år). Så jeg har tenkt pysj til lillebror også, så får han evt. han bare tynt pledd/teppe i stedet for dyne på de varmeste nettene. Og om han er varmblodig, men liker dyne, så kjører vi body uten noe på bena.

Har ikke kjøpt inn sommerklær.
Kjøper om behovet melder seg :)
Har vasket to kortermede bodyer etter storebror.
Men jeg liker best langermede så vi får se om vi får brukt dem :p

Back
Topp