Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Så godt at formen er litt bedre, men synd med smerter. Kan høres ut som bekkenløsning syns jeg. Jeg og får mest vondt i hofter og lår, henger vell sammen med at alt der nede henger dårligere sammen.

Ikke lenge igjen til tul :love017 :Heartred
Ja. Mulig det er det. Skal begynne å jobbe 50% til uka, så får se hvordan det går da.
Nei ❤️ selvom det føles som en evighet til!

Ja. Mulig det er det. Skal begynne å jobbe 50% til uka, så får se hvordan det går da.
Nei ❤️ selvom det føles som en evighet til!
Oi, så spennende med 50%, håper det blir bra :smiley-angelic001 :Heartred
Ser den, tiden går litt ekstra sakte når formen ikke er på topp og dagene blir tomme. Men plutselig er dagen her :Heartred

Oi, så spennende med 50%, håper det blir bra :smiley-angelic001 :Heartred
Ser den, tiden går litt ekstra sakte når formen ikke er på topp og dagene blir tomme. Men plutselig er dagen her :Heartred
Ja. Jeg også. Mulig jeg ble litt bitt i :bootyshake for i dag er jeg kvalmere enn jeg har vært på mange uker. Meen, kanskje fordi jeg gjorde så mye i går.
Ja! Sant det ❤️

Ja. Jeg også. Mulig jeg ble litt bitt i :bootyshake for i dag er jeg kvalmere enn jeg har vært på mange uker. Meen, kanskje fordi jeg gjorde så mye i går.
Ja! Sant det ❤️
Ja, det er vanskelig å finne en god balansegang. Vanskelig å ikke bli overmodig.. Får bare prøve og se hvordan det går. Får du da to fridager i uka?

Ja. Jeg tror nok jeg må det. Har tatt med jula i dag, og nå er det vanvittig vondt. Bare vet ikke om man må finne en kiropraktor som er spesialist på det? Eller om man bare kan dra til en «vanlig» kiropraktor klinikk!

Haha. Å nei! :laughing002 Det må ha vært en veldig overraskelse. Kanskje vi finner et navn som vi både elsker. Men er vanskelig med navn. For man har liksom mennesker rundt seg som heter det.

Spør etter en kiropraktor som har erfaring med gravide, på den vanlige klinikken der :)

Ja, det er vanskelig å finne en god balansegang. Vanskelig å ikke bli overmodig.. Får bare prøve og se hvordan det går. Får du da to fridager i uka?
Ja. Eller jeg jobber 1 vanlig vakt, 1 vakt som er litt lenger og en dag hvor jeg bare skal på jobb 3 timer :happy:

12+2! :Heartbigred:flower Og godt nytt år! :laughing002

Altså! Jeg henger ikke lenger med i dagboka jeg altså. Føler dagene liksom bare går, uten at jeg gjør noe.

Babyen

Vis vedlegget 424038
Babyen er nå like stor som en fersken! Nå begynner lille og bli litt størrelse på! Ca 5,5-6cm. (Jeg skal velge riktig app etter tul :laughing002)

Formen

Formen begynner å hjelpe! Jeg har nå bare litt bølger av kvalme hvis jeg gjør for mye. Ellers er den blitt såå mye bedre. Trøttheten som har kommet er ganske overveldende da. Og bekkenet er veldig vondt hvis jeg holder på litt.
Men nå når jeg endelig begynner å bli bedre så får jeg en visdomstann som gjør sabla vondt, eller bak eller ved. Vet ikke. Har operert ut begge på ene siden, men ikke på 15 år har noe problemer med denne siden. Men nå? Nå skulle det komme. Normalt at noe sann skjer under en graviditet eller?

Symptomer

Stikker til i livmoren nå og da, og strekker seg ut i lyskene.
Bekkenløsning? Har skikkelig vondt i korsrygg som stråler ned i lårene og hoftene. Mest om kvelden. Vet ikke om det er bekkenløsning jeg?
Tett nese! Har jeg hatt hele tiden. Men den er svært irriterende.
Hår?!?! Altså, hårveksten på kroppen! Den har blitt helt gal! Håret på beina vokser så fort at jeg ikke rekker å tenke engang. Og på magen? Aaaaltså
Innkjøp

Har kjøpt twistshake badekar:happy:
Men har nok bestemt meg for vogn og bilsete. Men må prøve det litt i butikk først. Men Britax smile 5z synes jeg er veldig fin!
Har også bestemt meg for å kjøpe litt baby kles pakker på Finn og sann. Er så mye folk selger til en billig penge som nesten ikke er brukt! Men vanskelig når man ikke vet om det blir gutt eller jente :smiley-bounce012

Mage

Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.
På morgenen har jeg fått en liten hard kul nederst på magen. Koselig :love7

Navn

Alle navnene jeg synes er fine sier mannen nei til. Så dette blir spennende :laughing002

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time. Har lyst på mye forskjellig middag hele tiden. Men ikke sann vanlige ting :laughing002

milepæler

1/1-24 - 12+0❤️
10/1-24 - otul❤️ (ikke lenge nå)
Så gøy å lese :D❤️ Fremover kommer tiden til å gå kjempefort! Spent på om det blir gutt eller jente! Ønsker du å vite det på forhånd? :)

Bare en sånn «heads up» vedr noe jeg har hørt om den Britax-vogna. Noen i termingruppa mi sa at den kan visst ikke slåes sammen med sittedelen vendt mot deg, også tar den visst mye plass i bilen. Også er liggedelen ganske liten. Bare verdt å sjekke opp hvis det har betydning for deg :)

Så gøy å lese :D❤️ Fremover kommer tiden til å gå kjempefort! Spent på om det blir gutt eller jente! Ønsker du å vite det på forhånd? :)

Bare en sånn «heads up» vedr noe jeg har hørt om den Britax-vogna. Noen i termingruppa mi sa at den kan visst ikke slåes sammen med sittedelen vendt mot deg, også tar den visst mye plass i bilen. Også er liggedelen ganske liten. Bare verdt å sjekke opp hvis det har betydning for deg :)
Ja. Jeg er såå nysgjerrig av natur. Så å vente hadde jeg aldri klart. Mannen mener gutt, alle vennene mine mener jente :laughing002

Ja! Da skal jeg sjekke opp det. Har ganske stor bil, men ønske likevel at den skal ta ganske liten plass. Er greit om man skal på tur med både hund og barn. :love7

13+2! :flower :Heartbigred (Målt til 13+5)

Babyen
IMG_3885.jpeg
Babyen er nå like stor som en sitron ❤️

Formen

Formen begynner å hjelpe! Jeg har nå bare litt bølger av kvalme hvis jeg gjør for mye. Ellers er den blitt såå mye bedre. Trøttheten som har kommet er ganske overveldende da. Og bekkenet er veldig vondt hvis jeg holder på litt.

Symptomer

Bekkenløsning? Har skikkelig vondt i korsrygg som stråler ned i lårene og hoftene. Mest om kvelden. Vet ikke om det er bekkenløsning jeg?
Hår?!?! Altså, hårveksten på kroppen! Den har blitt helt gal! Håret på beina vokser så fort at jeg ikke rekker å tenke engang. Og på magen? Aaaaltså

Innkjøp

Tynn dyne til vogn
Litt klær ❤️

Mage

Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.
På morgenen har jeg fått en liten hard kul nederst på magen. Så koselig ❤️ den er liksom synlig Ila dagen med stramma klær!

Navn

Endelig begynner han å snakke litt navn. Alle er ikke lenger et nei! :happy::laughing002

Kjønn

Gutt :Heartblue

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time.
Men nå går det i frukt!

Milepæler

10/1-24 - otul❤️
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
OUL
Kjenne liv

TOUL :flower:Heartbigred

I dag var dagen. Var så redd og spent før timen. Holdt pusten i det jordmor satt ultralyden på magen. Helt til det veldig fort dukket opp bilde sv babyen i magen!
Så uvirkelig! Min baby ❤️

Det var en aktiv krabat. Sparket med bein og armer, flyttet seg fra side til side. Hodet bakover, hodet fremover.
Men! Jordmor synes det var veldig stas, for hun fikk virkelig se mye, mye mer enn de pleier.
Og alt så veldig bra ut ❤️ fantastisk jordmor som hele timen satt og sa oi, dette er gøy. Her ser jeg jo det.
Når vi gikk igjennom hele kroppen, så dukket det opp noe på skjermen som både jordmor, meg og mannen så. Og jordmor flyttet ultralyden fort og spurte om vi ville vite kjønnet (hun hadde på forhånd sagt at dette skulle vi ikke se på i dag)
Men det var ikke så vanskelig å se hva som skjulte seg der inne. Og det var selvsagt en liten gutt :Heartblue
Min perfekte lille baby gutt ❤️ Har levd i lykkerus (blandet med kvalme) hele dagen.
IMG_3884.jpeg

13+2! :flower :Heartbigred (Målt til 13+5)

Babyen
Vis vedlegget 424839
Babyen er nå like stor som en sitron ❤️

Formen

Symptomer

Innkjøp

Tynn dyne til vogn
Litt klær ❤️

Mage

På morgenen har jeg fått en liten hard kul nederst på magen. Så koselig ❤️ den er liksom synlig Ila dagen med stramma klær!

Navn

Endelig begynner han å snakke litt navn. Alle er ikke lenger et nei! :happy::laughing002

Kjønn

Gutt :Heartblue

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time.
Men nå går det i frukt!

Milepæler

10/1-24 - otul❤️
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
OUL
Kjenne liv
Gratulerer med liten gutt i magen ❤️ så stas at du er kommet over den verste kneika alt ❤️❤️

TOUL :flower:Heartbigred

I dag var dagen. Var så redd og spent før timen. Holdt pusten i det jordmor satt ultralyden på magen. Helt til det veldig fort dukket opp bilde sv babyen i magen!
Så uvirkelig! Min baby ❤️

Det var en aktiv krabat. Sparket med bein og armer, flyttet seg fra side til side. Hodet bakover, hodet fremover.
Men! Jordmor synes det var veldig stas, for hun fikk virkelig se mye, mye mer enn de pleier.
Og alt så veldig bra ut ❤️ fantastisk jordmor som hele timen satt og sa oi, dette er gøy. Her ser jeg jo det.
Når vi gikk igjennom hele kroppen, så dukket det opp noe på skjermen som både jordmor, meg og mannen så. Og jordmor flyttet ultralyden fort og spurte om vi ville vite kjønnet (hun hadde på forhånd sagt at dette skulle vi ikke se på i dag)
Men det var ikke så vanskelig å se hva som skjulte seg der inne. Og det var selvsagt en liten gutt :Heartblue
Min perfekte lille baby gutt ❤️ Har levd i lykkerus (blandet med kvalme) hele dagen.
Vis vedlegget 424841
Så fin oppdatering :Heartred

Back
Topp