Solid starts

BabyAlma

Elsker forumet
Assistert-jentene
Mailykken 2025
Baby er 8 uker så litt tidlig å begynne med fast føde ennå, men når han blir rundt 4-5 mnd tenkte jeg å prøve ut «Solid starts for babies» - er både en bok og en app. Litt lignende BLW. Noen som har testet ut dette og har erfaringer?

Veldig god ressurs! Du kan godt bare bruke den gratis databasen for å søke opp matvarer, trenger ikke betale for det andre, det er BLW, informasjonen kan du finne andre steder gratis.
Men da de gikk over til å legge alt inn i appen og ta mye mer betalt (kostet 20 kr i mnd før), hadde de stor rabatt på guider og artikler på nettsiden, så jeg kjøpte dem. Tenker jeg kanskje bruker dem til nestemann, det var mange idéer til måltider og oppskrifter. Jeg er ikke noe glad i å lage mat, ikke kreativ og veldig ensidig i matveien, så det var nyttig for meg. For ellers kan jo man bare gi babyen det samme som du / dere spiser

Brukte solid starts en god del til førstemann! God på å vise hva og hvordan man kan servere, synes den er pedagogisk og veldig nyttig!

Men den viser først fra 6mnd da, og er ganske tydelig på hva baby bør ha av ferdigheter før man setter i gang (kunne sitte oppreist, hodekontroll, osv.).

Brukte solid starts en god del til førstemann! God på å vise hva og hvordan man kan servere, synes den er pedagogisk og veldig nyttig!

Men den viser først fra 6mnd da, og er ganske tydelig på hva baby bør ha av ferdigheter før man setter i gang (kunne sitte oppreist, hodekontroll, osv.).
Ah ok! Ut fra det lille jeg har sett i appen virket det som den viste fra 4 mnd, men jeg har ikke satt meg så grundig inn i det ennå. Har bestilt boka nå, så skal lese litt i den før jeg evt begynner med det.

Brukte Solid Starts masse. Synes de har veldig mye god info. Men vi ventet også med mat til han var 6 mnd.

Ser nå at de ikke anbefaler før 6 mnd så da venter vi nok til da vi også!

Back
Topp