Sommerferien

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Vi er på 'sommerferie' nå i Danmark. Vi pleier alltid å reise i juli. Men i år tør vi ikke pga fødselen som nærmer seg. Sist svangerskap fikk jeg reiseforbud to måneder før termin pga stigende blodtrykk. Så det er ingen garanti for hvordan tilstanden er i sommer. Så for oss blir det nok terassen og nærområdet som blir vår sommerferie i år :) Hva er deres planer? Noen som tar sjansen på å reise bort?

Nei, skal selvfølgelig være hjemme. Men jeg har termin 04.august, så jeg hadde uansett ikke rukket å dra noe sted. Mulig vi tar en tur på sommerhytta som er 1,5 time unna, men om det er krise så er det nok av sykehus å dra til på veien. :)

Vi skal ikke til utlandet, men i juli skal vi en helg til Bolærne og 1,5 uke på hytta helt i slutten av juli. Skjer det noe på hytta, må mannen min ta med ungene og kjøre meg til campingen med båt. Så blir det sykebil derifra alene. (Mannen har ikke lappen). Aaalt er planlagt just in case :p Vet jo ikke når luringen vil ut hehe. :)

Blir noen dager på hytta. (Ligger ca like langt ifra sykehuset som hjemme) også vil vi prøve å få ei natt i Sverige eller Danmark. :) Strømstad eller noe. :)

Hm... ser at dere skal på hytta i sommer. Tror kanskje vi og tar sjansen på det noen dager :) den er 45 minutter fra kristiansand om noe skulle skje. Det blir lange uker hjemme med en toåring som må tas ut av barnehagen i tre uker.

Vi skal i alle fall en drøy uke på hytta, den er ca en time hjemmefra og under en time fra sykehuset jeg har plass på (Ahus), Så kommer det vel litt an på formen, men vi drar ikke utenlands i alle fall :)

Vi blir nok en del i Strömstad på hytta, og jeg har fødeplass Ullevål. Men skulle vi få hastverk sier vel ikke Kalnes nei :-)

Vi har akkurat bestilt Danmarksferie uke 27... Jeg er da 34+2. Siden storebror kom 3 uker før tida har jeg vært litt ambivalent til det hele, me jm mener det ikke er noen fare. Og skulle det skje mens vi er på tur så krysser jeg fingrene for at det ikke skjer noe på båten :-P

Vi skal på hytta i juni hvertfall, ellers blir det nok verandaen og stranda for min del :p Tør ikke dra langt i tilfelle og hytta ligger bare 20 minutter unna her vi bor nå, så reiseveien vil ikke bli så altfor mye lenger til Kalnes :)

Vi har bestilt hotellferie i Gøteborg i månedsskiftet juni/juli. Pappaen tar med seg seksåringen på Liseberg osv mens jeg har tenkt å slappe av. Skulle det skje noe er vi bare 2-3 timer unna kalnes.
Termin 2.8. :D

Resten av ferien blir på takterrassen og på båten. :-)

Vi reiste "jorda rundt" i fjor (Dubai, maldivene, India, sri lanka, Thailand og new York) så i år blir det nok bare hjemmeferie.. Dattera på ni blir med bestemor til kristiansand mens vi låner leiligheten hennes i trondheim og bare slapper av.. Tar kanskje noen dagsturer hit og dit:)

Vi reiser 83 mil til nord norge. Til samboers hjemplass, 20 juni og blir en uke.
Har termin 20 august. Håper det går fint, nærmeste fødestue/sykehus er 2 timer unna!

Drar til Hellas om 3 uker. Så til sommeren blir det Norgeturer evt. Hytta i Valdres, elvepadling på mann og barn i Hønefoss (camper), og småturer med seilbåten vår. Ellers stranda! :-)

Hjemmeferie :-) Turist i egen by ;) Mulig at vi reiser til svigerfamilien i Danmark. Det blir litt på sparket om formen er god. Hadde ikke vært noe stress om fødselen skjedde der, så tenker ikke på det. De bor 10 min fra København sentrum, og under 10 min kjøring fra tre store sykehus. Så er tettere på der enn her hjemme ;) hehe.

Vi reiser 83 mil til nord norge. Til samboers hjemplass, 20 juni og blir en uke.
Har termin 20 august. Håper det går fint, nærmeste fødestue/sykehus er 2 timer unna!
Vi skal også til nord-Norge, 100 mil fra oss:eek: Reiser så snart skolen slutter og blir ei uke eller to. Har termin allerede 2. august så er litt usikker på om det er dumt å reise vekk så nært opptil, men har så lyst å komme bort litt:p Der vi skal være er bare ca 1 times kjøring unna Narvik da, så det bør jo gå bra.

Skal en tur til Skottland 6-7 uker før termin. Litt nervøs men håper det går fint.

Vi har utenlandsferien vår nå, nyter late dager i Kroatia i "norsk" sommervær.
Både samboeren og jeg har fri/permisjon nesten hele juli, og vurderer en liten bilferie oppover i nordnorge eller langs svenskekysten hvis formen min tillater det :)
Ellers blir det bare hytta, det er ca like langt å kjøre derfra til sykehuset som hjemmefra.
Digg blir det uansett å gå ut i ferie uka før permisjonen min starter! :D

Last edited:
Om formen/svangerskapet tilater blir det mulig tur til familie i Sarpsborg med raske dagsturer til Sverige i juli..Og kansje en tur til familie i Bø Telemark også på vegen.

I August tør jeg nok ikke å farte langt bort selv om jeg ALLTID har gått over termin før så holder jeg meg Max noen timers reise fra SUS. Det blir på hytta til foreldrene mine om været er bra, eller hjemme :D
OUL Termin er 18/8

Last edited:
Her er ikke termin før 24/8, så sommerferien blir planlagt etter når samboer har noen dager fri.. Sommeren er høysesong for han, så om ferien blir på juni, juli eller august vet vi ikke før den tid kommer :D

Back
Topp