Sommerferien ...

FruTB

Betatt av forumet
Det er vel ikke så lenge siden en liknende tråd var her oppe, men jeg fant den ikke, og lurer veldig ....

Hvs skal dere finne på?

Vi bor veldig flott til i utgangspunktet, med stor hage og flere badestrender kun noen minutter unna - i tillegg til gangavstand til by med resturanter og det som mer er. Så for min del er dette det perfekte sommerstedet, og jeg hadde gjerne blitt her hele sommerferien - uten det snev av behov for å komme meg et annet sted.

Men så er det jo barnet i familien. Som synes det er stor stas med ferie og gjerne vil reise for å oppleve nye ting. Samtidig er det jo nesten blitt et "samfunnspress" å reise bort i feriene - tenker på å komme tilbake på skolen til høsten og måtte skrive/tegne/fortelle om ferien, også har du bare vært hjemme ...

Men jeg kommer ikke til å tørre å verken fly eller kjøre langt avgårde. Akkurat nå sitter jeg og titter på hytteutleie på Hvaler, men jeg klarer ikke helt å se hva de hyttene kan tilby som vi ikke har her hjemme (annet enn å komme bort fra alle hverdagslige, kjedelige gjøremål). Redd det kan bli kjedelig for minsten etter noen dager og.

Vurderer også å kjøre til Tyskland/Danmark til en badeby - men tanken på mange timer i bil + _hvis_ noe skulle skje, så er det noen timer hjem igjen ...

Vi har veldig lang sommerferie, 2 mnd, så noe må vi finne på!

Hva tenker dere å gjøre?

Vi skal en tur til dyreparken, bor i Oslo så må tilbringe noen dager på hotell i Kristiansand :)

Mine forslag: dyreparken, oslotur med teknisk museum, tusenfryd, klatreparken, slottet osv, Hunderfossen, Bø sommarland, langedrag. Og så kommer jeg ikke på mer akkurat nå :p

vi blir å feriere i området rundt her hjemme sånn ca.... men blir nok muligens en Sverigetur som da vil si 7-8 tima i bil, men når man kjøre sjøl kan man stoppe når man treng d... starte ikke med fly noen veia iår, men planlegge ingenting før etter at æ har vært på sykehuset like over påske så vi veit kordan oppfølging vi har i vente, etter påvist svangerskapsdiabetes...

Vi har ikke noen store planer.. jenta på 4 år ønsker en sydentur og det har vi jo snakket om siden ifjor, men vet ikke om syden er tingen når jeg er gravid. Plages jo av varmen her hjemme i norge når jeg er gravid;) blir vel en sverigetur og en tur til østlandet og der er det jo en del parker å besøke:)

Hva med en telttur i skogen, ved et vann eller på fjellet? Kanskje ikke så passende for gravide, men fedre og barn - kanskje med venner? De kan fiske, lage mat på bål osv. Det er relativt enkelt, og veldig stas for barn.
Kanotur, båttur, eller bestige et fjell er også noe de fleste barn synes er stas.

En helg på et hotell med bademuligheter? Man trenger ikke å reise så langt for å finne det, og det kan gjøres ganske spontant.

Dere kan reise og besøke noen dere kjenner, som ikke bor altfor langt unna. Kanskje dere får overnatte?

Dra til en fornøyelsespark?

Jeg tenker at barn ikke trenger å reise ut av landet for å ha noe å fortelle om når de kommer tilbake til barnehagen/skolen. Det viktigste er at de har opplevd noe sammen med familien som de ikke gjør til daglig - noe som har skapt gode minner :-)

vi har ikke barn fra før, så her blir sommeren hjemme. male hus og gjøre alt klart til mini kommer :)
om du greier tanken av danmark så vet jeg mange som har leid hus rett med badebyer, og da trenger man jo ikke dra rundt alle veier der. i tillegg har de veldig mange fornøyelsesparker i dk :)

ellers kommer det jo an på hvor i norge du bor? vi har jo mange parker osv her også, bø i telemark, hunderfossen, kongeparken, dyreparken osv osv :)

Vi flyttet inn i nytt hus forrige sommer og har store planer om å gjøre hagen fin i løpet av våren og sommeren, ergo der forsvinner pengene. Men vi har veldig lyst på en babymoon tur bare oss to da vi har endel å feire i år med mannen som fyller 30 år, vi har 10 års jubileum og 5 års bryllupsdag....men vi får se.

Har hytte ved vannet og hytte på fjellet vi kan benytte oss av og planen er å hilse på Kaptein Sabeltann. Ellers så har vi alle stedene som er tidligere nevnt i tråden i bakhodet.

Enig i at sommerferien gir forventinger om å reise og ikke være hjemme. Vår lillemann var 2,5 år i fjor og mens vi hadde ferie spurte om når vi skulle på ferie. Han fikk til svar at vi hadde ferie nå og protesterte på det for vi hadde jo ikke flydd noen sted :P Det skal sies at vi har reist endel med han tidligere, men allikevel....2,5 år!!

Håper at sommeren blir like fin som periodevis i fjor og at dere finner på masse gøy :)

Vi har lovt ungene legoland for lenge siden, så vi skal kjøre til Danmark. Har leid en leilighet på et feriesenter. Jeg kommer nok til å ta med meg mye lesestoff, og så kan jeg være litt i leiligheten mens mannen og ungene farter rundt. Legoland leier ut rullestoler har jeg funnet ut... Hadde det vært første barnet hadde vi nok blitt hjemme, men de to store må nesten få ferien de er lovt.

Ellers tror jeg ikke det trenger å være langtur for at barnehage- og småskolebarn skal ha noe å fortelle etter ferien. Teltturer med pappa, eller besøk til slekt andre steder, er også en reise. :) Er det fly som er tingen, så kanskje en langhelg i Oslo / Bergen / Trondheim kan være like morsomt som utenlandsopphold? Spørs jo hvor du bor selvfølgelig, men for oss som bor småsteder er storbyer med alle sine tilbud til barn veldig spennende. :) Kanskje kan sommeren brukes til svømmeopplæring på stranda eller i den lokale svømmehallen, og barnet kan fortelle at han har lært å svømme i ferien? Det er de ofte veldig stolte over. I fylket her vi bor er det massive mengder turer for en slags turorientering. Alle er med på det, og du registrerer turene dine på nett. Min som var 5 år i fjor var mye mer opptatt av å skryte av å ha gått 35 forskjellige "stikk ut"-turer, enn han var interessert i å fortelle hvor vi hadde reist på ferie. Hjemme trenger ikke bare være hjemme uten noe å fortelle. :)

Skal bære være på hytta på Sørlandet og hjemme i Oslo.

Vi vurderte Italia, Toscana (før jeg bør gravid), men har ferie i slutte av juli/beg av august. Synes det blir litt sent å dra på langtur da.

Dessuten ville jeg til Toscana pga vinen, ostene, kjøttet, isen osv osv... Tror jeg hadde blitt grinete av å sitte å se på mannen kose seg med alt det jeg liker så godt ;)

Planen var egentlig Tyrkia I år, men utsetter til neste år. Så blir nok en lang helg I legoland og Løveparken I år ungene gleder seg veldig til ferie alt :)

Vi skal til Portugal i mai og tenker Alt fra Lofoten til Kristiansand i løpet av sommeren om formen er fin :) skal gå litt turer i fjellet og plasser hvor man kan svømme en del :)

Jeg tenker å jobbe mest mulig i sommer. skal bare ha 2 uker ferie. Samboeren har nok ikke ferie fordi han er student, så han skal jobbe.

Må se an formen litt, flytter og inn i ny leilighet nå om noen uker, så har nok ikke råd til noe stor ferie.

Blir eventuelt en helg i mikkelparken for 5-åringen sin del:)

Vi tenker en sydentur i mai/juni også blir det nok småturer rundt om. Kanskje Dyreparken, hyttetur osv.

Ingen barn fra før her, me5m fikk valp i februar. Vi tenker å holde oss hjemme, evt turer på min og hans families hytter :-)

Vi bor så og si på stranda.. så det blir nok å henge mye der. Ellers tar vi et par uker i Nord-Norge. Mannen er derfra, så det blir å besøke familie i Harstad og noen dager i Lofoten (siden jeg ikke har vært der enda...).

Campingtur i sverige

Tviler på at jeg orker så mye reising med dette bekkenet i sommer. :-/ Men tenker en tur på hytta på fjellet og en tur til enten hunderfossen eller dyreparken

Back
Topp