solbeskyttelse av barn

sicret

Forumet er livet
VIP
i syden eller i sommer når de er ute på stranda...dere som har reist til syden allerede eller som skal snart...hvordan har dere gjordt deT? uv dress? sunblock?

Vi kommer til å bruke UV-dress og sunblock i ansiktet og andre synlige steder.

ORIGINAL: Karneol

Vi kommer til å bruke UV-dress og sunblock i ansiktet og andre synlige steder.

hvor kjøpte du drakten?

www.muffeladen.no

De er ganske utsolgte nå, men de får inn mer i løpet av våren.

jeg kommer til å kjøpe UV drakt og barne sunblock til vi resier i mai. skal kjøpe det der jeg jobber :)

Har ALDRI brukt UV-drakt på min ; kommer ikke til å gjøre det på minstemann heller i juni.. Solhatt, sunblock på hele kroppen, jevvnlig smøring og moderate mengder sol fungerer bra her ! SOLVETT! [;)] De har godt av litt sol på kroppen mener jeg da.. [;)]

ORIGINAL: Blue Dome

Har ALDRI brukt UV-drakt på min ; kommer ikke til å gjøre det på minstemann heller i juni.. Solhatt, sunblock på hele kroppen, jevvnlig smøring og moderate mengder sol fungerer bra her ! SOLVETT! [;)] De har godt av litt sol på kroppen mener jeg da.. [;)]

De har godt av litt sol på kroppen ja, det er sant det, men så er huden deres så sensitiv at det skal ikke mye til før skade skjer. UV-drakt dekker jo ikke hele kroppen, armer og ben er ikke dekket til. Man er ikke hysterisk om man bruker uv-drakt, om noen måtte mene det, Norge ligger i verdenstoppen når det kommer til hudkreft/føflekkreft så det er bare bra man er forsiktig med de små. [:)]

Jeg foretrekker uv-drakt for jeg syns det er et fæla styr å kline på hele ungen solkrem flere ganger til dagen, spesielt når ungen ikke er veldig samarbeidsvillig. [8D]

ORIGINAL: giggsy

De har godt av litt sol på kroppen ja, det er sant det, men så er huden deres så sensitiv at det skal ikke mye til før skade skjer. UV-drakt dekker jo ikke hele kroppen, armer og ben er ikke dekket til. Man er ikke hysterisk om man bruker uv-drakt, om noen måtte mene det, Norge ligger i verdenstoppen når det kommer til hudkreft/føflekkreft så det er bare bra man er forsiktig med de små. [:)]

Jeg foretrekker uv-drakt for jeg syns det er et fæla styr å kline på hele ungen solkrem flere ganger til dagen, spesielt når ungen ikke er veldig samarbeidsvillig. [8D]

Nope, mener ikke det [;)]
Men må ærlig innrømme at jeg humrer litt av barn i 2årsalderen med UV-drakt på stranda i Trondheim i august !! [;)] *kremt*
Veldig fint at det finnes da ; noen er jo mer sensitive enn andre, og alle burde jo fått opplevd litt sol - og det får de jo med denne drakta !!

uv drakt [;)]
Brukt det i alle år på storesøster også, men ikke så mye her hjemme da, mest på sydenturer!

vi kjøpte uv drakt str 1 år på apoteket, litt lang på beina, men de er ganske små av seg egentlig, så passa fint! (Kjøpte også en sånn solhatt på apoteket, men den har en sånn ting i bakhodet som strammer inn, så den er ikke god på barn som ligger på ryggen..) Brukte den bare en gang da.. Hun sov inne i senga på det varmeste ( vi sola oss på balkongen vår da..), og ellers lå hun i trilla med en kjole eller en kortermet body i skyggen, eller jeg hengte et helseteppe over. Brukte alltid solhatt, og smurte henne med faktor 50 [:)]

Var på rhodos når storebror var 8 uker. Da hadde vi parasoll på vogna og satt alltid under parasoll på stranda. Brukte sunblok 50 heletiden. Uv drakta blei ikke brukt, for da ble han for varm. Hadde også alltid solhatt på hode. Dett var ingenoroblemer;))

ORIGINAL: mamma.til.2

Var på rhodos når storebror var 8 uker. Da hadde vi parasoll på vogna og satt alltid under parasoll på stranda. Brukte sunblok 50 heletiden. Uv drakta blei ikke brukt, for da ble han for varm. Hadde også alltid solhatt på hode. Dett var ingenoroblemer;))

me ska te italia i sommer og da leier vi parasoll..og vi er ikke ute midt på dagen da det er varmest og kan me sikkerhet si at jeg enå har tilgode å se en italiensk baby i uvdrakt ennå..alle sitter i skyggen med hatt og full sunblock på..

Nei det har jeg heller aldrig sett... Det må være mer for barn med varsom hud som bader og ikkje sitter i ro under en parasoll på stranda. Storegutt her er snart 4 år, og har vert i syden 4 ganger. Har aldrig blitt solbrendt eller noe. Og vi har aldrig brukt den drakta.

ORIGINAL: mamma.til.2

Nei det har jeg heller aldrig sett... Det må være mer for barn med varsom hud som bader og ikkje sitter i ro under en parasoll på stranda. Storegutt her er snart 4 år, og har vert i syden 4 ganger. Har aldrig blitt solbrendt eller noe. Og vi har aldrig brukt den drakta.

Akkurat det samme her !!

Back
Topp