Beklager sent svar - har vært noen nedturer i dette prosjektet, så har holdt meg litt borte fra forumer som dette i den tøffe tiden.
Men takk for så langt og hyggelig svar - og godt å vite vi er flere i samme situasjon!
Jeg fikk dessverre beskjed om at jeg har veldig "dårlig tid" på å prøve, så derfor går jeg privat, men nå har jeg flere mislykkede forsøk bak meg, og det koster alltid mer per runde enn det man først tror/får beskjed om, da "veien" ofte er 2 steg frem, og 1 tilbake, og det plutselig blir mer medisiner/andre medisiner osv., så prøver å komme inn i køen i det offentlige samtidig nå, selv om det ser dårlig ut for mine sjanser der, siden jeg allerede har "dårlig tid". Innen den tid jeg får ev. plass for hjelp der, så er det nok for sent for min del.
Det som gjør hele prosessen så ekstra kjip og trist og sårbar. Er så mye som står på spill, og føles så urettferdig at jeg har "så dårlig tid", enda jeg ikke er såå gammel; kun 35 år.
Fikk beskjed om at det kun var IVF som var aktuelt for meg, siden så "dårlig tid", så 2 mislykkede forsøk på det nå. Må se hva mer jeg har råd til, men skjønner jo at dette er en prosess som mange trenger flere "runder" på, så håper jeg kan klare minst et par forsøk til for å kunne slå meg til ro med at jeg virkelig har forsøkt. Hører flere som har mellom 4-10 forsøk, noen også 12, men i det private kommer det jo dessverre veldig an på hva man kan klare økonomisk.
Hører til Hausken i Porsgrunn, da denne er nærmest av de private, og det blir jo mange turer dit for oppfølging osv., så mest praktisk mht. å klare å kombinere dette med full jobb osv.
Hører gjerne mer fra deg!
Så skal jeg love å svare litt raskere fremover - godt å prate med noen andre som skjønner hva man "står i"! <3