Sommerferie :)

Oslo1989

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Har dere tenkt noe på hvordan sommerferien blir i år?:p

Jeg er invitert med svigerfamilien 1 uke til Italia første uken i juli. Så spent på hvordan det blir i varmen og såpass sent i svangerskapet! Første barn, så aner jo ikke hvordan ting vil være :) Ellers tror jeg det blir norsk sommer på oss på hytta, og kommer nok til å spare litt ferie så jeg får litt lengre permisjon. Termin er 3.september, så for alt jeg vet kan jo ting skje i juli og august også:wacky:
 
Vi ser på mulighetene for en sydentur i april/mai også blir det norgesferie i juli. Siden det er første svangerskap er jeg litt usikker på hvordan formen blir, så tør jeg ikke reise langt for nærme termin.
 
Vi skal til Lofoten på hvalsafari, barna er over gjennomsnittet interessert :p Så blir det en tur til Namsskogan familiepark, å da kjører vi sikkert innom Sverige også :)
Ellers blir vi hjemme, og bruker nærmiljøet. Vi sover mye ute på den tiden av året, så noen teltturer blir det nok også ❤️
 
Jeg er veldig spent på månedene fremover, hva formen tillater. Vi håper egentlig på å flytte i løpet av ferien, men må ha en skikkelig ferie også. Vi pleier mest å bruke ferien til å besøke familie, og ungene har veeeldig lyst på en tur i dyreparken.
 
Vi skal til nord-Norge 3 uker i juli, Lofoten blant annet! Vil oppleve det fine nord har å by på, og vise barna hvor slekten vår er fra! Vanligvis bruker vi å reise til Spania, men lurer på om vi dropper det i år.. det sitter langt inne! Vil ha varme :)
 
Vi vurderer en sydentur i slutten av mai-juni en gang. Litt med at jeg tåler varme dårlig når jeg er gravid, så vil jeg ikke bli neltet å gå på flyet pga graviditet... har lest at det er helt greit til uke 28
 
Her blir det hytta, fisketurer og forhåpentligvis en telttur eller to:joyful:
Håper formen min tillater å være mest mulig aktiv.
 
Vi har ferie i mnd skifte juli/august sa da utgår spania som vi alltid pleier :( Vurderer dyreparken, men det koster jo en arm og en fot i forhold til hva vi er vant å bruke på 3 uker i spania :wideyed:
 
Jeg har lenge hatt lyst til å dra til Italia! Og jeg har egentlig bestemt meg for at vi skal reise dit i sommer :happy: Elsker kjøreturer, så kunne gjerne kjørt ned, men tror ikke jeg hadde turt det... det får vi ta om noen år heller!
 
Spørs på formen.. blir nok dyreparken og være noen uker hos mine foreldre :)
Ellers tror jeg vi slapper av hjemme å koser oss med små turer og bading
 
Vi kommer til å være på hytta og ta en tur til andre kanten av landet for å besøke svigers:happy: Vi har også veldig lyst på en tur til Danmark:)
 
Det vi har planlagt er én uke på Norgesferie sammen med svigerfamilien, da er jeg 31 uker på vei...
 
Vi skal egentlig et par uker til Frankrike de to siste ukene i juli og er egentlig litt spent på det. Vil evt være rundt uke 30. Hadde bekkenløsning sist svangerskap, men ellers var formen god. Tenker at flyturen kan bli utfordrende. Samtidig synes jeg det er vanskelig å skulle la være å bestille den turen siden det ikke er noen garanti at dette svangerskapet går bra. Er det noen restriksjoner mot å fly så sent i svangerskapet? Er det ingen andre som vurderer flyreise så sent i svangerskapet?
 
Vi skal på litt turer nå til våren, gleder meg masse :-D ellers blir det vel hytta, og muligens litt forskjellige parker, gi og med dette er siste sommeren alene for første syntes jeg det er fint å kunne kose seg litt når det lar seg gjøre :)
 
Vi har ferie i mnd skifte juli/august sa da utgår spania som vi alltid pleier :( Vurderer dyreparken, men det koster jo en arm og en fot i forhold til hva vi er vant å bruke på 3 uker i spania :wideyed:

Det er mange som leier ut huset privat hvis man ønsker det. Ser man på 30 min pluss med kjøri g til dyreparken kan man finne noe veldig rimelig:happy: så kan man kombinere det med stranda hvis været er med;)
Men det er jo slik i Norge, er dyrere å feriere i Norge enn å ta sydentur:facepalm:
 
Det er mange som leier ut huset privat hvis man ønsker det. Ser man på 30 min pluss med kjøri g til dyreparken kan man finne noe veldig rimelig:happy: så kan man kombinere det med stranda hvis været er med;)
Men det er jo slik i Norge, er dyrere å feriere i Norge enn å ta sydentur:facepalm:
Men parken med show koster jo like mye som å fly to personer tur/retur spania :wacky:
 
Vi skal egentlig et par uker til Frankrike de to siste ukene i juli og er egentlig litt spent på det. Vil evt være rundt uke 30. Hadde bekkenløsning sist svangerskap, men ellers var formen god. Tenker at flyturen kan bli utfordrende. Samtidig synes jeg det er vanskelig å skulle la være å bestille den turen siden det ikke er noen garanti at dette svangerskapet går bra. Er det noen restriksjoner mot å fly så sent i svangerskapet? Er det ingen andre som vurderer flyreise så sent i svangerskapet?
Vi velger og ikke fly fordi jeg vil være ca 36 uker på hjem reisen og det er ikke lov i alle flyselskap. Jeg slet med å komer hjem fra spania i uke 30 i 2012 selv om mam skulle kunne fly tom uke 36 da.. pluss at jeg tror ikke varmen blir noe digg høygravid og med bekkenløsning som jeg har hatt med de to første. Vi vurderer en tur i høstferien i stedet :happy:
 
Blir nok hjemmeferie på oss i år :) så satser vi på noen små helgeturer iløpet av sommeren :)
 
Back
Topp