Solkrem

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Hvordan er det med solkrem til baby på 9 måneder? Skal det ikke brukes overhodet? Nesten umulig nå i varmen å unngå solen hele dagen. Noen som vet? :)
 
Soltan, kids hypoallergenic. Boots sitt eget merke. Lett å smøre ut og er på sprayflaske :)
 
Aldri hørt.. Vi brukte solkrem på eldstemann da han var 3mnder og vi var i tyrkia, uv strålene er jo i skyggen også, ikke like sterke men de er der. Her vi bor er det ikke så mye sol ennå, men på sommerdager har jeg brukt og kommer til å bruke solkrem. Har brukt la roche posay eller hvordan det skrives og vichy en del. Eller cosmica :) faktor 50
 
Vi bruker Cosmica Kids sun sensitive, faktor 30. Fornøyd med den! :) Ekstra viktig å smøre babyer med solkrem om sommeren, da huden dems er sensitiv og aldri vært utsatt for sol før.
 
Vi dekker mest mulig med lette klær, men bruker solkrem i ansiktet og ellers der huden ikke er tildekket hvis hun eksponeres for sol. For det meste holdes hun i skyggen, men det er jo umulig å finne skygge hele tida.
Nå blir jo augustbarna ett år denne sommeren også, så de er ikke helt nyfødte lenger heldigvis :)
Vi har brukt Cliniderm faktor 30 og Cosmica sensitive kids faktor 50. Jeg synes mange av barnekremene er ekstremt seige og klinete, så i ansiktet bruker vi ofte ansiktsolkrem for voksne (Cliniderm).
 
Vi fikk beskjed på helsestasjonen at vi ikke skal bruke solfaktor høyere enn 15 på babyer og heller smøre ofte. Dette pga at det er stoffer i høyere solfaktorer som ikke skal være bra for de små. Aldri hørt om før, men dette var beskjeden vi fikk nå..
 
Vi fikk beskjed på helsestasjonen at vi ikke skal bruke solfaktor høyere enn 15 på babyer og heller smøre ofte. Dette pga at det er stoffer i høyere solfaktorer som ikke skal være bra for de små. Aldri hørt om før, men dette var beskjeden vi fikk nå..

Det har heller ikke jeg hørt før, men det gir jo kanskje mening? Minst mulig solkrem og mest mulig skygge er sikkert det aller beste :)
 
Det har heller ikke jeg hørt før, men det gir jo kanskje mening? Minst mulig solkrem og mest mulig skygge er sikkert det aller beste :)
Skygge skjønner jeg. Men det er jo uv stråler i skyggen også! Så lenge det ikke er parfyme i solkreme etc så skjønner jeg ikke helt hvorfor det skal være farlig. Vi smurte vår lillemann før vi gikk ut og evt etter at han hadde bada, da den solkreme vi kjøpte skulle vare i 12timer, om man ikke bada etc. Og vi brukte faktor 50, nettopp forsi den da varer lengere. Om man smører med mindre faktor bør man smøre oftere. Det sa iallefall hudlegen til meg da jeg spurte han ang det når vi var på time for eksemen hans.
 
Ja som jeg skrev, så fikk jeg beskjed om å bruke solfaktor 15, og heller smøre ofte.
 
Vi bruker solkrem med fysisk filter, den trekker ikke inn i huden. Kjøpt en fra milk & co som er kjempegod. Smører bare på hender og litt i ansiktet. Smører nok armer og ben nå på sommeren.
 
Vi bruker alphanova(Økologisk) faktor 50. Kjempebra:) bruker det merket selv og har brukt det i flere år
 
Back
Topp