Solomamma / Solomor ?

kanskje personlig spørsmål men økonomi og det å være alene. Har 1 alene som solomor og en 50%, en del av meg ønsker et barn til men er redd for at det blir veldig økonomisk tungt. Har en vanlig lønn på ca 500k i året, eier ikke bolig. Klarer oss fint nå.

Tenker at vi generelt som mennesker er vant til å ha mye mer enn vi faktisk trenger. Noen som får det fint rundt med flere barn og «vanlig» inntekt?

Noen andre som har planer om å søke seg inn i Tromsø når de får enslig befruktning oppe å går? Frøkna på 3 mnd ble til på riksen men UNN er mye kortere for meg og planen er å begynne å prøve når frøkna er fylt 1 år. Tok ca 2 år fra søking og til frøkna satt på 4 forsøk I des i fjor så tenker det er et fint tidspunkt å begynne prosessen igjen

Hei!
Jeg lurer på om det er noen der ute som jeg kan sparre litt med?

Jeg har akkurat (1,5år) flyttet til en ny by og har noe nettverk, men ikke all verden. Jeg flyttet fra byen jeg hadde bodd i i mange år pga en betent familiesituasjon som tappet meg for krefter.
Men tiden renner ut, og jeg tenker på å bli solomor. Så er det noen som har prøvd å være solomor uten det store nettverket der de bor? De fleste jeg hører om har besteforeldre og søsken og venninner og onkler og gud vet hva som backer opp. Økonomisk skal det nok gå rundt, jeg er bare bekymret for å bli en syk og dårlig mor fordi jeg er mer stresset enn jeg bør.

Takknemlig for innspill!

Back
Topp