snus\røyk

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
flere som driver med slikt fanteri her?
dont shoot me, men jeg har faktisk litt problemer med å slutte å snuse
nesten så jeg håper kvalmen kommer snart, for da orker jeg ikke...selv om den er jævligemoticon

neeei... jeg røyker ikke og snuser ikke.... veldig glad for at jeg ikke er avhengig av det, men SUKKER og SNOP derimot.... huff jeg skal slutte etter i dag :S

Har prøvd å slutte å røyke siden jeg fant ut jeg er gravid.
Samboeren min stumpet røyken dagen etter vi fant det ut og har mast på meg i ukesvis.
Sleit veldig de første ukene da jeg var ekstremt kvalm og kastet opp konstant.
Det eneste som fikk meg til å slappe litt av i denne perioden var en røyk.
Etter det verste var over bestemte jeg meg for å prøve, og holdt meg en dag.
Jeg var ute å kjøpte en pakke, men røykte ikke... ikke før kvelden kom og jeg syntes jeg fortjente en røyk siden jeg hadde holdt meg hele dagen. LURT! not....
De neste dagen bestemte jeg meg for at det var TOTALT slutt på røyking inne, og jeg skulle bryte alle vanene jeg har laget meg i løpet av de årene jeg har røykt.
1. ingen røyking inne.
2. ingen "underholdning" mens jeg røykte (ingen mobil ingen tv, blad, bok osv.) Kun meg, røyken og kulden.
3. ikke røyk etter mat.
4. utsette hver røyk et kvarter (ofte glemmes røyken da og blir utsatt lenger)
5. sist men ikke minst, ikke ta meg røyken over alt. la den ligge igjen så den ikke er så lett tilgjengelig.

Har nå holdt meg siden Lørdag. Det går ganske greit egentlig.
Glemmer røyken helt. Ganske mye lettere når en allerede har brutt rutinene. I allefall for meg var det rutine-røyken jeg sleit med å gi opp. Men nå var det mye lettere =) ingen hjelpemidler heller =)

Vet ikke om du kan gjøre noe av dette med snus, men det kan jø være verdt et forsøk.
Funka for meg så langt =)

Lykke til!

Jeg var en super snuser for 1 uke siden, men denne kvalmen dreper lysten på snus gitt :)  så håper det ikke flusser opp igjen når kvalmen går sin vei ;)

Helt supert at dere klarer å slutte:) Jeg personlig har INGENTING til overs for damer som røyker/snuser under svangerskapet...det er megaegoistisk og null unnskyldning er god nok!
Jobber med nyfødte på sykehus og ser konsekvensen av mødre som røyker i svangerskapet daglig...
Men sånn ellers er jeg ikke et dømmende menneske:):) hehe---

Helt enig i at dere bør slutte, helst igår spør dere meg! Stå på jenter og tenk på den lille i magen, dette er virkelig viktig og absolutt det rette å gjøre! 
Både meg og min mann sluttet etter 11 års røyking nå i slutten av januar, opplevde et forferdelig brått og uventet dødsfall av en nær familiemedlem og dette åpnet virkelig øynene våres. 

Stå på!!!

Ketalar skrev:
Helt supert at dere klarer å slutte:) Jeg personlig har INGENTING til overs for damer som røyker/snuser under svangerskapet...det er megaegoistisk og null unnskyldning er god nok!
Jobber med nyfødte på sykehus og ser konsekvensen av mødre som røyker i svangerskapet daglig...
Men sånn ellers er jeg ikke et dømmende menneske:):) hehe---

nei, har egentlig ikke det selv..men iblant lettere sagt enn gjort! derfor jeg nesten håper kvalmen kommer, for da orker jeg ikke tanken engang! nå er vel snus og røyk like farlig også....
en annen ting som er dritt,er at ALT jeg liker kan jeg ikke spise:P som muggost\brie, spekemat,salami osv osv...blæh! koffein sliter jeg ikke sååå mye med, men blir da 2 kopper om dagen ca (enten te eller kaffe)..når\hvis kvalmen kommer orker jeg ikke kaffe heller så:p

Sluttet å røyke rett før fryseforsøket.

Er 14 dager siden i dag og det går strålende.

Katey skrev:
Sluttet å røyke rett før fryseforsøket.

Er 14 dager siden i dag og det går strålende.

så bra, stå på

Sytes det blir dumt at ikke røykere/snusere skal gå inn på denne tråden og dømme.. Tror vi alle vet hva røyk gjør med babyen i magen... hun laget nok ikke tråden for at dere skal rynke på nesen til hun.. Er ikke så lett å slutte ;) Jeg slutta og røyke da jeg gikk gravid i 2010.. Snuser litt nå og syntes faktisk det er vanskeligere å slutte med snus enn røyk! Men vi skal nok klare det jenter! :)

MiniPuselabb skrev:
Sytes det blir dumt at ikke røykere/snusere skal gå inn på denne tråden og dømme.. Tror vi alle vet hva røyk gjør med babyen i magen... hun laget nok ikke tråden for at dere skal rynke på nesen til hun.. Er ikke så lett å slutte ;) Jeg slutta og røyke da jeg gikk gravid i 2010.. Snuser litt nå og syntes faktisk det er vanskeligere å slutte med snus enn røyk! Men vi skal nok klare det jenter! :)

takk, ja det skal vi

MiniPuselabb skrev:

Helt enig!
Det er ikke like lett for alle. Det hjelper lite med folk som dømmer.
Det hjelper mer om vi står sammen og motiverer hverandre.

Hei hei!
Sniker litt fra juni!

Syns dere er kjempe flinke!

Jeg sluttet selv når jeg fant ut at jeg var gravid - selv om det tok meg 4 dager med nedtrapping først!

Det beste tipset jeg kan gi er at når dere slutter - prøv å røyken minst mulig oppmerksomhet. Prøv å lat som om det er et type pålegg du fikk lyst å ha på brødskiva, men som man tilfeldigvis/dessverre ikke hadde i kjøleskapet akkurat nå.
Dvs.. når røykesuget kommer, erkjenn det - then move on!

Ikke la røyken få lov til å ha den "makten" over deg!
Det er mest i huet det sitter!!

Og jeg kan love at etter noen uker så går det faktisk mye bedre!!

**

For mitt vedkommende så har jeg dessverre erstattet litt av røyken med godis - men som de fleste sier, så er nå det et bedre alternativ tross alt!!

Lykke til jenter!!!
Heia heia!!

Man kan ikke delta på et forum uten å tolerere at ikke alle her inne er enige... Dessuten må man akseptere at man blir "dømt" når man røyker eller snuser under graviditet. Jeg sier ikke det er lett, har vært i samme situasjon for kun et par år siden. og hvis de som røykte virkelig visste hva det gjorde med babyen er det galskap at det ikke er nok til å få dem til å slutte! Men stå på damer, eg heier på dokkar!:)

ikke en eneste snus siden positiv test (uke 4)! :) det var absolutt ikke et valg, det var bare sånn. Vet at snusboksen venter på meg på andre siden av svangerskapet, men den lille skal ikke lide for mine dumme valg.. Ta det fra noen som snuste ca 1 boks om dagen jenter! Dere som vil slutte: DETTE KLARER DERE! :D

Ketalar skrev:
Man kan ikke delta på et forum uten å tolerere at ikke alle her inne er enige... Dessuten må man akseptere at man blir "dømt" når man røyker eller snuser under graviditet. Jeg sier ikke det er lett, har vært i samme situasjon for kun et par år siden. og hvis de som røykte virkelig visste hva det gjorde med babyen er det galskap at det ikke er nok til å få dem til å slutte! Men stå på damer, eg heier på dokkar!:)

Enig med deg! Nå har jo de fleste små spirenes små hjerter begynt å slå, og hadde man bare vist hvor altfor fort det lillehjerte må jobbe når mor tar seg en røyk, så er ingen grunn god bok til å ikke la være mener jeg...

Sier ikke at jeg syntes det er super kult at gravide røyker/snuser.. Men de fleste her inne er max 4-5 uker på vei. Er ikke alle som klarer å slutte på dagen. Syntes det er fint å ha egene meninger.. Men når det kommer til røyk/snus så tror jeg ALLE vet at det skader babyen. Da er det unødvendig og dra det opp til de negative. Jenta og de andre jentene sier at de skal slutte.. Men for noen tar det litt mer tid enn en time. Tviler på at hun laget tråden for å høre deres meninger om hvor skadelig det er osv.. Og btw.. Snus og graviditet er lite forsket på, så ingen vet riktig hvor skadelig det er. Hørt det fra flere leger. Ikke at det er greit og snuse... Men røyk er faktisk det som skader mest! Og alkohol da, men tviler på at noen drikker alkohol ;) Da vil jeg ikke diskutere detta mer, måtte bare forklare meg litt. Er helt åpen for diskusjon ellers, men ikke om detta tema.. Det ender kun opp i krangel og kvalme ;P god kveld jenter :D Stå på!! :) og visste dere.. De som slutter og røyke før sin 12 uke i svangerskapet, har like stor sjanse til å få ett friskt barn, som ei som aldri har rørt sigaretter ;)

Jeg sluttet å røyke sist jeg fant ut jeg var gravid. Røyka den dagen jeg fant ut av det, men dagen etter var det helt slutt. Etter jeg mistet har jeg bare fest røyket (mellom tr og el) og har klart å ikke begynne igjen i et håp om å bli gravide fort igjen noe vi tydeligvis ble :D

Lykke til alle som prøver å slutte :)

MiniPuselabb skrev:
Sier ikke at jeg syntes det er super kult at gravide røyker/snuser.. Men de fleste her inne er max 4-5 uker på vei. Er ikke alle som klarer å slutte på dagen. Syntes det er fint å ha egene meninger.. Men når det kommer til røyk/snus så tror jeg ALLE vet at det skader babyen. Da er det unødvendig og dra det opp til de negative. Jenta og de andre jentene sier at de skal slutte.. Men for noen tar det litt mer tid enn en time. Tviler på at hun laget tråden for å høre deres meninger om hvor skadelig det er osv.. Og btw.. Snus og graviditet er lite forsket på, så ingen vet riktig hvor skadelig det er. Hørt det fra flere leger. Ikke at det er greit og snuse... Men røyk er faktisk det som skader mest! Og alkohol da, men tviler på at noen drikker alkohol ;) Da vil jeg ikke diskutere detta mer, måtte bare forklare meg litt. Er helt åpen for diskusjon ellers, men ikke om detta tema.. Det ender kun opp i krangel og kvalme ;P god kveld jenter :D Stå på!! :) og visste dere.. De som slutter og røyke før sin 12 uke i svangerskapet, har like stor sjanse til å få ett friskt barn, som ei som aldri har rørt sigaretter ;)

Man må tåle å høre at ikke alle her inne er enige... hvis man ikke klarer å håndtere det, har man vel lite på et diskusjonsforum å gjøre...? Og når du påstår at det har vært lite forsket på snus og graviditet, og at det da er greitt å bruke det under et svangerskap virker du jo ikke akkurat veldig gjennomtenkt...
Og dette med å slutte å røyke innen 12 uker vil gi et like friskt barn som de som ikke røyker, har du noe vitenskapelig dokumentasjon på det utsagnet?

Det med Å slutte før man er 12 uker har både leger og jordmødre fortalt meg da jeg gik gravid sist.. Poenget mitt var at det er utrolig unødvendig og tråkke på de som ikke har klart å slutte enda. De jentene som er her inne er MAX 6 uker på vei, og noen her inne har nettopp fått vite at man er gravid. Som sagt, detta her gidder jeg ikke diskutere.. For enten er man sterkt i mot og ute etter å såre folk, ellers er man litt mer avslappet rundt det. Og andre prøver så godt de kan å slutte.. Skjerp deg, seriøst.

Back
Topp