Snus....

Vel, det er mange flere giftstoffer i røyk, så røyk er farligere en snus. Men nikotin tar opp plassen til oksygenet i blodet slik at en hele tiden går med litt for lite oksygen i blodet. Det er derfor folk som ikke har snuset før blir svimmle og dårlige når de prøver. Det jeg vet er at lite oksygen i blodet ikke gir de beste vekstvilkårene for barnet, men det eneste de har funnet ut er at dette kan gi et barn som er mindre en det burde være.

vi som snuser vet at vi føler oss med ett mer avslappet når vi får nikotin, dette er den "dop" effekten nikotin gir. Men sannheten er at hjerterytmen faktisk øker for å prøve å kompensere mot for lite oksygen til hjernen. Jeg vet ikke hvor bra dette er for barnet?

Uansett så er det nok bedre å snuse en å røyke men jeg kan ikke annet en å anbefale for både meg selv å andre å prøve så godt vi kan med å trappe ned til svakere snus sorter, å eventuelt gå over på onico i en overgangsfase. det er ikke alle matvareforetninger som har Onico men bensinstasjoner har den.

Kjempebra og utfyllende svar, var akkurat det jeg lurte på:) tusen takk:)

Hvordan går det med slutterne? Jeg Kjøpte en boks skruf orginal og to bokser onico i dag... har bestemt meg for at dette er de siste snusboksene jeg skal kjøpe i mitt liv. Jeg skal holde tellingen å gå mer og mer over på onico iløpet av denne uken. Jeg skulle ønske graviditeten føltes mer virkelig for meg, da hadde nok motivasjonen vært større. Men nå skal jeg bare klare det. Ikke for meg selv men for barnet mitt sin skyld.

Hvordan går det med slutterne? Jeg Kjøpte en boks skruf orginal og to bokser onico i dag... har bestemt meg for at dette er de siste snusboksene jeg skal kjøpe i mitt liv. Jeg skal holde tellingen å gå mer og mer over på onico iløpet av denne uken. Jeg skulle ønske graviditeten føltes mer virkelig for meg, da hadde nok motivasjonen vært større. Men nå skal jeg bare klare det. Ikke for meg selv men for barnet mitt sin skyld.

Må få tak i onico... Har nok ikke klart å slutte enda, dessverre :(

Har heller ikke slutta, kjenner meg veldig igjen som du sier at graviditeten ikke føles virkelig enda, og motivasjonen derfor ikke er stor nok.. Uff.. Kjøpte meg en boks med onico i dag da, men æsjameg, den var ekkel:/ håper å klare å slutte snart..

Tja. Vanligvis høvler jeg inn en hel pakke sterk snus til dagen. Så denne brå avslutningen på det, er neimen ikke lett! Jeg har allikevel klart å holde meg til en-to snus om dagen nå. Da bare sprekker jeg. Resten av tiden kjører jg på med onico. Er redd jeg ikke skal klare å kutte helt fullstendig. Kjenner meg igjen som dere sier ja, at graviditeten ikke er virkelig enda. Men jeg skal jobbe videre de neste dagene med å komme ned i null snus til dagen! Bach... :S

Tja. Vanligvis høvler jeg inn en hel pakke sterk snus til dagen. Så denne brå avslutningen på det, er neimen ikke lett! Jeg har allikevel klart å holde meg til en-to snus om dagen nå. Da bare sprekker jeg. Resten av tiden kjører jg på med onico. Er redd jeg ikke skal klare å kutte helt fullstendig. Kjenner meg igjen som dere sier ja, at graviditeten ikke er virkelig enda. Men jeg skal jobbe videre de neste dagene med å komme ned i null snus til dagen! Bach... :S

Lykke til med sluttingen :-)
Dette klarer vi !!

Kjenner meg igjen i det du skriver jeg har også fint klart å brykt opp en hel pakke sterk/ ekstrasterk til dagen... Er ikke lett dette her.. Jeg tror bare vi må ta dag for dag. Å istede for å klage over de to snusene vi tar til dagen, bør vi heller skryte over de 22 snusene vi ikke har latt ver å ta. Tror at det blir enklere om vi prøver å tenke litt posetivt.

Jeg hadde kanskje håpet at en ny selvoppofrende kjørlighetsfølelse for denne nye spiren skulle hjelpe. eller kanskje kvalme kunne gjøre at jeg ikke hadde lyst på snus lenger. Men den gang ei gitt. det ser ut til at vi må gjøre dette helt uten hjelp ja. Doh :smiley-ashamed004 Hehe.

Nei det er vel selføgelig ikke anbefalt, men i forhold til røyk tenker jeg på? Har alltid hatt oppfatning av at da er snus "bedre", og som sagt, så mange gravide som snuser nå til dags, så har jeg ikke tenkt over at det var veldig fy fy.. Trodde også at det var tjæren (i røyk) som var skadelig jeg, ikke nikotinen? Så må jeg jo bare legge til at forskere ennå ikke har greid å bevise at snus er helseskadelig, derfor står det på boksen: "KAN være helseskadelig" og ikke "ER helseskadelig", som på tobakk og røyk.. Ikke skyt meg, prøver ikke å rettferdiggjøre snus, jeg ønsker bare litt mer info om dette emnet (om det er noen som vet?) siden jeg snuser selv, og SeLvfølgelig vil slutte om det er "så ille" i forhold til hva jeg hadde oppfatning av!:) (Misforstå meg rett og beklager dårlig ordlegging!:p)
ikke for å være slem altså, men jeg lurer på hvorfor alt må være "så ille" som man tror jeg da. for meg holder det faktisk å vite at ting KAN være skadelig.
og at mange andre gjør det er vel heller ikke et spesielt godt argument, sånn sett er det jo veldig mange gravide fremdeles som røyker også bl.a.
jeg har vel ikke rett til å uttale meg for jeg snuser ikke, men jeg har røyka da så vet hvor vanskelig det er å slutte med slikt.
Mener som sagt ikke å være slem og ser jo at du prøver eller ønsker å slutte og det er jo kjempebra. greide bare ikke å komentere fordi jeg tenker at så lenge det KAN være skadelig for fosteret så er det på en måte grunn nok til å prøve å gjøre noe med det.
Lykke til både til deg og dere andre her :-)

Enig. Jeg er faktisk så kynisk at jeg mener at om svangerskapet er planlagt burde snusen/røyken være ute av bildet SENEST når testen lyser positivt. Og Joda, jeg har snust og sluttet med det.

Back
Topp