Sommerferie 2015

Stjerne89

Flørter med forumet
Noen som har noen erfaringer med sommerferie og baby? Når jeg fikk min første var det midt i juli så ble ikke sommerferie det året, men da hadde jeg heller ikke noen andre barn å ta hensyn til. Vil liksom gi unga en bra ferie selv om vi da også har en liten en:) Hvordan er det med sydentur? For varmt?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg hadde unngått sydentur på sommeren var jeg deg. Det har vi gjort hvert år med sønnen vår og han ble 2 år nå i sommer.
Husker det var knallvarmt i noen uker når han var ca 2 mnd (sånn som det har vært i år) og jeg syns det var grusomt for den lille babyen min i den forferdelige varmen.. og det var i Norge :confused: Kledde av han absolutt alt av klær, men fortsatt var han klam (nå er han veldig varm av seg også da, skal sies ;) ).

Vi har heller valgt sydentur utenom sommermånedene. Ifjor var vi i Egypt i april og i år skal vi til Tyrkia i september. Da er det godt og varmt på dagen, men gjerne ikke tropenetter. :)

Hva med Danmark? Eller leie hus i England?
Vi holdt på å leie i Sør-England i år, men fant dessverre ut at økonomien blei litt dårlig før sommeren, men håper å kanskje gjøre det neste sommer. Masse av aktiviteter for barna med dyreparker, strender, gamle slott etc.
http://www.vg.no/reise/reisetips/?action=vis&method=id&id=2686

Vi skal til dyreparken :) sydenturene tar vi på våren eller høsten. Bedre temperatur for de små

Sent from my iPhone using BV Forum

Første gang dro vi på ferie da gutten var 8-9 mnd. Det var veldig varmt, men vi klarte det fint . Jeg er glad i varmen og han er lik meg :)

Vi skal til tunisia og være her 2 mndr :) varmt ja men er inne frem til ettermiddagen så da går vi ut og koser oss :) er midt på dagen det er glovarmt

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har planer om en Syden tur i september :-) i 2015. Tror d kommer til å gå helt fint.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vi hadde et lengre opphold sør i Europa da førstemann var 9-11 mnd. Det var om høsten, og veldig deilig. Ikke for varmt. Tenker kanskje vi gjør noe lignende denne gangen også (men kanskje litt kortere av hensyn til barnehagegutten). Usikker på om vi går for høst eller vår i tilfelle. Dit vi pleier å dra, er det i varmeste laget midt på sommeren.

Noen som har noen erfaringer med sommerferie og baby? Når jeg fikk min første var det midt i juli så ble ikke sommerferie det året, men da hadde jeg heller ikke noen andre barn å ta hensyn til. Vil liksom gi unga en bra ferie selv om vi da også har en liten en:) Hvordan er det med sydentur? For varmt?

Vi dro til rhodos når minsten var 4-5mnd. Gikk helt fint. Må passe på at de får i seg væske, så han ammet litt mer enn hjemme, men så lenge de er så små synes j d er greiere enn om de spiser vanlig mat. Så j ville heller reist når nurket var 4 mnd enn 6-7.
I tillegg forhørte vi oss om varmen dit vi skulle. Vi ble anbefalt et sted hvor d var litt vind så d ikke ble så intenst. Vi reiste i slutten av august og blei i to uker. Ikkeno problem. Vi tok en siesta midt på dagen, men d var like mye for han eldste (oss og). Vi hadde aircon, så d var godt å kjøle oss ned litt.
Husk å sjekk m flyselskapet om de har seng til ungen. Noen har en seng du kan henge på setet forran (der matbrettet er) slik at ungen får ligge rett. Vi fikk ikke d, men var null problem allikevel. Litt blader, tegnesaker og annet så gikk 4,5 time helt greit m to små.

Gjør d lett igjen;) Handler om å planlegge og være forberedt. Du kjenner deg og dine unger best.

Okei:) Samboeren har veldig lyst på sydentur, men jeg er redd for at det blir for varmt. Men sånn som det har vært i Norge og Danmark i år så blir det vel nesten det samme. Bare flere muligheter for nedkjøling i Syden med tanke på masse badevann og air condition:) men vi får se hva vi gjør:)

Vi vurderer også det neste år - og vi må dra i skoleferien så da er vel babyen 4-5 mnd. Vi er litt usikker på om vi skal bestille på forhånd for å sikre oss god leilighet dit vi skal, eller om vi skal vente å se an babyen (vår første var kolikkbarn, DET hadde jeg ikke orka i Syden...) :cool:;)

Vi har tenkt litt på ferie men det før jeg var klar over at jeg var gravid. Planene var en tur til danmark på en veldig koselig camping som vi har vært innom 1 døgn denne sommeren på gjennomreise og flere dager på vår danmarkstur sist år. Kan se på det som en liten utfording med baby siden de hyttene vi har vært på var utrolig varme når det var på det varmeste og eller litt lite praktiske med en baby er jeg redd, men skal sjekke ut de større hyttene og se om de kanskje er mer egnet :) Ellers så snakket vi om en tur i USA til familien til samboer og håper at det gjerne lar seg gjøre.

Jeg håper på å komme ganske raskt tilbake i jobb etter fødsel så planen er å forhåpentlivis begynne i jobb igjen når sommerturnusen vår trer inn. Bare hvis det lar seg gjøre med min form, en baby som klarer seg bra med pappaen og ikke minst en pappa som føler han klarer babyen alene i 1døgn om gangen ca 2 ganger i uken fra midten av juni til begynnelsen av septemer, men det kan være jeg spør om det er mulig å ikke bli satt opp på vakter før juli så tar vi heller en liten ferie et par uker før jeg starter på jobb :)

Da storebror var 5 mnd så reiste vi til Gran Canaria. Vi reiste en uke før jul vi da. :) men han slet veldig i varmen og vi fikk det aldri helt komfortabelt for ham. Så får se hva vi gjør neste år. :) flyet gikk greit da han var vant til å fly og vi hadde med oss familie som kunne avlaste oss litt på den 6 timers turen. På hjemturen sov han i armene til ekstra gammel onkel hele turen. :) men da vi reiste til GC var det hans åttende tur i fly. Nå er han 13 mnd og jeg kan ikke telle på 2 hender hvor ofte han har flydd. Men kjekt at han er vant til det da vi liker å reise og da blir det som oftest fly da det er enklest. :)

Bruker den der tulletelefonen.

I år har vi vært en del i dyreparken, på forskjellige lekeplasser, stranda, og kjøpt en del uteleker (basseng, rutsjebane, gyngehest, trehjulssykkel, masse baller til å ha i bassenget+++) som vi har på verandaen. Og ungene har kost seg glugg.

Håper på utenlandstur til neste sommer. Da blir det enten sverige eller danmark. :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Back
Topp