Sol og varme!

Mammacile

Mammacile
Så kom sola endelig! Vestlandet har så langt hatt en kald og våt vår/sommer, men nå dukker i vertfall sola opp innimellom. Jeg som elsker sol og varme, syntes dette var fantastisk. Helt til jeg ble lettere solbrent etter 5 minutter ute, og kokvarm av å ligge i sola til tross for at det ikke er mer enn 15 grader ute. Hva skjer med denne kroppen:eek: Andre som får hetetokter og blir fortere brent nå, enn hva en blir til vanlig? Tar meg selv i å håpe på en middelmådig sommer temperaturmessig, mens jeg til vanlig helst vil 35 grader og sol hver dag:confused::p

Så kom sola endelig! Vestlandet har så langt hatt en kald og våt vår/sommer, men nå dukker i vertfall sola opp innimellom. Jeg som elsker sol og varme, syntes dette var fantastisk. Helt til jeg ble lettere solbrent etter 5 minutter ute, og kokvarm av å ligge i sola til tross for at det ikke er mer enn 15 grader ute. Hva skjer med denne kroppen:eek: Andre som får hetetokter og blir fortere brent nå, enn hva en blir til vanlig? Tar meg selv i å håpe på en middelmådig sommer temperaturmessig, mens jeg til vanlig helst vil 35 grader og sol hver dag:confused::p

Jeg blir solbrent ganske kjapt nå, ja!
Er avhengig av faktor 30.. :p

Jeg blir solbrent ganske kjapt nå, ja!
Er avhengig av faktor 30.. :p

Godt jeg ikke er alene:cool: Her blir jeg rød selv MED faktor 30, og det har jeg aldri blitt tidligere:shifty: Fikk til og med varmeutslett på magen selv om jeg hadde på meg singlet ute... Får holde meg i skyggen sammen med vesla når hun kommer:p

Nå har jeg vært i spania et par uker og blitt vant med varmen, men deilig å kunne ha døra oppe:D
Liker ikke å ligge i sola da. Blir ikke brent, men får så lett soleksem og psoriasisen min er av typen som blir verre:o

Jeg holder på å dø av varmen, men jeg blir ikke brent da. Vanligvis blir jeg kjempe fort solbrent, bruker faktor 50 og fått 2.grads forbrenning selv med tskjorte på flere ganger :P

Ja jeg blir solbrent/får god farge i ansiktet selv om jeg bruker faktor 50 :P og klarer så vidt å ligge i solsteiken i 30 min før jeg trenger masse pauser i skyggen. Samtidig som lille i magen nok ikke er så glad i varmen merker jeg ;) men men får bare nyte varmen i skyggen også :)

Godt jeg ikke er alene:cool: Her blir jeg rød selv MED faktor 30, og det har jeg aldri blitt tidligere:shifty: Fikk til og med varmeutslett på magen selv om jeg hadde på meg singlet ute... Får holde meg i skyggen sammen med vesla når hun kommer:p

Ble faktisk litt rød med 30 jeg og :p
Men er ikke så mye jeg har vært i sola enda, at jeg har gidda å kjøpe høyere faktor enda :p

Nå skal jeg skryte på meg at mine asiatiske gener tåler denne sola ;) men passer på å smøre meg :)
Selv elsker jeg sol og varme.
(Så lenge det ikke blir over 40 grader) :P

Vil bare gjøre dere obs på at gravide er veldig utsatt for pigment flekker, når du er mye i solen.

Jeg sliter fortsatt etter jeg solte meg i svsk nr 2.. Veldig kjedelig med brune flekker som kommer frem hver sommer etterpå:-(

Så vær forsiktige!

Vil bare gjøre dere obs på at gravide er veldig utsatt for pigment flekker, når du er mye i solen.

Jeg sliter fortsatt etter jeg solte meg i svsk nr 2.. Veldig kjedelig med brune flekker som kommer frem hver sommer etterpå:-(

Så vær forsiktige!
Jeg er veldig obs på det, derfor jeg smører meg med minst faktor 30 om jeg så bare skal sitte ute et kvarter;)

Må skryte litt av mine spanske gener jeg også! :D Tåler sola og varmen veldig godt, ingen forskjell om jeg er gravid eller ei så langt jeg har merket. Er ikke flink til å bruke solfaktor hjemme i Norge, men har smurt meg i graviditeten - just in case (vil ikke ha pigmentflekker eller bli brent).
Skal heller ikke skryte av så pent sommervær at det gjør noe....

image.jpg

Må skryte litt av mine spanske gener jeg også! :D Tåler sola og varmen veldig godt, ingen forskjell om jeg er gravid eller ei så langt jeg har merket. Er ikke flink til å bruke solfaktor hjemme i Norge, men har smurt meg i graviditeten - just in case (vil ikke ha pigmentflekker eller bli brent).
Skal heller ikke skryte av så pent sommervær at det gjør noe....

Vis vedlegget 121192
Spanske gener høres praktisk ut:p Mine samiske gjør nok ikke samme nytten...:shifty: Heheheh nei de langtidsvarslene er ikke mye å skryte av!

Blir solbrent etter 10-15 minutter ute i sola til vanlig.. Har vært likeens under alle graviditetene.. Ikke at jeg har sett sola såpass lenge at jeg har prøvd det denne gangen,men regner med det er likeens :p er veldig glad for at det ikke er sol og varmt nå...var et par dager med litt sol og rundt 15 grader og da hovnet jeg opp ved anklene og i fingrene..3 uker (evt 4) igjen til termin,så jeg krysser fingrene for at finværet venter til jeg er ferdig :p

Back
Topp