Sommerferie nesteår

jente 92

Elsker forumet
Noen som har begynt å tenke på det? Det er lenge til enda. Men jeg er sånn at jeg MÅ ha en sydentur i løpet av året. Er litt rar der. Men det har vært sånn de siste årene. Men blir litt annerledes denne gangen siden vi har en liten baby som blir født i feb/mars. Men neste år så tenker jeg at september må være en fin måned å dra på. Vil ikke dra på sommeren siden da er det alt for varmt der for en Liten baby.
Og heller ta sommerferien senere enn vanlig :)

Hva tenker dere? Baby er da 6-7 mnd

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hvor gammel bør babyen være før du tar den med på tur? F.eks spania el noe... Blir ikke det litt vanskelig? Tenke på på flyet, sovetid osv..

Hvor gammel bør babyen være før du tar den med på tur? F.eks spania el noe... Blir ikke det litt vanskelig? Tenke på på flyet, sovetid osv..
Er dette jeg og lurer på :) vet at det er flere som tar med barnet fra de bare er ett par måneder. Men hvordan er det med barn på ca. ett halvt år :)

Dette lurer jeg også på! Noen med flere barn som har erfaring de vil dele? :) Jeg har hørt at det ikke er så ille å ha med et lite barn på flyet, at det bare er å gi den pupp så sovner den etterpå. Er det sant?

Vi tenker å dra til Spania i juni, kanskje. Hadde aldri noe problem å fly med storesøster da hun var liten

Dette lurer jeg også på! Noen med flere barn som har erfaring de vil dele? :) Jeg har hørt at det ikke er så ille å ha med et lite barn på flyet, at det bare er å gi den pupp så sovner den etterpå. Er det sant?
Haha, det kommer jo veldig an på ungen da. :) Ofte er ikke første barnet så grei med de uerfarne foreldrene... Vi går gjerne i byssefella når vi får første, med det som følge at du omtrent må danse med babyen i armene for at den skal sovne... Eller ungen sovner kun i vogn, eller ungen sovner aldri i vogn. Men noen er jo heldige da og får en reise og kafe baby som spiser og deretter sover uansett hvor i tre timer eller er våken og blir og fornøyd uansett.

Kan nok vèr meir avslappande når di er so små enn når di e 1,5-2 år å aktive;) ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja de
Kan nok vèr meir avslappande når di er so små enn når di e 1,5-2 år å aktive;) ;)

ja det er sikkert. Å fly med en unge som vi være høyt og lavt er slitsomt.

Jeg tenker at jeg ikke vil ta med mitt barn på en sydentur når det kun er så liten. De får ikke noe ut av det itillegg at det er for varmt (kan også bli veldig varmt i september).

Vi tenkte å ha en rolig ferie i Norge, hvor vi tenkte å besøke venner i kr.sand og bergen (passe lang kjøretur på 4 timer ca. Itillegg har vi planer om å bygge terasse, så da passer det også greit å taen billig norgesferie her hjemme :) Gleder meg allerede til en meget avslappende ferie! Vi har alltid reist så fort vi har fått ferie.

Venter en liten i februar ❤️

Ei venninne av meg har vært to ganger med ungen sin. Først når han var 4-6 mnd ca(?), og deretter når ungen var 9-10mnd. Hun sa at det var myyyye lettere å dra den første gangen for da sov han mye og 'stakk ikke av' noen plass siden han bare lå i ro. Andre gangen måtte hun springe etter en eventyrlysten feriegutt hele ferien. Men man må jo såklart være påpasselig med avkjøling osv, men det gjelder jo om barnet er både 2 eller 10 mnd.

Sent from my iPhone

Vi var på kreta da lillesøster var akkurat 6 mnd, og det gikk helt fint :) Nå har vi leilighet i tyrkia, og dit vil vi uansett ikke dra midt på sommeren - drar sikkert i slutten av august/begynnelsen av september!

Vi har tenkt på det samme. Enten feriehus i Danmark eller en sydentur utenfor sesong, når det ikke er så varmt. Kanskje begge deler? Vi får se. Koselig å reise bort litt uansett.

22.02.2015 ♡

Tenke at når eg e i permisjon kan me reisa utenom sesongen:) Var i København i juni, og ser for meg at der e ein plass me absolutt kan reisa på weekendtur med baby å vogn:) Syden blir da heilt sikkert og iløpet av permisjonen:) Einaste me har booka te neste sommar e Gladmat i Stavanger :) Vil bruka permisjon på litt reise og opplevelsa ( håpa på da vertfall) sio da blir lite av da ellers når ein e i full jobb + at me ska og øveta gård :)

Tenke at når eg e i permisjon kan me reisa utenom sesongen:) Var i København i juni, og ser for meg at der e ein plass me absolutt kan reisa på weekendtur med baby å vogn:) Syden blir da heilt sikkert og iløpet av permisjonen:) Einaste me har booka te neste sommar e Gladmat i Stavanger :) Vil bruka permisjon på litt reise og opplevelsa ( håpa på da vertfall) sio da blir lite av da ellers når ein e i full jobb + at me ska og øveta gård :)

Høres ut som en flott plan det altså. Ja jeg vil også gjerne reise endel, kanskje 1 sydentur og ellers reise i sverige, Danmark og Norge :) så lenge penga strekker til så ser jeg ingenting i veien med det :)

Men vi kommer ikke til å bestille noen sydentur før ungen er født så vi er sikker på at den er frisk og alt er som det skal. Må få spare litt penger først også :)

Høres ut som en flott plan det altså. Ja jeg vil også gjerne reise endel, kanskje 1 sydentur og ellers reise i sverige, Danmark og Norge :) så lenge penga strekker til så ser jeg ingenting i veien med det :)

Men vi kommer ikke til å bestille noen sydentur før ungen er født så vi er sikker på at den er frisk og alt er som det skal. Må få spare litt penger først også :)

Da e nok lurt å sjå da litt an ja:) Å ikkje minst føla seg trygg å kjenna babyen godt:) E heldigvis litt rimligare å reisa utenom fellesferiane og;) Men lurt å spara ja:)

Eg reiste me min i september. Då va ha 9 mnd... å d jekk kjempe fint.. ingen problem i d heila tatt.. bestilte seng på flyet. Sånn så di henge på veggen... så han sov heile flyturen. Hadde og bilstolen me. Så han låg i den å sov på flyplassen. I syden jekk d kjempe fint. Satt i skyggen heile tiå. . I fjor va ei vennina me meg te syden. Hennes gutt va 3 mnd... ingen problem d heller... så lenge di får skygge og nok væske. ...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Eg reiste me min i september. Då va ha 9 mnd... å d jekk kjempe fint.. ingen problem i d heila tatt.. bestilte seng på flyet. Sånn så di henge på veggen... så han sov heile flyturen. Hadde og bilstolen me. Så han låg i den å sov på flyplassen. I syden jekk d kjempe fint. Satt i skyggen heile tiå. . I fjor va ei vennina me meg te syden. Hennes gutt va 3 mnd... ingen problem d heller... så lenge di får skygge og nok væske. ...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Seng på veggen? Aldri hørt. Tilbyr alle selskap det?

♡Overgangen feb/mars♡

Seng på veggen? Aldri hørt. Tilbyr alle selskap det?

♡Overgangen feb/mars♡
Da er du avhengig av å få plass på rad 1, evt rad med vegg foran om det er større fly.

Back
Topp