Sommerferien 2024

Blomst89

Forelsket i forumet
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Hva slags planer har dere for sommerferien i 2024 (utover å ta vare på en nyfødt baby så klart)? Noen som skal reise utenlands med den nyfødte (og eventuelle søsken), i så fall hvor? Eller blir det Norgesferie eller lignende?

Her blir det nok Norgesferie og hytta ved sjøen mesteparten av sommeren. Har litt lyst til å reise utenlands også, men er redd for at det blir litt for varmt og slitsomt for den lille babyen.

Her blir det hjemmeferie!
Dette er tredjemann, og vet at vi går inn i et sånn rolig modus i starten, kave oss avgårde både hit og dit er det siste vi vil.
Vi har hytte 1 t herfra, så det blir å dra dit. Invitere familie hit på besøk. Og evt 2-3 «opplevelsesturer» på 2-3 dager, maks kjøring 3-4 t :) Men ingenting blir bestilt før rett før:)

Vi går også for norgesferie, får se om vi kommer oss på familiebesøk som krever lenger bil/togtur eller fly. Tenker å se an hva vi orker og har lyst til når den tid kommer :)

Kanskje jeg sender mannen på ferie nordover med storesøster, men tvilsomt. Blir nok hjemmeferie igjen, jeg har ikke tenkt å forflytte meg unødvendig etter ks :wacky:

Blir hjemmeferie her - krysser fingrene for en fin sommer værmessig! Så tar vi kanskje en liten utenlandstur til høsten :)

Har ikke planlagt noe, men blir vertfall ikke å reise ut av landet. Kanskje en liten campingferie :happy:

Ikke planlagt noe, men blir nok ingen store utflukter. Må finne på litt for toåringen sin skyld, men prøver nok å være oppfinnsomme med aktiviteter i nærområdet. Eventuelt en campingferie :happy:

Vi har egentlig snakket om å reiser til Hellas i år, ungene har hatt et stort ønske og vi har sagt at neste år kan vi det :smiley-ashamed004 Det blir ikke noe nå! Nå blir det Norgesferie. Vi har også ei hytte vi kan disponere også får vi bare gjøre det beste ut av det. Det blir en rolig ferie, så får vi heller se hva vi får til, tenker jeg. Det kommer an bebis også. De fleste seks ukene er jo ekstremt unntakstilstand, så jeg håper noen forbarmer seg litt over de eldste ungene :smiley-ashamed004

Blir nok hjemmesommer og besøke litt parker, gjorde det i sommer med mini og hun storkoste seg! Lett å trille rundt på lille mens storesøster koser seg også, så tror vi gjør noe sånt, kanskje vi er heldige med en utlandatur føre lille kommer eller på høsten! Definitivt enklere føre tror jeg :hilarious:

Blir nok hjemmesommer og besøke litt parker, gjorde det i sommer med mini og hun storkoste seg! Lett å trille rundt på lille mens storesøster koser seg også, så tror vi gjør noe sånt, kanskje vi er heldige med en utlandatur føre lille kommer eller på høsten! Definitivt enklere føre tror jeg :hilarious:
Ferie før er ikke så dumt!

Her har storfamilien allerede bestilt og betalt 2-ukers utenlandsferie (Europa), med avreise siste dag i juni 2024…. Ble bestilt lenge før vi ble gravide. Så det kan jo bli en utfordring, vi er litt usikre på hvordan vi skal forholde oss til det nå. Vårt opphold er også bestilt/betalt.

Hadde egentlig tenkt oss til Sverige i år, men tror det blir hjemmesommer også tar vi kanskje en tur på høsten når man er blitt kjent med det nye familiemedlemmet :) Mannen har også snakket om tur med 4 åringen før sommeren men tror det blir hektisk midt oppi husbygging/overtakelse :smiley-ashamed004

Prøve på en tur på hytta, men 5 timer hver vei er litt og begynne på.

Jeg husker godt hvor altoppslukende og utslitt den nyfødt tiden var sost, så det blir rolig hjemmeferie. Heller forsøke å fonne på ting hjemme/ før baby kommer, til høsten når vi har landet litt.

Jeg husker godt hvor altoppslukende og utslitt den nyfødt tiden var sost, så det blir rolig hjemmeferie. Heller forsøke å fonne på ting hjemme/ før baby kommer, til høsten når vi har landet litt.
Helt enig. Jeg drømte om sydentur i vinterferien, det billigste jeg fant gjennom Apollo på Granca var 45 000 kr :hilarious: :hilarious: :hilarious: Får mange barnevogner for det, altså!

Helt enig. Jeg drømte om sydentur i vinterferien, det billigste jeg fant gjennom Apollo på Granca var 45 000 kr :hilarious: :hilarious: :hilarious: Får mange barnevogner for det, altså!
Ja ikke sant, mye man kan gjøre med det.

Jenta mi har veldig lyst til dyreparken, men jeg ønsker å reise dit utenom fellesferien uansett, håper å få til en tur dit mot våren eller høste , tipper høsten blir mest realistisk.

Ja ikke sant, mye man kan gjøre med det.

Jenta mi har veldig lyst til dyreparken, men jeg ønsker å reise dit utenom fellesferien uansett, håper å få til en tur dit mot våren eller høste , tipper høsten blir mest realistisk.
Dyreparken utenom høysesong er fint! Har dere vært i Den Lille Dyrehagen på Gjerstad? Kan anbefales!

Back
Topp