Som jeg gleder meg <3

Synes ikke det er nødvendig å bli så krass fordi noen legger inn en link med opplysninger som alle kan få i.
Synes det fører til dårlig stemning når man med engang går til forsvarsangrep!
Det er ingen her som dømmer deg fordi du må ha ks! Om man trenger det er det jo så bra at det er et tilbud :)
Jeg har født uten smertelindring og sverger til det denne gangen også ♥ Verdens beste følelse når man får babyen på brystet! Uavhengig om man føder vaginalt eller ved ks!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

MIN mening er at alle som kan føde normalt, må gjøre det. Det er slik naturen mente det skulle gjøres. Må en ha ks, så må en jo selvfølgelig det. Helsa først.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det er viktig at de som er førstegangs får høre litt om hvordan det faktisk er å føde vaginalt tenker jeg! Vi blir proppa fulle av tv serier, (som virker verre enn det er), dårlige fødselsopplevelser av venner/familie og ikke minst nettet!

Når alt kommer til alt så behøver man ikke grue seg, det å føde behøver ikke være så forferdelig grusomt! :) Jeg gleder meg til fødsel, gleder meg til å kjenne at kroppen min virker, jobber og hjelper den lille ut. Gleder meg til å kjenne på adrenalinet, gleder meg til å bli kjent med den lille, snuse og kose...

Vondt? Ja, vondt er det, men annerledes vondt. Ikke vondt på den måten at du er syk, brekt noe ++ Men vondt fordi den bruker muskler du på ingen måte har kjent på før. Men du får noen pauser innemellom når riene roer seg. Med en gang veslebaby er ute er det bare morkaken igjen, så er du ferdig! Smerten blir borte, du som er førstegangs vil nesten ikke merke etterriene engang! :) GLED DEG! Det er MAGISK!!!!! :)

Det er viktig at de som er førstegangs får høre litt om hvordan det faktisk er å føde vaginalt tenker jeg! Vi blir proppa fulle av tv serier, (som virker verre enn det er), dårlige fødselsopplevelser av venner/familie og ikke minst nettet!

Når alt kommer til alt så behøver man ikke grue seg, det å føde behøver ikke være så forferdelig grusomt! :) Jeg gleder meg til fødsel, gleder meg til å kjenne at kroppen min virker, jobber og hjelper den lille ut. Gleder meg til å kjenne på adrenalinet, gleder meg til å bli kjent med den lille, snuse og kose...

Vondt? Ja, vondt er det, men annerledes vondt. Ikke vondt på den måten at du er syk, brekt noe ++ Men vondt fordi den bruker muskler du på ingen måte har kjent på før. Men du får noen pauser innemellom når riene roer seg. Med en gang veslebaby er ute er det bare morkaken igjen, så er du ferdig! Smerten blir borte, du som er førstegangs vil nesten ikke merke etterriene engang! :) GLED DEG! Det er MAGISK!!!!! :)
Flott skrevet! Sånn har jeg og opplevd det. Når det gjelder etterrier så unner jeg meg smertelindring for det, for etter å ha gått igjennom fødselen uten smertelindring medisinsk så er jeg rett og slett ferdig med sånne vondter for en tid. :)

Jeg valgte ks helt frivillig forrige gang og angrer ikke i det hele tatt!!:) Var en kjempe flott opplevelse det også:) Jeg skal nå bli mor for annen gang og har aldri født, så jeg vet ikke hva jeg går til når det gjelder fødsel.. Men jeg regner meg at du sitter igjen med like mye kjærlighet og glede når du får se nurket ditt uansett hvordan det kommer ut!:) Jeg gleder meg bare til å sitte med det lille nøstet i armene mine i februar:)

Prinsesse juli 13☆
Venter nr 2 18.02.15♡

Som førstegangsfødende hadde jeg noen sykt smertefulle etterrier. Varte i flere dager. Hadde aldri hørt om det før, og trodde det var noe alvorlig galt. Det var så vondt at jeg mista pusten av det.

Og de pausene i riene, de venta jeg og på. Var jeg heldig fikk jeg ti sekunder og så var det påån igjen. Hadde likevel en fantastisk fødsel, men gruer meg likevel til fødsel nr 2.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg og hadde syke etterrier. Sikkert fordi jeg var så stor (morkaken var nesten 1kg) så livmora var sikkert og diger. Hadde masse gode råd og triks på barsel som hjalp masse.

Eh ja. Helt seriøst så mener jeg personlig at en vaginalfødsel er det beste for mor og barn. Å få jenta mi på brystet etter 19 timer med fødsel er det mest fantastiske jeg har opplevd. Går angst av å tenke på ks.
Firresten kan barnets genetiske arvestoff endres ved ks.

*link borte*

Beklager total avsporing av tråden, men denne må jeg bare kommentere. Nerd-alarm!

At "barnets genetiske arvestoff endres" er ikke bekymringsverdig i seg selv. DNAet vårt endres hele tiden på grunn av ytre (og indre) påvirkninger. Fagområdet kalles epigenetikk, for den som er interessert i å lese mer.

Maten du spiste da barnet ditt ble unnfanget endret arvestoffets dets. Eller et "skumlere" eksempel: hvis du, i likhet med 85% av verdens befolkning, har blitt infisert av herpesvirus, så har virusets gener blandet seg inn i genene dine og endret dem for alltid!!! Det høres kjempeskummelt ut, men er det ikke. Man antar at minst 8% av genmaterialet vårt kommer fra virus som forfedrene våre har plukket med seg på veien.

Jeg følger også IFLS, som du linket til, på Facebook, men har vært skuffet over dem i det siste. Mye spekulative overskrifter, som ikke hører hjemme i vitenskapsformidling.

Vennlig hilsen biologen
/nerdmodus av

Tror vi alle kan være enige om at graviditet og fødsel er helt mirakuløst, og det er jo noe å glede seg over! Man er så mye nervøs som gravid og småbarnsmor, så det er så utrolig deilig å se at folk koser seg med å være gravide og ser fram til alt det fine som hører med :Heartred

Back
Topp