Solkrem til voksen?

R

RoseBusk

Guest
Hvilke solkrem bruker du som voksen? Hva smører du deg med hvis du er solbrent? Jeg er brent nå enda jeg har smurt med faktor 50
 
Jeg bruker cosmica, ikke faktor 50 men nok krem og ofte nok.

Aloe Vera om jeg blir solbrent. Noe som bare skjer når jeg har glemt å smøre.
 
Husker ikke merker i farten med faktor 20. Kjøpt på apoteket i samråd med dem som jobber der. Kjøpte den første i fjor og første sommer uten at jeg ble brent.
 
Hvilke solkrem bruker du som voksen? Hva smører du deg med hvis du er solbrent? Jeg er brent nå enda jeg har smurt med faktor 50
Jeg bruker P20 faktor 20.
Om du blir brent med faktor 50 så har du brukt for lite, smørt for sjeldent eller kremen er gammel/oppbevart feil.
 
Hvilke solkrem bruker du som voksen? Hva smører du deg med hvis du er solbrent? Jeg er brent nå enda jeg har smurt med faktor 50
Bruker cliniderm, ulik faktor fra hvilket grunnlag jeg har. Aloe Vera er bra på solbrent hud,ei venninne sverger til yoghurt naturell :p
 
Jeg bruker cosmica, ikke faktor 50 men nok krem og ofte nok.

Aloe Vera om jeg blir solbrent. Noe som bare skjer når jeg har glemt å smøre.

Signerer alt.

Feilen veldig mange gjør er å smøre med for høy faktor, og ikke gjenta ofte nok fordi de tror de er så godt beskyttet med høy faktor. Jeg smører heller med lavere faktor (20 som regel - 30 i ansiktet), og aldri sjeldnere enn annenhver time, oftere om jeg bader.
 
Bruker la rosche posay, cosmica og eucerin spf 50, smører tykt på annenhver time, da blir jeg ikke brent [emoji4] har veldig lyst ømfintlig hud
 
Cosmica solfaktor 30. Soler meg aldri, prøver å være i skyggen når jeg kan. Og til tross for min veldig lyse hud har jeg ikke blitt solbrent på mange år. Viktig som andre påpeker å smøre seg ofte nok. Men også å prøve å beskytte seg ved å ha på klær som gir litt beskyttelse, velge å være i skyggen når man kan, og helst holde seg unna sola midt på dagen.
 
Nivea faktor 30. Jeg har atopisk hud, men tåler den bedre enn mange andre.
 
I år tester jeg ut Cosmica. Har forskjellige faktorer, så får prøve litt forskjellig.

Eneste jeg vet helt sikkert er at jeg ikke kan bruke Nivea.
Brukte p20 i fjor og året før. Funket fint den :)

Om jeg blir brent eller får soleksem, smører jeg meg med fuktighetskrem.
Prøvde med Aloe Vera gele for et par år siden, og da ble jeg bare verre.
 
Nivea faktor 10 eller 15. Har ikke spesielt sensitiv hud og blir fort brun. [emoji4] Prøver å bli flinkere til å smøre ofte, har ikke alltid vært så påpasselig med det.
 
Jeg bruker P20 faktor 20.
Om du blir brent med faktor 50 så har du brukt for lite, smørt for sjeldent eller kremen er gammel/oppbevart feil.
Kremen er ny, jeg smører masse og hyppig. Og kremen står i gangen der det hverken blir varmt eller er sol. Fælt så påståelig du er da!
 
I år tester jeg ut Cosmica. Har forskjellige faktorer, så får prøve litt forskjellig.

Eneste jeg vet helt sikkert er at jeg ikke kan bruke Nivea.
Brukte p20 i fjor og året før. Funket fint den :)

Om jeg blir brent eller får soleksem, smører jeg meg med fuktighetskrem.
Prøvde med Aloe Vera gele for et par år siden, og da ble jeg bare verre.
Jeg testes også ut p20 i fjor. Dog på sensommeren så da hadde jeg bra med farge fra før av. Ble jo ikke brent da. Men den sprayen lukter jo oppkast. Orker ikke bruke den pga lukta. Og klærne blir gule om jeg er så uheldig å få noe på tøyet
 
Bruker Cosmica faktor 30. Jeg er ikke blitt solbrent så langt i år på tross av ferie til Syden og en hud som lett brenner :) På brent hud er det aloe vera som gjelder.
 
Cocosolje
 
Cosmica og Nivea SPF 30
 
Bruker Cosmica faktor 30 og smører ofte.

Har hørt noe om at de tilsetter noen stoffer som ikke er helt bra for å klare å få solkremen opp i faktor 50, og at dersom man reagerer på dem så kan man ende opp med å bli mer solbrent av dem så faktor 50 holder jeg meg unna.
 
Back
Topp