Snu seg

Snuppa mi snur seg ikke i det heletatt hun. Legger jeg henne på magen blir hun sint etterhvert, men snur seg ikke selv. Hun er 4, 5mnd...

Snuppa mi snur seg ikke i det heletatt hun. Legger jeg henne på magen blir hun sint etterhvert, men snur seg ikke selv. Hun er 4, 5mnd...
Det kommer nok snart :)

Vi har øvd litt på det. Han har lenge tippa seg på siden. Så hjalp vi han over og da kom det seg fort.

4 mnd og 1 dag gammel rulla lillegutt fra rygg til mage ordentlig første gang, og har snudd seg ofte hver dag etter det :)

3,5 måned og snudde seg fra rygg til mage her for noen dager siden. Var i senga da, så er jo lettere enn på gulvet.

Her snur hun seg fra rygg til mage hver gang hun legges ned. Først var det kun den ene sida, men nå er det begge.

Så nå er ikke babygymmen like sikker "barnevakt" lenger (har en treåring som løper rundt og da er lekegrinda et godt sted hvor jeg vet minste er trygg mens jeg lager middag). Men i går fikk jeg aha-opplevelse. Jeg legger lillemor delvis oppå ammeputa og da får hun ikke snudd seg. Da blir hun underholdt av et par leker hengende i babygymmen og jeg kan løpe litt fram og tilbake uten å være redd for at noe skal skje ;)

Er sprekkeferdig stolt! 12. Snudde tvilling 1 seg, og i dag 14. Snudde tvilling 2 seg :D så utrolig søtt! Rygg til mage, helt selv :) :)

Frøkna her snudde seg for første gang i dag! Selvfølgelig gjorde hun det mens jeg var ute med søpla og mannen var på badet, så da gikk vi glipp av det. Var rimelig overraska når jeg kom tilbake etter de 10sek det tar å springe ut med søpla, og ser at ho ligger på magen i babygymmen :D ho er ganske nøyaktig 3,5mnd

Last edited:
Hu her snudde seg for første gang i går. Da var hun 4 mnd og 4 dager:-) Har snudd seg i senga hvis det har vært litt nedoverbakke tidligere da. Men første gang hun lå en annen vei enn jeg hadde lagt henne i går :-) Hun var så fornøyd :-)

Samme her. Kan ligge på megen lenger enn før, men koser seg absolutt ikke. Hodet blir fort tungt også er hun litt skakk. Vi er altfor dårlig til å legge henne på magen.

Hun har snudd seg fra mage til rygg en gang. Men den siste uken har hun generelt vært mindre aktiv pga lite søvn. Fryktelig trist. Håper hun kommer seg over denne dårlige søvnperioden snart.

Ca 3 mnd første gangene. Fra rygg til mage først... nå er hun 4, 5 mnd og ruller rundt flere runder i slengen for å komme seg til de lekene hun vil!!

4 mnd og 10 dager. Snudde seg på søndag! Etter det har det bare skutt fart. Nå snur han seg hele tiden, og er generelt utrolig mye mer utforskende, pratsom osv. Hva skjedde?! :-0

Søsteren var to dager unna å fylle 5 mnd da hun snudde seg :)

Lille knakk koda for å snu seg fra rygg til mage i går, men fikk ikke helt med hodet, men det gjorde han idag :D Fra mage til rygg har han klart en stund allerede :)

De siste dagene har hun virkelig finni kreftene sine, kommer halvveis.. Så gir henne en uke nå så snur hun seg, snart 4 mmd gammel :)

4mnd og 11 dager. Har i lang tid nesten kommet rundt på magen, bare vært armene som har hengt igjen:p men nå har ho finne ut at ho absolutt ikke skal snu seg rundt:p kommer seg på siden men så fort ho oppdager at ho nesten har snudd seg så kaster ho seg over på ryggen:p så tipper det går en stund til:p

Begynte å snu seg på siden selv for noen dager siden og først igår klarte hun å komme helt rundt uten hjelp. Idag vil hun ikke ligge på ryggen i det hele tatt, snur seg rundt med en gang jeg legger henne ned (tilogmed mens jeg bytter bleien). I tillegg har hun lært seg å åle seg rundt på siden så hun kan snu seg rundt mens hun er på tur over på magen. Utrolig hvor fort det går når de først knekker koden.
Fra mage til rygg har hun snudd seg en stund, men det er mer tipping og god hjelp av tyngdekraften så ingen muskelbruk der.

Her snudde han seg fra rygg til mage akkurat på 3 måneders dagen:) men ikke snudd seg fra mage til rygg enda:)

Ligger fortsatt heilt stille min lillegutt :) Flytter seg litt når han ligger på rygg. Men ingen tegn til og rulle :p 4,5 mnd . Men kommer vell etterhvert :)

Back
Topp