Sobril

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Hvordan fungerer egentlig Sobril? Pakningsvedlettet skremte vettet av meg så nå vet jeg ikke om jeg tør å ta de

Sobril er beroligende medisin. I min jobb brukes det for å redusere uro hos pasientar, eller redusere angst og abstinenser. Det er eit preparat ein kan bli avhengig av, så det anbefales å ikkje bruke det i lange periodar.

Før inngrep og enkle operasjonar er det også vanlig å få Sobril, dette for å lettere slappe av under inngrepet.
Veit ikkje kva du skal ta det for, men eg har gitt Sobril utallige ganger og aldri opplevd at nokon har fått alvorlige bivirkningar:)

Har brukt Sobril 25 mg ved flyreiser i mange år.. Holder på å trene meg på å ikke ta de mer, men har aldri tatt de utenom når jeg skal ut å fly.. Tar jeg en merker jeg egentlig ikke noe særlig. Tar jeg to blir jeg ganske trøtt etter en stund. Drikker jeg et glass vin til to tabletter, blir jeg nesten litt smårusa:/ har aldri merket noe andre bivirkninger enn dette..

Du som tar det ved flyvning , tar du en og blir rolig ? Flere ? Hvordan oppleves flyturen ?

Jeg har sobril som jeg tar dersom jeg skal ut og fly. (Tatt det ved to flyturer, tur/retur)
Jeg blir litt mer likegyldig og blir roligere. Tar de ca en time før jeg drar til flyplassen, og da funker de når jeg kommer dit.
Jeg er kjempefornøyd:) hadde jeg ikke hatt sobril til flyreiser, hadde jeg aldri satt meg opp i et fly..nå skal det sies at jeg bruker Cipralex til vanlig, så vet ikke om det har noen innvirkning på det.. Men jeg har heller aldri hatt noen bivirkninger av sobrilen.

Har brukt Sobril 25 mg ved flyreiser i mange år.. Holder på å trene meg på å ikke ta de mer, men har aldri tatt de utenom når jeg skal ut å fly.. Tar jeg en merker jeg egentlig ikke noe særlig. Tar jeg to blir jeg ganske trøtt etter en stund. Drikker jeg et glass vin til to tabletter, blir jeg nesten litt smårusa:/ har aldri merket noe andre bivirkninger enn dette..
Oj, utifra det jeg leser i pakningsvedlegget ser det nesten livsfarlig ut å ta det med alkohol...........

Jeg merker ikke så mye ved å ta bare en sobril.
Ja vet det står at man ikke skal blande med alkohol, og godt mulig det ikke er veldig lurt, men jeg har gjort det ved et par anledninger, vet om andre som bruker det og, merker bare at skravla går litt mer og slapper ennå mer av..

Sobril er beroligende medisin. I min jobb brukes det for å redusere uro hos pasientar, eller redusere angst og abstinenser. Det er eit preparat ein kan bli avhengig av, så det anbefales å ikkje bruke det i lange periodar.

Før inngrep og enkle operasjonar er det også vanlig å få Sobril, dette for å lettere slappe av under inngrepet.
Veit ikkje kva du skal ta det for, men eg har gitt Sobril utallige ganger og aldri opplevd at nokon har fått alvorlige bivirkningar:)
Samme i jobben min.

Jeg fikk de som angst dempende og beroligende da jeg skulle ut å fly! :)
Eneste jeg merket var at jeg ble litt likegyldig til alt! :D

Jeg har ekstrem flyskrekk, og har fått sobril 15mg til å ta når jeg skal ut å fly. Jeg tar 1 tbl. Litt over en time før flyet går. De fleste blir bare likegyldige og mer avslappet, noen opplever å føle seg ruset på det. Men i utgangspunktet er det bare for å roe nervene, så man skal ikke føle seg påvirket. Jeg ville tatt 1 TBL første gang ihvertfall, som regel er det nok :)

Back
Topp