Snus....

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Regner med det er flere snus-damer her:wideyed:
Jeg snuser, og syns det er skikkelig vanskelig å slutte:confused: Sist graviditet gikk jeg først over til Skruf superslim, og så over til nikotinfri..
Planen nå var å slutte HELT. (Altså ikke bare gå over til nikotinfri, for så å begynne igjen med vanlig snus etter fødsel...)
Har lyst til å slutte helt... Bruker til vanlig General porsjon nr 4, altså STERK!
Gått over til Skruf superslim nå, og har satt meg en regel om max 10 stk i løpet av en dag..
Jeg må dessverre innrømme at jeg egentlig er en storsnuser:banghead: Og jeg trenger ingen pekefinger-meldinger her...
Bare lurer på om det er flere som syns det er vanskelig...!? :shifty:

Jeg er avhengig av både snus og røyk. Har gått over til onico (nikotinfri) og dette har gått greit. Men når det gjelder røykingen så sliter jeg veldig med å slutte. Synes det er veldig vanskelig å slutte å røyke selv om jeg VET hvor skadelig det er for mini. Hjelper ikke heller at samboer kjefter hver gang jeg tar en røyk.
Håper nesten at jeg skal bli så kvalm i svangerskapet at jeg blir dårlig av røyken. Kanskje det da blir lettere å slutte?

Jeg storsnuste også. "Heldigvis" så begynte jeg å trappe ned da vi begynte å prøve. Så "vannet ut" vanlig snus med Onico mer og mer ettersom tiden gikk. Derimot skulle det jo vise seg å ta tid å bli gravid, så jeg begynte å snuse ganske fast igjen :hilarious: Hjalp jo å trøste seg med snus under alle nedturene. Nå tok jeg min siste snus 4+4. Fant ut at jeg var gravid 3+6 og begynte å vanne ut snusingen med onico igjen. Det er det eneste som fungere for meg. Jeg kan ikke slutte tvert.

Jeg har ekstremst lyst på snus, da. Hele.Tiden.

Så går sånn passe :shifty: Sender styrke!

Jeg er avhengig av både snus og røyk. Har gått over til onico (nikotinfri) og dette har gått greit. Men når det gjelder røykingen så sliter jeg veldig med å slutte. Synes det er veldig vanskelig å slutte å røyke selv om jeg VET hvor skadelig det er for mini. Hjelper ikke heller at samboer kjefter hver gang jeg tar en røyk.
Håper nesten at jeg skal bli så kvalm i svangerskapet at jeg blir dårlig av røyken. Kanskje det da blir lettere å slutte?
Så «godt» å høre at det er flere som sliter:rolleyes:
Jeg har vært litt forundret over meg selv... Jeg er jo så utrolig glad for alle barna mine, er forholdsvis nøye med hva jeg spiser, drikker og hvordan jeg lever.. Og jeg er jo så takknemlig for at jeg kunne bli gravid igjen... ENDA så sliter jeg med å legge bort snusen :mad: Det er nesten fascinerende hvor forjææævli avhengig man er..!

Det burde finnes opp noe man kan ta så man rett og slett blir skikkelig uvel og kvalm av nikotin :wtf:

Jeg sluttet egentlig i høst mens vi prøvde, nettopp for å unngå det du beskriver nå. Da gikk jeg over til onico i 1-2 uker ca og tyggis. Jeg fortsatte med tyggis hele veien og det ble egentlig en erstatter av snusen. Som Trallefrøken nevner over her, så tok det også litt tid før den positive streken holdt seg positiv lenger enn 4+3, så jeg startet igjen etter 5 mnd uten og holdt på i ca 1 mnd. Så satt jeg med positivtest igjen, da tok jeg siste snus 4+1 tror jeg det var og gikk over til tyggisen igjen. Ca i uke 5+4 ble jeg så kvalm at tyggisen ble et dårlig alternativ. Så nå er det noen få tyggiser om dagen og lysten på snus er så og si ikke eksisterende akkurat nå. Så min anbefaling er å rett og slett bytte til onico og tyggis. Det er et h** når det står på som verst og er lettere sagt enn gjort! Men du får det til - heier på deg!:happy:

Jeg er også storsnuser!
Min løsning var å gå over til Onico, men så har jeg en boks med Skruf ved siden av som jeg sitter og sniffer på i ny og ne når suget blir stort:hilarious::hilarious: ser sikkert kjemperart ut, men det funker! Haha

Im feelin you! Bah har gått over på onico her. Har ikke vært en storsnuser men nok til at det har vært vannskelig og frustrerende å slutte. Har hatt tårer i øynene fordi jeg har så lyst på :bored:. Det var ikke noe problem å slutte forrige graviditet, men nå med et barn har jeg brukt snusen til å komme meg gjennom «trass» og grining så nå knytter jeg snusen så veldig til de øyeblikkene. Har også tenkt og slutte for godt. Men mulig det bare blir med tanken ;)

Sliter her også:arghh: er storsnuser og ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å slutte..må prøve med onico,hvem smaker best av de?

Sniker. Jeg brukte skruf fresh nr 5 (ultrasterk) gikk over til en boks nr 2 og deretter onico. Men nå selv etter 5 uker snuseslutt sliter jeg med suget og lysten på en snus dessverre.

I går kveld tok jeg TO superslim samtidig :joyful:
Herregud så teit... Værste er at jeg driver å leter på nettet etter info om f.eks at om man holder seg til kun noen få pr dag, så er det ikke så farlig :shifty:
-Et sted leste jeg at om man klarer å slutte innen uke 9 er det liten risiko for noe..
Men omg, jeg føler meg SÅ dust:banghead:

Vet det er helt forferdelig å slutte. Sluttet med både snus og røyk flere ganger. For meg funker det best å bare kutte tvert, bort med nikotinen :p
Brukte evt. Onico white som erstatning for snus.

Men bestemte meg for at jeg ikke vil være avhengig av NOE, så kuttet alt i mars og ble gravid i mai :D Liker å tro at det å kutte ut nikotinen har litt å si for fertiliteten :)

Sniker :happy:

jeg var storsnuser selv helt til jeg fikk positiv test rundt uke 4. det gikk med en boks om dagen gjerne - og dette har vært standard i mange mange år. Kanskje nærmere 8-10 år en plass. Jeg har hele tiden vært klar på at jeg skal slutte den dagen jeg blir gravid.

da jeg fikk positiv test så spytta jeg ut den med det samme mens streken på pinnen ble sterkere og sterke, og fra da har jeg ikke tatt en eneste en. Selv om lysten har bydd seg innimellom (spesielt etter måltid) så har jeg holdt meg hard og kanskje belønnet med andre ting. Og pengene man sprer kommer jo så godt med til å handle babyting :happy: jeg håper å være snusfri hele tiden fremover, men jeg skal ikke unnlate meg om jeg får lyst på (i tiden etter svangerskap og amming såklart)!:happy: Jeg tror dette lå veldig latent som instinkt ettersom jeg har ønsket meg barn så lenge :happy: og kombinert med en helseutdanning - sæ dette gjør helt kort godt for både meg og mini.

… og når jeg (!!) klarer det, så er det håp for alle:happy:

Jeg snuste masse før jeg ble gravid med første ungen, 1 boks om dagen hvertfall i 12 år :nailbiting: sluttet dagen jeg ble inseminert, og har ikke snust siden selvom suger enda er der etter 4 år :hungover: men en vellykket graviditet og et friskt barn var motivasjon nok, pluss en samboer som maste... Pluss at det koster endel penger å bli gravid så ville ikke risikere noe pga jeg ikke klarte å slutte snuse :cool:

Jeg heier på dere :happy::happy:

I dag er en dritt dag:arghh: bare brukt onico i dag og jeg er sur som en padde,trøtt og kvalm. Stakkars gubben når han kommer hjem:shifty:

Sniker :happy:

jeg var storsnuser selv helt til jeg fikk positiv test rundt uke 4. det gikk med en boks om dagen gjerne - og dette har vært standard i mange mange år. Kanskje nærmere 8-10 år en plass. Jeg har hele tiden vært klar på at jeg skal slutte den dagen jeg blir gravid.

da jeg fikk positiv test så spytta jeg ut den med det samme mens streken på pinnen ble sterkere og sterke, og fra da har jeg ikke tatt en eneste en. Selv om lysten har bydd seg innimellom (spesielt etter måltid) så har jeg holdt meg hard og kanskje belønnet med andre ting. Og pengene man sprer kommer jo så godt med til å handle babyting :happy: jeg håper å være snusfri hele tiden fremover, men jeg skal ikke unnlate meg om jeg får lyst på (i tiden etter svangerskap og amming såklart)!:happy: Jeg tror dette lå veldig latent som instinkt ettersom jeg har ønsket meg barn så lenge :happy: og kombinert med en helseutdanning - sæ dette gjør helt kort godt for både meg og mini.

… og når jeg (!!) klarer det, så er det håp for alle:happy:
Haha, akkurat det samme som skjedde her :hilarious: Da streken kom til syne, litt etter litt, forsvant snusen på sekundet! Ikke tatt en siden. Klapp på skulderen til deg! Jeg gir en til meg selv og alle andre som klarer å slutte også :smug:

I dag er en dritt dag:arghh: bare brukt onico i dag og jeg er sur som en padde,trøtt og kvalm. Stakkars gubben når han kommer hjem:shifty:
Men du er veldig flink som har klart å kun bruke Onico da :) Jeg er fortsatt på Skruf slim:banghead:
Og jeg bare skumleser disse innleggene om de som har klart å slutte helt :joyful::joyful::joyful:

Back
Topp