Snuse i graviditeten

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Hva syns dere om snusing i graviditet? Jeg personlig er imot det, men jeg kjenner jeg sliter.
Forrige svangerskap sluttet jeg dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg klarte meg fint uten snus, og fikk ikke så mye sug etter snusen.. Etter jeg sluttet å amme, da begynte jeg igjen.
Det endte med forrige svangerskap at jeg la på meg 26 kg, og fråtset i meg sjokolade og sltsaker hveeer dag.. Hadde ikke noe problem med å spise to store sjokoladeplater om dagen, pluss annet søtt..

Det jeg lurer på er deres mening. Spise tonnevis med søtsaker, eller trappe ned betraktelig på snusen, og snuse bare når man kjenner skikkelig sug etter noe? Jeg personlig har mer tro på det siste, egentlig.. For det frister ikke for min del å gå opp så mange kilo igjen, for så stygg har jeg aldri følt meg før...

Bedre å legge på seg enn å utsette babyen for noe tenker jeg.
Jeg sluttet å røyke i uke 10 sist og sluttet i uke 4+4 denne gangen men gikk over til 1-2 snus i en liten overgang da jeg ble en smule ikke-barnevennlig de første dagene.
Jeg ville heller latt vær å spise godteri og heller funnet noe annet for å dempe søtsuget som frukt eller tryggis?

Jeg snuser også... Og jeg sliter med å slutte på rappen...(spes med to unger og en mann som må leve med meg også...) så jeg trapper ned, sakte men sikkert. Har ikke helt blitt fortrolig med tanken på att jeg er gravid, tror ikke på det egentlig og venter bare på å miste igjen :-/ kansje det er derfor jeg ikke klarer å slutte helt?

Bedre å legge på seg enn å utsette babyen for noe tenker jeg.
Jeg sluttet å røyke i uke 10 sist og sluttet i uke 4+4 denne gangen men gikk over til 1-2 snus i en liten overgang da jeg ble en smule ikke-barnevennlig de første dagene.
Jeg ville heller latt vær å spise godteri og heller funnet noe annet for å dempe søtsuget som frukt eller tryggis?
Du er flink :) ja, jeg er helt klart enig i at det er bedre å spise godteri/tyggis/frukt.. Men jeg greier ikke å erstatte godteribehovet mot frukt. Frukt blir ikke det samme. Sist følte jeg meg så sinnsykt stygg pga. Kiloene, og ville ikke vise meg blandt folk på slutten.. Derfor jeg har vurdert denne gang å snuse. Kanskje 1-2 snuser om dagen, kanskje jeg klarer norn dager uten også! Bare trapper skikkelig ned..
Jeg snuser også... Og jeg sliter med å slutte på rappen...(spes med to unger og en mann som må leve med meg også...) så jeg trapper ned, sakte men sikkert. Har ikke helt blitt fortrolig med tanken på att jeg er gravid, tror ikke på det egentlig og venter bare på å miste igjen :-/ kansje det er derfor jeg ikke klarer å slutte helt?
skjønner den tankegangen.. Tenker litt samme selv. Jeg har ikke mistet før, men føler meg ikke gravid, og klarer ikke å tro det skal gå bra.. Men jeg tror vi bare må tenke positivt! Det skal nok gå bra :)

Nikotin er ikke bra for fosteret.
Her må du nesten ta et valg på hva som er viktigst for deg. Ditt ufødte barn, eller din selvfølelse.

Å herre jemini, det ble en krass post! Det ble postet før jeg ble ferdig.
Jeg har forståelse for at det er vanskelig, men grunn poenget er altså som jeg skrev over :)

Nikotin er ikke bra for fosteret.
Her må du nesten ta et valg på hva som er viktigst for deg. Ditt ufødte barn, eller din selvfølelse.
Det er jo såklart barnet jeg har i magen! Men valget om å snuse er faktisk vanskeligere nå enn sist! Jeg har ikke snuset siden igår, og jeg kjenner at det ikke går så bra, og slik var det ikke sist. Og når jeg tenker på hvordan jeg følte meg etterhvert sist, så vil jeg ikke det heller. Derfor jeg syns dette er så vanskelig.

Å herre jemini, det ble en krass post! Det ble postet før jeg ble ferdig.
Jeg har forståelse for at det er vanskelig, men grunn poenget er altså som jeg skrev over :)
Hahaha, var det jeg tenkte først også :smiley-bounce022 Men jeg skjønner hva du mener! :)

Sluttet med snus da jeg fant ut at jeg var gravid. Men etter rundt 3 mnd klarte jeg ikke mer så begynte med nikotinfri snus å den funker som bare det :)

Du er flink :) ja, jeg er helt klart enig i at det er bedre å spise godteri/tyggis/frukt.. Men jeg greier ikke å erstatte godteribehovet mot frukt. Frukt blir ikke det samme. Sist følte jeg meg så sinnsykt stygg pga. Kiloene, og ville ikke vise meg blandt folk på slutten.. Derfor jeg har vurdert denne gang å snuse. Kanskje 1-2 snuser om dagen, kanskje jeg klarer norn dager uten også! Bare trapper skikkelig ned..

skjønner den tankegangen.. Tenker litt samme selv. Jeg har ikke mistet før, men føler meg ikke gravid, og klarer ikke å tro det skal gå bra.. Men jeg tror vi bare må tenke positivt! Det skal nok gå bra :)

Det er jo ikke sikkert du legger like mye på deg denne gangen heller? Jeg la på meg 6 kg og spiste 6 kvikklunch hver dag siden det var eneste jeg ikke ble kvalm av. (Veide riktignok 80 før graviditeten) man kan jo gjøre så godt man kan iallefall :-)
Jeg sliter veldig mye med at jeg kjefter og smeller å irriterer meg over alt, men det vil vel gå over og være verdt d tilslutt håper jeg!
Håper du finner en løsning som passer for deg! :-)

Jeg sluttet å røyke sist, gikk opp 38 kilo totalt fra vi begynte å prøve til babyen var ute... Helt sinnsykt...

Skjønner deg godt!
Sluttet å røyke på dagen i de to forrige svangerskapene selv, uten store problemer. Denne gangen er det helt grusomt! Jeg er så meggete og jævlig sur. Klarer ikke helt å innse at jeg er gravid heller, og har ikke holdt meg helt unna dessverre. Jeg vet at det kommer, men frem til nå har jeg trappet veldig ned og er på 1-2 daglig. I løpet av denne uken har jeg bestemt meg for at det er full stopp, jeg bare MÅ! Spiser heller 2 kg sjokolade hver dag enn litt nikotin, uten tvil! Lykke til :)

Jeg la fra meg røyken torsdag forrige uke, etter en uke med nedtrapping - og hel enig i at det er grusomt slitsomt og går utover humøret til de grader... :/ men jeg følte at jeg måtte slutte, vanvittig dårlig samvittighet hver gang jeg trakk inn røyken. Har sluttet en gang tidligere, og det eneste som hjelper meg er å trene. Eller knaske på noe hele tiden. Så siden torsdag har jeg vært ordentlig duracell kanin på tredemølle fanget i en trøtt, gravid kropp.

Altså, hverken tonnevis med sukker eller snus er jo bra for kroppen og graviditeten. Jeg tror du kan klare å slutte ned begge. Om du slutter å snuse, og premierer deg for hver dag uten med en liten bit med godteri f.eks. Også prøver å holde fråtsingen til bare helger. Om du ikke har godteri i skapene ellers, og heller handler inn andre litt sunnere snacks, så går det nok :)

Når du spør ka eg syns så syns eg absolutt ingenting om det!!!
Det er nok vanskelig å slutte, men det er snakk om livet til noen andre, barnet ditt!!

Jeg bruker nikotin til vanlig, kun snus!
Var i sverige og kjøpte Onico Snus, den er nikotinfri, og synes den er helt topp nå i overgangen. Men synd den kun er å få kjøpt i Sverige da, men fungerer bra for min del ;)

Jeg er helt i mot snusing og røyking i svangerskap, det er egoistisk og ta sine behov forran barnas. Jeg har sluttet og snuse på dagen med begge de forgje svangerskapene og denne gangen sluttet jeg lenge før vi begynte og prøve. fins nikotinfri snus i norge også, gjore vertfall på bensinstasjoner for et halvt
år siden

Etter en god uke med nedtrapping; HAR JEG NÅ HATT MIN SISTE RØYK. Det var godt å kunne si det. Gruer meg litt til de neste dagene,vet de blir harde, men er verdt det selvfølgelig!!!!

Finnes nikotinfri på kiwi vet jeg! Ja her er det bare skjerpings, jeg vet jeg må slutte..

Back
Topp