Vel, det er mange flere giftstoffer i røyk, så røyk er farligere en snus. Men nikotin tar opp plassen til oksygenet i blodet slik at en hele tiden går med litt for lite oksygen i blodet. Det er derfor folk som ikke har snuset før blir svimmle og dårlige når de prøver. Det jeg vet er at lite oksygen i blodet ikke gir de beste vekstvilkårene for barnet, men det eneste de har funnet ut er at dette kan gi et barn som er mindre en det burde være.
vi som snuser vet at vi føler oss med ett mer avslappet når vi får nikotin, dette er den "dop" effekten nikotin gir. Men sannheten er at hjerterytmen faktisk øker for å prøve å kompensere mot for lite oksygen til hjernen. Jeg vet ikke hvor bra dette er for barnet?
Uansett så er det nok bedre å snuse en å røyke men jeg kan ikke annet en å anbefale for både meg selv å andre å prøve så godt vi kan med å trappe ned til svakere snus sorter, å eventuelt gå over på onico i en overgangsfase. det er ikke alle matvareforetninger som har Onico men bensinstasjoner har den.
Kjempebra og utfyllende svar, var akkurat det jeg lurte på
Hehe.